Saako teidän lapsille antaa karkkia / keksejä / pullaa tms. kylässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Besserwisser
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Yleensä ne läskit vanhemmat on heti ekana lapsiaan kieltämässä vaikka itse sitten syövät senkin edestä!!! :)

Me olemme miehen kanssa molemmat hoikkia ja niin on poikakin. Ja siis herkut on pienenä olleet kielletty ja karkit alle 3 v:nä. Ei meistä kukaan ahmi herkkuja. Kaveriperheessä kaikilla on paino-ongelma (myös 4-vuotiaalla) ja he eivät ole kieltäneet koskaan mitään. Joten se siitä teoriasta...

Lapset saavat syödä herkkuja, kun ollaan kyläilemässä. Sekä silloin, kun meillä käy vieraita. Itse kyllä laitan yleensä pöytään jotakin leipää, suolaista piirakkaa tms. Niin, että lapset syövät sellaisen ensin. Ja sääntönä on ollut, että makeita vain 1kpl/lajia kohti.

En tee näistä suurta numeroa, koska olen nähnyt sellaisiakin lapsia, kun mennään ihan sekaisin, kun jollakin pöydässä herkkuja. Sitten salaa yritetään käydä hakemassa, kun vanhempien silmät välttävät.

Meillä ei ole säännöllistä karkkipäivää. Välillä menee viikkojakin, kun ei ole karkkeja ollenkaan. Sitten taas jonkun siivouspäivän tai saunassa käynnin jälkeen annan pienet karkkipussit/kopat.

Saa. Perusmaitosuklaata, keksejä ja jätskiä. Pullasta ja kakuista ei tykkää, muita karkkeja ei ole vielä syönytkään eikä ole aikomusta vielä antaa, turhia lisäaineita ja sokeria vaan.

Saa antaa. Tuolle 10kk vanhalle en ole vielä antanut, enkä kovin mielelläni antaisi muidenkaan antaa. No ehkä jos palan pullaa jostain nyppäsis ja antais maistiaisen niin en olisi moksiskaan mutta suklaapiparin käteen antamista en ehkä hyväksyis.

Yhteistyössä