Hyi että mua ällöttää ihmiset, jotka ei ruokaillessa pyyhi huuliaan ennen kuin hörpäävät juomaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Sit siihen lasin reunaan jää sellanen mähnänen tai sylkinen vana :x

Mä pyyhin aina huuleni ennen juomista, oli niissä jotain tai ei! Ja niin tekevät kaikki hyvät pöytätavat omaavat sivistyneet ihmiset!

Auts! Mä en ole ikinä kuullutkaan, että suuta pitäisi pyyhkiä ennen juomista... Mun mielestä on ällömpää, että ihmiset sotkevat lasista koko reunuksen kuin että panevat suunsa aina siihen samaan, likaiseen kohtaan.

Minua ällöttävät ihmiset, jotka eivät osaa syödä siististi.
Ryystätkö sinä sen kastikkeen lautaselta vai miksi sitä kastiketta on suupielissä? Yöks.

[QUOTE="suski";22768903]Auts! Mä en ole ikinä kuullutkaan, että suuta pitäisi pyyhkiä ennen juomista... Mun mielestä on ällömpää, että ihmiset sotkevat lasista koko reunuksen kuin että panevat suunsa aina siihen samaan, likaiseen kohtaan.[/QUOTE]

Taidan olla juntti, kun en mäkään oo ikinä tommosta kuullut...

Minua ällöttävät ihmiset, jotka eivät osaa syödä siististi.
Ryystätkö sinä sen kastikkeen lautaselta vai miksi sitä kastiketta on suupielissä? Yöks.

No kyllähän nyt kaikilla ihmisillä huulet koskee ruokaa kun syö, vaikka kuinka yrittäisi tunkea sen suupalan ihan kurkun perälle saakka! Miten esimerkiksi lusikkaa voidaan edes käyttää niin, ettei huulilla vetäisi sitä keittoa suuhunsa? Sit ne huulet on keitossa ja kohta se keitto uiskentelee lasissa.

Katsokaapas vaikka valtiopäivällisiä tai Nobel-illallisia ja sitä, kuinka kuninkaalliset siellä syö. Aina pyyhitään suu ennen juomista!

[QUOTE="vieras";22768868]Sit siihen lasin reunaan jää sellanen mähnänen tai sylkinen vana :x

Mä pyyhin aina huuleni ennen juomista, oli niissä jotain tai ei! Ja niin tekevät kaikki hyvät pöytätavat omaavat sivistyneet ihmiset![/QUOTE]

Sullahan ne huonot tavat on, jos kerran hörpit juomasi.

No kyllähän nyt kaikilla ihmisillä huulet koskee ruokaa kun syö, vaikka kuinka yrittäisi tunkea sen suupalan ihan kurkun perälle saakka! Miten esimerkiksi lusikkaa voidaan edes käyttää niin, ettei huulilla vetäisi sitä keittoa suuhunsa? Sit ne huulet on keitossa ja kohta se keitto uiskentelee lasissa.

Katsokaapas vaikka valtiopäivällisiä tai Nobel-illallisia ja sitä, kuinka kuninkaalliset siellä syö. Aina pyyhitään suu ennen juomista!

Tähän ei voi muuta todeta kuin että on sinulla ongelmat. Toki suu pyyhitään jos se on likainen, mutta useimmiten ei ole tarvetta. Varmaan sitten jotain taikuutta, kun ei ole suupielet ja huulet kastikkeessa ;)

Luojan kiitos ei tarvi osallistua valtiopäivällisille eikä Nobel-illallisille!

Alkuperäinen kirjoittaja Suun pyyhkimättä jättäjä;22768993:
Luojan kiitos ei tarvi osallistua valtiopäivällisille eikä Nobel-illallisille!

Hyviä kytöstapojahan on ihan turha noudattaa arkena ;)

Tässä teille lautasliinan käyttöohje vielä faktapohjaksi keskustelulle:

Lautasliinalla on kaksi käyttötarkoitusta:
- Ettei lasiin jää huulten jälkiä, suu taputellaan puhtaaksi ennen juomista.
- Lautasliinalla suojataan myös ruokailijan vaatteita muruilta ja tahroilta.

Naimakaupat.com | Hopas | Lautasliinat

Mä olen näköjään sitten siisti syöjä, kun ei mun lasinreunaan vaan mitään jää vaikken suutani pyyhkisikään. Riittää kun pyyhkäisen aterian jälkeen, eikä silloin paperiinkaan jää juuri mitään.

[QUOTE="vieras";22769072]Mä olen näköjään sitten siisti syöjä, kun ei mun lasinreunaan vaan mitään jää vaikken suutani pyyhkisikään. Riittää kun pyyhkäisen aterian jälkeen, eikä silloin paperiinkaan jää juuri mitään.[/QUOTE]

Mutta ap:lla siihen jää ruuan lisäksi jopa limaa. Miten se mahtaa olla mahdollista ;)

Moon juntti suomalainen ja ylpee siitä! Enkä salettiin pyyhi suutani ennen juomista. Mun maailmassa sille jo naurettais =D Ja tästä kaikesta huolimatta, mun lasin reunassa ei näy mitään jälkiä.

:laugh: vaan itselles! Metsäläisen kansan ei tartte tietenkään noudattaa hyviä pöytätapoja... Ai että mä niin rakastan juntteja suomalaisia!

Oletkos nyt oikeasti käynnyt missään muualla kuin suomessa? Televisiosta katsomasi Nobel-juhla ei nyt vielä riitä perusteluksi sille että suomalaiset on juntteja ruokapöydässä. Piipahdappa nyt ihan rahvaan kansan pariin jenkkilään, tai kanadaan tai vaikkapa vaan ranskaan...Ei kaikki ole niin fiiniä kuin kuvittelet.

Mulle on yks ja sama onko jonkun lasin reunassa kastikkeenjämä vai ei, kunhan syöjä ei vaan maiskuta ja mässytä. Todella monet sivistuneet ja muuten hyvätapaiset ihmiset pitää hirveää meteliä syödessään, ehkä sitten huomaamattaan... :x

Yhteistyössä