Huvittavaa kun mammat täällä kehuu, että meidän lapselle on tulossa 36 lahjaa ja sit punastunut hymiö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän lapset saa yli 30 lahjaa kumpainenkin :ashamed: .

Tälleen se piti kertoa, vai? :saint:

P.S. Mulle on ihan oikeesti yks ja sama, saako jonkun palstailijakollegan lapsi kaksi vai kaksisataa pakettia.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:

P.S. Mulle on ihan oikeesti yks ja sama, saako jonkun palstailijakollegan lapsi kaksi vai kaksisataa pakettia.

Näköjään tuo tyyli ei kelpaa. Tällainen sopis palstalle paremmin: Meidän lapset saa yli 30 lahjaa jokainen :D :wave: Köyhät kyykkyyn :laugh: :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
ap:n kanssa ihan samaa mieltä. joulu ei ole enää joulu. se on kaupallinen hulina, se passais paremmin nimeksi joululle. vanlhemmat kehuu toisille, että hleidän lapset saa niin ja niin paljon ja kuinka jo kuusi vuotiaalle on ostettu tietokoneet ja kännyt. ja lapset kehuu kavereilleen. sain siötä ja sain tätä, ja voi sitä joka ei sitä tietokonetta saanut joululahjaksi. ja suurin osa siitä tavararöykkiöstä lojuu vuoden nurkissa, niin että eipä ole paljon käytettykään.

Ei pidä yleistää. Joulu on sellainen minkälaiseksi itse sen tekee. Vapaa valinta yleensä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:

Näköjään tuo tyyli ei kelpaa. Tällainen sopis palstalle paremmin: Meidän lapset saa yli 30 lahjaa jokainen :D :wave: Köyhät kyykkyyn :laugh: :xmas:

Ok, kokeillaan:

Meidän lapset saa yli 30 lahjaa kumpikin. Eikä mitään halpaa rojua vaan kalliita leluja ja vaatteita. Hajotkaa, köyhät! B)

Onks ny parempi? :saint:

Jos niitä vaatteita sattuu tarvitsemaan juuri joulun aikaan ;) Kesävaatteita voi alesta ostaa ja laittaa pakettiin koska ne ilahduttavat lasta paketista aukaistuna enemmän kuin kaupasta kannettuna kun ei niihin voi edes siihen vuoden aikaan pukeutua ;)
Meillä lapsi tulee saaman monta lahjaa. Leluja on lego-zoo ja jos leluksi voi laskea niin mikrofoni :) Sitten on vaatteita, muovailuvahaa, dvd-elokuvia, kirjoja... Ja nämä siis meiltä. Anopilta tulee leikkikeittiö, oma pienipöytä ja tuolit tulee myös isovanhemmilta, sukset appiukolta ...
Enkä silti koe että kukaan noilla yrittäisi huonoa omaatuntoa kuitata :) Lapsi on saanut rakkautta ja huomiota ihan riittämiin koko vuoden.
Joulu vain on sellaista aikaa että haluaa toiselle antaa lahjoja ja minusta se joulun taika saa ollakin siinä että saa lahjoa rakkaita :)
Miehellekin on 9 lahjaa paketoitu ( siis minulta ) ja tulee saamaan myös muulta suvulta ja perheeltä :)

Jos joku ostaa kaksi lahjaa niin se on hyvä se :) Pääasia että lahjan saa.
Vähän sama kuin se että minusta on tärkeää että lapsille tulee joulupukki eikä niin että säkki ilmestyy oven taa. Toisille taas jälkimmäinen vaihtoehto on se paras :) Sekin on ihan ok.
Miksi tälläisestä tarvitsee tapella ?
Kenenkään ei tarvitse narista eikä olla mustasukkainen siitä jos jonkun lapsi saa jouluna lahjoja käärittynä 50 pakettiin. Eikä kenenkään paljon lahjoja ostavan tarvitse kavahtaa jos joku mainitsee että sillä huonoa omaatuntoa muka paikattais :)
Kyllä uskon että nekin lapset jotka kymmeniä lahjoja aattoiltana saa avata, saavat myös rakkautta muulloinkin eikä heitä ole sen kummemmin arkena laiminlyöty :)

Nyt joulumieltä ihmiset, ei kadehdita !! :)

T : Joulumieli

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Jaa, mä taas en pidä jouluaattoa minään kasvatuksen kulmapisteenä jolle perustuu kaikki mitä lapsi elämässään oppii.Se on yksi päivä vuodesta jolloin lasta hemmotellaan, ennemminkin panostan niille 364 päivälle sen kasvatuksen ja riehaannun sinä yhtenä päivänä :xmas:

Hyvin sanottu! =)

Sitä paitsi jokainen tyylillään!

Se ei ole mun pussista pois, jos joku ostaa lapselleen 40 lahjaa. Meillä on tapana ostaa se yks iso hyvä ja toivottu lahja lapselle. Kummeilta, isovanhemmilta, tädeiltä, enoilta tuleekin sitten ihan liiankin kanssa. Tapoja on monia, meillä lapset saa yleensä viikottain kirpparikierroksilta jotain pientä tai isoa, joten "lahjonta" on kait ympärivuotista :whistle:

Mun mielestä taas on tosi huvittavaa, että miten toisten lahjamäärät saa erilaisen määrän omaavat kauhistuttamaan ja haukkumaan. Oli lahjamäärä sitten 2 tai 20. Mulle ei oo hitonkaan väliä, mitä muut ostaa ja miten paljon. Ostan itse ihan oman halun mukaan(ainakin sen 15 kpl).

Niinpä. Itse olen laittanut molemmille lapsille 3 pakettia, mutta kun "pukki" tulee, niin tiedän entuudestaan, että niitä paketteja on sitten ainakin se 30kpl molemmille. Minkä sille tekee, kun kummit ja mummit niitä paketteja laittaa. Roskiinko ne pitäis heittää? EI niitä voi jemmaankaan laittaa, kun ei tiedä mitä ne sisältää. Vaatteethan menee pieneksi ja muutenkin. Onko täällä oikeasti näin kateellista sakkia, että riepoo jos joidenkin tenavat saa paljon lahjoja. Olette aika lapsellisia.

olen sitä mieltä että jokainen tehköön niinkuin parhaaksi katsoo ostaa sitten paljon tai vähän lahjoja. Kukaan ei voi mennä arvostelemaan tapaa jolla haluaa lapsensa joulua viettävän. kukin tavallaan! jokainen vanhempi rakastaa lastaan/ lapsiaan. itse olen jonkin verran laittanut meidän nuoreimille 8v ja 10v, mutta jo aikuisille lapsille on muutama tarpeellinen lahja. minusta joulussa yhdessä olo, ja se joulun tunnelma vaikka sitten lahjoineen on tärkeintä. onhan se joulu vain kerran vuodessa.
Hyvää joulua ihan kaikille tasapuolisesti! :)

ja sitten jos itketään tammikuussa että rahat loppu ennen lapsilisäpäivää kun jouluun meni niin paljon!!! Silloin kantsii katsoa peiliin ja miettiä miten elämäänsä elää ja mihin lapsensa opettaa.
Jos lapsi tottuu siihen lahjavuoreen joka vuosi, niin entäs sitten jos ei olekaan rahaa ostaa samaa määrää lahjoja enää eikä mummo eikä muut virallisetkaan tahot anna avustusta ja lahjarahaa....
Suu säkkiä myöten, myös lahjoissa eikä sen enempää kuin oikeasti rahaa on eikä sittenkään mitään älyttömiä määriä

Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
No, mä olen ainakin sitä mieltä että se ei ole keltään muulta pois jos mä ostan omilleni useita lahjoja.
Eikä noi meiän kakrut oo ainakaan piloille menneet näinä vuosina.

hmmm. Oliko se sinun poika, joka hajotti koulun pikkujoululahjan tahallisesti?

En jaksanu lukee koko ketjua läpi, mutta mun mielestä lapsi ei osaa tarpeeks arvostaa niitä saamiaan lahjoja jos niitä saa tosiaan kymmenittäin!! me ostetaan lapselle yks tai kaks lahjaa, jotain mitä tiedetään että varmasti toivoo. sukulaisilta tulee sitten siihen päälle yhteensä ehkä 6-8 pakettia.

en jaksanu koko ketjua lukee, mut meillä lapset saa leluja yms. vain jouluna ja synttäreillä..eli siks meillä saavat paljon paketteja..niillä leikkivät sitten sen vuoden tai jos on kyse legoista tai jostain kestosuosikista ni monta vuotta :-)

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
No, mä olen ainakin sitä mieltä että se ei ole keltään muulta pois jos mä ostan omilleni useita lahjoja.

:laugh: :laugh: :laugh:
No eipä ollu.
Nyt sekotat miut erääseen toiseen. Jos tarkoitat sitä ketjua jossa jonkun poika puotti parvekkeelta lahjapukin :D

No eipä ollu.
Nyt sekotat miut erääseen toiseen. Jos tarkoitat sitä ketjua jossa jonkun poika puotti parvekkeelta lahjapukin :D

Oliko se pahasilmä sitten? Ok. Sori.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
ja sitten jos itketään tammikuussa että rahat loppu ennen lapsilisäpäivää kun jouluun meni niin paljon!!! Silloin kantsii katsoa peiliin ja miettiä miten elämäänsä elää ja mihin lapsensa opettaa.
Jos lapsi tottuu siihen lahjavuoreen joka vuosi, niin entäs sitten jos ei olekaan rahaa ostaa samaa määrää lahjoja enää eikä mummo eikä muut virallisetkaan tahot anna avustusta ja lahjarahaa....
Suu säkkiä myöten, myös lahjoissa eikä sen enempää kuin oikeasti rahaa on eikä sittenkään mitään älyttömiä määriä

Just just. Eli sun logiikalla ei pidä ostaa useempaa, lahjaa kun voi olla että joskus ei pystytäkään ostaan yhtä montaa. :laugh:
Nooh, sanottakoon, että meiän mukelot ei ainoanakaan jouluna ole laskeneet montakos pakettia sitä tuli saatua... Saati että arkistoisivat tämän tiedon tulevien joulujen varalle. Että saadaan sitte äitelle ja iskälle märistä kun ei nyt sit yhtämontaa saatukaan ku viimevuonna!
Ja älä pelkää, emme ole eläneet yli varojemme, en tule itkemään palstalle tammikuun lapsilisien perään :xmas:

Hauskaa ja oikein tunnelmallista joulua kaikille!!
Nyt alkaa uunista tuleen sen verran huumaavat lanttulooran tuoksut että pittääpä hipsiä maistiaisille.

No eipä ollu.

Oliko se pahasilmä sitten? Ok. Sori.

Enpäs muista kuka se olikaan. Mutta eipä mittää! :D

Just just. Eli sun logiikalla ei pidä ostaa useempaa, lahjaa kun voi olla että joskus ei pystytäkään ostaan yhtä montaa. :laugh:
Nooh, sanottakoon, että meiän mukelot ei ainoanakaan jouluna ole laskeneet montakos pakettia sitä tuli saatua... Saati että arkistoisivat tämän tiedon tulevien joulujen varalle. Että saadaan sitte äitelle ja iskälle märistä kun ei nyt sit yhtämontaa saatukaan ku viimevuonna!
Ja älä pelkää, emme ole eläneet yli varojemme, en tule itkemään palstalle tammikuun lapsilisien perään :xmas:

Nyt alkaa uunista tuleen sen verran huumaavat lanttulooran tuoksut että pittääpä hipsiä maistiaisille.

Lanttuloora :D

Alkuperäinen kirjoittaja hihii:

Lanttuloora :D

Juuh! Kulkee täällä meilläpäin noi laatikot ihan loorina :D

Yhteistyössä