Hyi h*****i - miksi miehet ei voi pestä käsiään, kun käyvät vessassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
ei meilläkään yleensä vessareissun jälkeen käsiä pestä. Paitsi jos on käyty paskalla.
Jos lapset on ollet pihalla pesevät kätensä kotiin tullessa.
Ja töissä olessa toki pesen kädet, keittiötyässä on jatkuvasti oltava puhtaat kädet.
Kotona ei tarvitse liikaa olla hygieniaa

hygieeniaa opetat niille sun herrantertuille..? ja miten ihmeessä oot päässy läpi hygieniapassi kokeesta? hygienia kuuluu myös KOTIIN!

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiteni harmaana:
Virtsahan on itsessään (tai pitäisi olla) steriiliä. Toinen juttu onkin, että ne pyllypöpöt (ulosteperäiset) on koko alapään iholla.

Virtsa on ulos tullessan steriiliä ja jopa täysin juomakelpoista (en ole maistanut :D ) mutta pilaantuu nopeasti sillä se on loistava kasvualusta bakteereille.

Minullakaan ei muuten ole tapana kusta käsilleni mutta kyllähän käsien pesu on ihan selviö joka myös lapsille ihan perusasiana opetetaan.

Virtsa on siellä virtsarakossa ollessaan steriiliä, usein virtsaputkessa on jo sen verran bakteereja että se siitä steriilistä...

En olisi muuten ikinä uskonut että suomalainen "sivistyskansa" on tällä tasolla ihan tavallisen perushygienian suhteen :( Aivan uskomattomia perusteluja omalle pesemättömyydelle :(

Alkuperäinen kirjoittaja yäk :
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
ei meilläkään yleensä vessareissun jälkeen käsiä pestä. Paitsi jos on käyty paskalla.
Jos lapset on ollet pihalla pesevät kätensä kotiin tullessa.
Ja töissä olessa toki pesen kädet, keittiötyässä on jatkuvasti oltava puhtaat kädet.
Kotona ei tarvitse liikaa olla hygieniaa

hygieeniaa opetat niille sun herrantertuille..? ja miten ihmeessä oot päässy läpi hygieniapassi kokeesta? hygienia kuuluu myös KOTIIN!

Meille ainakin koulussa (opiskelin suurtalouskokiksi ) opettiin, että vaikka vessassa pestään kädet, niin keittiölle palatessa pitää pestä siellä kädet uudestaan ja laittaa käsidesiä. Mulla tuo ainakin tulee automaattisesti, kun olen siihen kerran oppinut eikä tulisi mieleen tehdä toisin.

Laitanpa tähän asiaan suoraan liittymättömän anekdootin.

Junan postivaunussa ei ollut vessaa, eikä siitä päässyt muualle junaan sen liikkuessa. Toisaalta taas junan pysyessä aloillaan, ei vessaa saanut käyttää. Eräällä asemalla muuan postimies kuitenkin livahti vessaan. Konduktööri kulki vessan ohitse asemalaiturilla ja kysyi postimieheltä avoimen ikkunan kautta: "Ettekö tunne sääntöjä?" Postimies yritti hätävalhetta: "Minä täällä vain käsiäni pesen." Konduktööri kysyi: "Kusellako te käsiänne pesette?"

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja milla:
miksi naisten pitää pestä molemmat kädet jos pyyhkii vaan sillä toisella?vai pidättekö niitä käsiä siellä kusisuihkun alla?

Vessassa käydessä käsillä kosketaan kyllä aika monta muutakin paikkaa kuin sitä paperia millä pyyhitään! Oven kahvat, ehkä pöntön reunat, ja tietiskö, että likasin paikka vessassa on ve pöntön huuhtelu nuppi. Sitä kait kaikki nyt sentäs koskee ja sen jälkeen kun ei pese käsiä, niin hyi olkoon.

Asiasta kannattaa tehdä automaatio itselleen ja opettaa se lapsilleen alusta alkaen. Luulisin, että sen sit muistas siellä töissäkin ihan satavarmasti tehdä sen pissankin jälkeen (hyi hitto, että kokki ei pese käsiään vessareissun jälkeen :x )

Joo, mua kyllä ihmetyttää näiden käsiä pesemättömien ihmisten lisäksi semmoiset, jotka vain vähän käyttää käsiä kraanan alla ja sitten vasta tämän käsien "pesun" jälkeen vetävät vessan. Ja eikun sitten pussailemaan meidän pientä lasta :x yököttävää.

Harvemmin tulee pestyä pissillä käynnin jälkeen ja en todellakaan pese millään saippualla, turha hygieenisyys juuri aiheuttaa noita kamalia tauteja, sillä kun ihmiset pesevät pois sen vastutuskykynsä, niin ne tauditkin iskee. Itse on pakko sanoa, että olen aikuiselämän aikana sairastanut vain ja ainoastaan yhden influenssan ja senkin raskaana ollessa.
Toisekseen meidän vessassa ei käy kuin minä ja mies, joten kyllä ne bakteerit meidän kesken vaihtuu muutenkin kuin vaan vessan kautta.

Yhteistyössä