Huvittavin palstahetki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja HÄH;23714696:
Ei se mitään selitytämistä tarvitse, kai sen nyt tyhmempikin tajuaa jumalauta, että 1,5 kg + 1,5kg on 3kg.
Ei tartte olla matikkanero.

Ei tarvii nero sentään olla... Ihan normaali äilykkyys riittää siihen, että tietää vastauksen olevan 4 kg. Oikeastaan kauhistuttaa, että joku ei tajua noin helppoa juttua.

Ei se mitään selitytämistä tarvitse, kai sen nyt tyhmempikin tajuaa jumalauta, että 1,5 kg + 1,5kg on 3kg.
Joo, 1,5kg + 1,5kg on 3kg. Ton laskit kyllä oikein, mutta miten se liittyy tähän tiililaskuun? Laskutoimituksen tiili painaa 2kg.

Mikä ihmeen 1,5kg :D Tiili painaa kilon plus puoli tiiltä, eli tiili miinus puoli tiiltä on kilon, eli puolikas tiili on kilon. Kahdessa tiilessä on neljä puolikasta eli 4x1kg=4kg.

On tässä oma hauskuutensa. "Ai huvittavin palstahetki? No, muistelen viisi sivua kerännyttä väittelyä aivan yksinkertaisesta laskutoimituksesta, kuvitelkaa!" Sitten esitän saman laskun ja yllättäen sama ilmiö toistuu. Osasin tosin odottaakin tällaista. En olisi muuten esittänyt samaa laskua.

[QUOTE="justiinsa";23715017]Kyllä PölyEsteri on niin naamaa jälleen kerran. Ei jumalauta mikä akka.[/QUOTE]
Voi että... Olet aina varmaan pitänyt mua niin tyhmänä, mutta taidatkin olla itse vielä tyhmempi. Harmittaako, kun sun tiilet painaa vaan 3 kiloa ja mun 4?

Minusta PE osoittaa kyllä ihan itseironiaa tuossa, nimittäin päivänä eräänä vinoilin hänelle siitä, että hän toisen väärinkirjoitusta kommentoivaan lauseeseeni totesi niimpä. Nyt teki vastaavan luultavasti tahallaan.

Minusta PE osoittaa kyllä ihan itseironiaa tuossa, nimittäin päivänä eräänä vinoilin hänelle siitä, että hän toisen väärinkirjoitusta kommentoivaan lauseeseeni totesi niimpä. Nyt teki vastaavan luultavasti tahallaan.

En mä oo niin taitava, oon aina vaan kirjoittanut sen, että niimpä. Huomasin kyllä sen ja tiedän ettei sitä niin kirjoiteta, mutta annoin silti olla. :D

[QUOTE="justiinsa";23715017]Kyllä PölyEsteri on niin naamaa jälleen kerran. Ei jumalauta mikä akka.[/QUOTE]

Ei PölyEsteri mielestäni ole kenenkään naamalle levitellyt sitä, että tietää vastauksen. Kunhan on ilmaissut, että tietää ja heikohkon matikkahistoriansa vuoksi ei ymmärrä, mikä laskutoimituksessa on muille niin vaikeaa.

PölyEsterille: En oo varma, mutta sulla saattaa auttaa sekin, että piirrät niin hyvin. Ehkä sun hahmotus toimii tosi hyvin tässä asiassa, vaikka perinteisesti tää onkin sellainen jäynäkysymys, jonka ratkaisemiseksi on hyvä vetäistä esiin kylmät matemaattiset kaavat.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23715032:
Voi että... Olet aina varmaan pitänyt mua niin tyhmänä, mutta taidatkin olla itse vielä tyhmempi. Harmittaako, kun sun tiilet painaa vaan 3 kiloa ja mun 4?

Missä helvetin vaiheessa oon sanonut, että laskutoimituksen ratkaisu on 3 kiloa. Silmä käteen ja KATSO. Mua ei kiinnosta tippaakaan tuo laskutehtävä. Kunhan vaan sanoin, että oot taas niin naamaa ja koppava ämmä.

[QUOTE="justiinsa";23715110]Missä helvetin vaiheessa oon sanonut, että laskutoimituksen ratkaisu on 3 kiloa. Silmä käteen ja KATSO. Mua ei kiinnosta tippaakaan tuo laskutehtävä. Kunhan vaan sanoin, että oot taas niin naamaa ja koppava ämmä.[/QUOTE]

Keitä kahvit, ota pari keksiä ja rauhoitu.

Yhteistyössä