Huvittavaa kun mammat täällä kehuu, että meidän lapselle on tulossa 36 lahjaa ja sit punastunut hymiö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nyt ne 36 lahjan lapsien ädiit tuli tänne pitämään puolustuspuheita, ei kaikissa lahjoissa ole leluja, siellä on myös vaatteita jne. MUTTA minkä takia lapsi sit saa sitä tavaraa vaan jouluna, miksi pitää ostaa monta kymmentä pakettia ja paketoida pikkuhousuista lähtien kaikki? Kyllä meidän lapsille ostetaan kaikki käyttötavarat, vaatteet, askarteluvälineet jne. pitkin vuotta eikä pihdata niitä jouluaattoon! Eli lapset kyllä saa vaatteensa jne ihan koko vuoden ajan, jouluna pakettiin laitetaan pari pientä toivetta ja se saa riittää.

Hehe, mistä sinä tiedät, että lapsi ei saa käyttövaatetta läpi vuoden?
Ihan järjetötä olettamista sun puheet.

Onko sulla jotain hampaankolossa niille ihmisille jotka ostavat LÄPI VUODEN KÄYTTÖTAVAROITA, VAATTEITA YM JA HEIDÄN LAPSENSA SAAVAT MYÖS KYMMENIÄ PAKETTEJA JOULUNA?

miten kukaan voi kuluttaa noin paljon?! :o

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Jaa, mä taas en pidä jouluaattoa minään kasvatuksen kulmapisteenä jolle perustuu kaikki mitä lapsi elämässään oppii.Se on yksi päivä vuodesta jolloin lasta hemmotellaan, ennemminkin panostan niille 364 päivälle sen kasvatuksen ja riehaannun sinä yhtenä päivänä :xmas:

No mutta jos lapsi saa 30 lelua jouluna niin kyllä siinä aika monelle muullekin päivälle riittää materiaa. Just ja just päästäänkin jo seuraavaan jouluun ja taas uudet lelut kierrokseen.

Peesaan tuota ekaa viestiä ihan täysin.

Ja mitä tulee tuohon toiseen viestiin, niin entä jos lapsi saa 30 pakettia, joista vaikka kolmasosa on leluja? Onko täällä moni kirjoittanut että "meidän muksu saa 36 pakettia ja kaikissa on lelu"?

Meillä ainakin paketteja on ilmestynyt kuusen alle ihan todella paljon (en ole laskenut montako on lapselle), mutta tiedän että siellä on lelujen lisäksi paljon hyötytavaraa, kuten pussilakanasettejä, syöttötuoli, kävelytuoli, lautasia ja nokkamuki, vaatteita... Ei ne kaikki leluja ole todellakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Muin mielestä on äärettömän huvittavaa, että se, montako lahjaa mä ipanalleni ostan, häiritsee jonkun palstapersoonan elämää :D

onko joku sanonut että teidän lahjojen määrä häiritsee sen jonkun elämää...? Kaikesta täällä saa esittää mielipiteitään. Aikaisemmin puhuttiin esim. lakanoiden vaihdoista, enkä usko että kenenkään elämään nyt vaikutti se, että muut vaihtavat useammin/harvemmin lakanoita. Sama asia tässä.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
quote]

Toinen ostaa 2 lahjaa lapselle, toinen on 80? lego setti ja 200? pleikkari, toinen ostaa 30 lahjaa jotka maksaa 150? yhteensä..

Sori muuten mä ostin pojalle pleikkarin 600 euroo (sen kolmosen sen version jolla voi pelata myös kakkosen pelejä ) ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin täti:
Jaa, mä taas en pidä jouluaattoa minään kasvatuksen kulmapisteenä jolle perustuu kaikki mitä lapsi elämässään oppii.Se on yksi päivä vuodesta jolloin lasta hemmotellaan, ennemminkin panostan niille 364 päivälle sen kasvatuksen ja riehaannun sinä yhtenä päivänä :xmas:

Hyvin sanottu! =)

Sitä paitsi jokainen tyylillään!

musta tuntuu että joulu ei oo enää se yks päivä, vaan sille pyhitetään vähintään kuukausi :| ja osasyyllisenä siihen on tuo lahjavouhotus.

Tää on kyllä totta, asutaan hienossa omakotitalossa ja vanhemmat käy töissä. Lapsille ei ehditä antaa kuin silloin tällöin tunti laatuaikaa, mut onneks kaiken voi korvata jouluna muutamalla tontulla eli tonnilla.[/quote]

Joo kyllä tosiaan asutaan hienossa uudessa omakotitalossa mutta satun kyllä olemaan kotiäiti ja ostan lapsillemme lahjoja. Ei siksi että yritän korvata mukamas jotain vaan siksi että lapsemme tarvitsevat vaatteita, pyyhkeitä, pussilakanoita ja leluja ja ennen kaikkea rakastan lapsiani. Kyllä joittenkin on käytävä töissä ja en usko että ne äidit /isit on muka sen huononpia ja yrittävät muka hyvittää lapselle menetettyä aikaa. Jokainen viettää joulun miten haluaa ja antaa lahjoja niin paljon kun haluaa. OIKEIN HYVÄÄ JOULUA IHAN JOKAISELLE!

Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:
Alkuperäinen kirjoittaja aada:
Kukaan ei voi mennä arvostelemaan tapaa jolla haluaa lapsensa joulua viettävän.

miksi ei voi?

Niin. Voi kait, mutta mikä siitä omasta tavasta sitten tekee niin paljon oikeamman ja paremman, että se antaa oikeuden arvostella muiden tapoja?

varmaankin se, että uskoo siihen omaan periaatteeseensa niin kovasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Mun mielipide:
Mulle on aivan sama monta lahjaa kukakin saa, ei ole multa pois.

Peesaan tätä, mutta toivon että meidän lapset ei ikinä saa kolmeakymmentäkuutta lahjaa! Herrajumala sitä roju määrää! Koko kämppä olis täynnä paketteja ja roskia ja mihin ihmeeseen se kaikki rojumäärä sullottaisiin! Ihan yltäkylläiseltä tuntuu tuo 5-7 pakettia per nenä kun lapsia on 5.

Meillä lapset saa ihan julmetusti lahjoja. Pehmeitä ja kovia paketteja. Turhaa ja toivottua. Käyn töissä, olen kiireinen, samoin isä. Lapsemme ei näe meitä joskus kuin vilaukselta hoidosta kotiin. He saavat leluja ja vaatteita varmaan viikoittain.
NYT ON JOULULOMA JA SAAMME OLLA VIIKON KOTONA! UPEAA, IHANA JOULU! :D
t: Paskat vanhemmat :wave:

Meidän lapset saa ihan kauheesti lahjoja. Sukulaiset haluavat lelliä ja saahan ne lelliä kun kerran joulu on. Ei haluta kieltää. Miehen kanssa vaan puhuttiin että varmasti nauttisivat lahjoista enemmän jos niitä olisi vaikka just viisi.

tällaista ns. hyöty tavaraa ei paketoida joulupakettiin, vaan niitä hankitaan tarpeen mukaan pitkin vuotta. Vai kuinka monen lapsi haluaa lahjaksi villasukkia, kalsareita tms? Itse haluan että lapsi saa inhimillisen määrän lahjoja jotka ovat hänelle mieluisia ja muistaa vielä joulun jälkeenkin mitä pukki toi. Itse opettelin em. asian kantapään kautta ja koen olevani nykyään "viisaampi".

Mun lapset jaksaa keskittyä korkeintaan 6-7 paketin avaamiseen ja yleensä kun ollaan ostettu sitä mitä lapset on toivonut ei mielenkiinto riitä muiden lahjojen avaamiseen ja monta kertaa käynyt niin että vanhemmat avaa loput lahjat kun lasta ei ne enää kiinnosta, niin ihmettelen mitä järkeä on ostaa kymmeniä lahjoja jouluksi!!!!

Se on joko pröystäilyä tai muille näyttämistä, että meidän lapsi saikin niin monta lahjaa....

Alkuperäinen kirjoittaja Rakastunut:
Meillä lapset saa ihan julmetusti lahjoja. Pehmeitä ja kovia paketteja. Turhaa ja toivottua. Käyn töissä, olen kiireinen, samoin isä. Lapsemme ei näe meitä joskus kuin vilaukselta hoidosta kotiin. He saavat leluja ja vaatteita varmaan viikoittain.
NYT ON JOULULOMA JA SAAMME OLLA VIIKON KOTONA! UPEAA, IHANA JOULU! :D
t: Paskat vanhemmat :wave:

Mikä sun pointti on???

Mun mielestä tommosessa ylettömässä lahjonnassa ei ole mitään järkeä! Kenenkään lapsi ei oikeesti tarvii kymmeniä lahjoja, meidän lapsille ollaan itse ostettu jokaiselle pari pientä pakettia ja sukulaisilta tulee muutama lisää eli jokainen saa ehkä 5 lahjaa. Yksi tai kaksi lelua ja sit jotain käytännöllistä, vaatetta tai rahaa. Tää ei oo mikään kateuksissa kirjoitettu viesti, varaa ois ostaa lapsille ihan kaikki mitä he toivovat, mutta kun siinä ei ole mitään järkeä! Itsekin muistan lapsuudesta, että muutaman paketin sain ja se riitti. Nykyään tuntuu, että lapsille ostetaan kauheesti lahjoja ihan vaan sen takia, että meidän Nicopetteri sais enemmän kuin naapurin Caisa.

joo no itseasiassa tästä tuli vähän nokkapokkaa isännän kanssa.
oltiin kauppareissulla lapsille ostelemassa ja mies innoissaan kuin pikkupoika heitteli kärryyn tavaraa,minä perässä jupisten "ei toi kestä,ohutta muovia", "eiks toi jo riitä" jne..
no isäntä piti päänsä sen verran että molemmille on 5kpl....
muistan itse hyvin kun olin lapsena onnellinen lahjasta enkä määrästä...
silloin vielä lista oli suurinpiirtein "kasetti/kirja+pyjama ja karkkia"

meillä taas on erilaiset taustat siinä mielessä että meillä ei ollut aikoinaan pelikonsoleita,omaa telkkaria sun muuta mitä taas miehen perheessä on ollut ja mulla on ollut eka cd soitinkin vasta 16vuotiaana.

Musta taas on ihana ostaa lapsille joululahjoja.Suomalainen meininki on se;että lahjoja pitäisi olla mahdollisimman vähän.Joulu on kerran vuodessa ja hui kamala jos silloin saa enemmän kuin yhden lahjan.Mitään krääsää ei osteta.Meneekö lapset pilalle jos lahjoja (leluja) saa 2 krt/vuosi symttäreillä ja jouluna? meillä ei paketoida sukkia ym erikseen,vaatteita ostetaan ympäri vuoden joten niitä en ala paketoimaan.Enkä hammasharjoja ym ym.Lahjat ovat lasten toiveita.

meillä on läheiset mummit ja kummit jne. joten paketteja kertyy. itse ostimme tänäkin vuonna "vaan" vauvalle taaperokärryn ja isoille pojille molemmille kirjat ja lelut.yhteiseksi saavat jääkiekkopelin ja dvd-boxin.rahaa kolmen lapsen lahjoihin meni noin "vaan" 120e.Tähän kun lisätään sukulaisten lahjat niin tiedän jo kokemuksesta etteivät jaksa edes avata kaikkia aattona. ollaan suosiolla jätetty osa paketeista muihin joulupäiviin. kun tylsyys yllättää on ollut kiva kaivaa vielä uusia paketteja kuusen alta. meidän mukulat jaksaa siis avata noin 4-5 pakettia korkeintaan. jos eka paketti on mieluinen haluaisivat heti jo leikkiä sillä ja muut saisi jäädä odottamaan. eivät hirveetä paketti määrää ees kaipaa...

mummoloilta jne. tulee leluja ja myös tarvetavaraa...itse en tarvevaatetta paketoi. juuri viimeviikolla tule henkan paketti:koulupaitoja, toppatakki,toppahousut jne. heti sai poika ne käyttöönsä. ei pakettiin laitettu...

Tiedättekö mikä mua eniten huvittaa - ja samalla myös risoo?

Se, miten täällä joka perkeleen päivä on jo viikkokausia ollut aloituksia siitä, miten vain oma tapa viettää joulua on se oikea. Jos et tee laatikoita itse, olet huono ja uusavuton emäntä. Jos on muovikuusi eikä (mielellään omassa metsässä itse kasvatettu) luonnonkuusi, olet tyylitajuton idiootti joka ei arvosta jouluperinteitä. Jos ostat lahjoja enemmän kuin joku toinen ostaa, olet naapurikateudesta vihertyvä huono äiti, joka paikkaa huonoa omaatuntoaan korvaamalla materialla sen, mitä olet läsnäolossa menettänyt. Jos taas ET osta lahjoja, olet huono äiti, sillä etkö ymmärrä että lapsesi kärsii jos ei saa lahjoja vaikka kaikki kaverit saavat, ja lapsesta tulee kiusattu. Jos nautit jouluaterialla lasin punaviiniä, pilaat lapsesi loppuelämän koska nämä eivät saa raitista joulua.

Eikö teillä, jotka näitä aloituksia teette, ole minkäänlaista avarakatseisuutta ja halua hyväksyä sitä yksinkertaista tosiseikkaa, että oma tapanne tehdä ja toteuttaa asioita ei ole välttämättä se ainoa hyvä, vaikka saattaa ehkä juuri teille olla se paras?

Ja ennen kaikkea; miten ihmeessä te jaksatte vatvoa, vatuloida ja paheksua toisten asioita? :xmas:

Jouluja silti tasapuolisesti kaikille, ovat jouluperinteenne sitten ihan minkälaisia tahansa! :xmas:

Meillä tulee lapsille ostettua jouluna ja synttäreillä lahjoja. Ja tottakai niitä leluja tulee hankittua eniten. En jaksa tuntea noista lahjoista huonoa omaatuntoa. Joulu on vaan kerran vuodessa! :xmas:

Enkä ainakaan halua sanoa sukulaisille että sori ette saa ostaa lahjaa lapsellemme. Vanhemmat sukulaiset kuitenkin voi pahoittaa mielensä helposti ja vaatetta sieltä yleensä tulee ja kyllä ne on ihan tervetulleita.

Itsekin ostan lapselle lahjan joulu nyt kuitenkin on vain kerran vuodessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja aada:
Kukaan ei voi mennä arvostelemaan tapaa jolla haluaa lapsensa joulua viettävän.

miksi ei voi?

Niin. Voi kait, mutta mikä siitä omasta tavasta sitten tekee niin paljon oikeamman ja paremman, että se antaa oikeuden arvostella muiden tapoja?

varmaankin se, että uskoo siihen omaan periaatteeseensa niin kovasti.

Niinpä, ja se antaakin oikeuden moittia muiden periaatteita...

Seipääntyntäjän kirjoitti kyllä tossa niin asiaa, että sen enempää lisäämättä, ei pitäis kenenkään ähtäriä kaivella vaikka meillä ois kolme muovikuusta rivissä, Saarioisten laatikot joulupöydässä, ja *HUI KAAAMALA* lapset sais sata lahjaa per nuppi.
Ja jos nämä halveksii toisten tapoja ostaa nyt esim niitä lahjoja paljon, niin asian voi kääntää niinkin että teidän lapsia tulee sääli kun ees jouluna ei saa muuta kuin pari kämästä pakettia.
Siis VOISI kääntää...

Yhteistyössä