Huvittuneena seurasin kastemekko keskustelua!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itsekin huomasin lukitun pitkän ketjun.
En ymmärrä ollenkaan miten voi herättää tunteita joku puvun väri 6 sivun verran.
Mutta kun ei ole tietoa kirkollisista toimituksista, en siihen kantaa ota. En siis tiedä, ovatko pukujen värit pakollisia vai tapoja. Mutta aika moni menee kai naimisiinkin nykyään muussa kuin valkoisessa.

Oma ensi reaktio oli, että hei, kiva erilainen idea, miksi pitää olla valkoinen.Mutta jos siis kirkko kieltää, niin en jaksaisi alkaa tapella yhdentekevistä asioista.Mutta tietoa ei ole kieltääkö vai ei.

enpä olisi itse hoksannut, ei riitä mielikuvitus.

Siinä ärsytti lähinnä se, että jos äiti ei olisi saanut pitää sitä tummansinistä pukua (eikä edes ensin halunnut varmistaa asiaa papilta) olisi antanut piupaut koko kasteelle. Kiva tilanne olisi ollut kirkossa.... Onneksi pappi ajatteli lasta ja suostui.

Mua siis lähinnä ärystti se, että kirkolliset ristiäiset piti olla, mutta ei sitten sillä ollutkaan niin väliä. En tajua: joko lapselleen haluaa kristillisen kasteen tai sitten ei, minusta sen ei pitäisi olla samantekevää. Pitäisi mukavat nimenantojuhlat vaan, niin saisi heti mieleisensä.

Sota on ehkä liioittelua. Sillä ap:llä ei ehkä todellisuudessa ole ollenkaan käsitystä kasteen merkityksestä ja siihen liittyvistä symboleista.

Hänen kohdallaan nimiäiset olisivat kenties ollut parempi vaihtoehto. Ehkä pappi ei halunnut saattaa vanhempia noloon tilanteeseen. Unohtanut ehkä kastekeskustelussa puhua näistä kasteeseen liittyvistä merkeistä.

Perinteitä noudattavia haukutaan tapakristityiksi, mutta mikä on sellainen, joka kastaa lapsensa, eikä ole hajuakaan mitä se tarkoittaa.

Kastemekko-ketjun ap ei varmaan tajuasi siinäkään mitään outoa, jos ehtoollisella käydessään saisi suuhunsa kulauksen lähdevettä.

Kastekeskustelussa?eli?ei täällä mitään tommosia ole. ja todellakin kaikki kasteen viralliset merkitykset yms on mulle yhdentekeviä juttuja.lapsi kastetaan koska se on mielestäni hienoa,saa kummit jotka ostaa lahjoja.
ja äitini halusi ne järkätä maksaa kaikki kulut.

Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja kastepuku keskustelussa:
Kastekeskustelussa?eli?ei täällä mitään tommosia ole. ja todellakin kaikki kasteen viralliset merkitykset yms on mulle yhdentekeviä juttuja.lapsi kastetaan koska se on mielestäni hienoa,saa kummit jotka ostaa lahjoja.
ja äitini halusi ne järkätä maksaa kaikki kulut.

Tää selittääkin kaiken, kiitos.

Niin tai näin, aina väärinpäin.

Täällä on lukemattomia kertoja haukuttu mm minut siitä ettei meidän lasta ole kastettu. Koska kastaminen kuuluu asiaan ja ko§ska se ei merkitse meille mitään niin silloinhan olisimme niin voineet tehdä jne.

Nyt haukutaan sen ketjun ap siitä että hän kastatuttaa lapsensa vaikka se ei merkitse hänelle mitään. Jopa samojen nikkien taholta joiden mielestä minun lapseni olisi pitänyt kastaa :headwall:

No onhan se hienoa, että lapselle toivotaan elävää suhdetta Jumalaan. Siunausta tälle pikkuiselle, jolle kummit toivottavasti muistavat antaa ja opettaa myös rakkautta, eikä pelkästään maallisia lahjoja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi kuinka ystävällisiä ja kannustavia kristityt ovatkaan tuon(kin) ketjun perusteella! :P

Niin, samaa mietin. Ollaan vaan onnellisia jokaisesta kastetusta lapsesta, ja näin kai kyseinen pappikin onneksi ajatteli :).

Alkuperäinen kirjoittaja hanna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi kuinka ystävällisiä ja kannustavia kristityt ovatkaan tuon(kin) ketjun perusteella! :P

Niin, samaa mietin. Ollaan vaan onnellisia jokaisesta kastetusta lapsesta, ja näin kai kyseinen pappikin onneksi ajatteli :).

Niinpä! "Sallikaa lasten tulla minun tyköni" -mutta ei sinisessä kastemekossa??? Onneksi papilla oli järki päässä ja asiansa syvällisemmin hallussa eikä ala jurputtaa kastemekon väristä! Oikeasti, miettikääs jurputtajat nyt vähän ;)

Yhteistyössä