Huvittavaa,kun 10kk poika "keksi" pippelinsä olemassaolon

  • Viestiketjun aloittaja k
  • Ensimmäinen viesti
meillä alko tuoss iässä myös.. ja jatkuu vaan.. ja kun opetteli kävelemään taaperokärryllä, jos oli ilman vaippaa niin seisahtui vähän väliä ja kokeili vieläkö on tallessa.. ja taas mentiin.. ja taas kokeiltiin.. :LOL:
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja Rinoa:
meillä alko tuoss iässä myös.. ja jatkuu vaan.. ja kun opetteli kävelemään taaperokärryllä, jos oli ilman vaippaa niin seisahtui vähän väliä ja kokeili vieläkö on tallessa.. ja taas mentiin.. ja taas kokeiltiin.. :LOL:
Ja tohon tyyliin se sit jatkuuki miehillä koko loppu elämän :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Rinoa:
meillä alko tuoss iässä myös.. ja jatkuu vaan.. ja kun opetteli kävelemään taaperokärryllä, jos oli ilman vaippaa niin seisahtui vähän väliä ja kokeili vieläkö on tallessa.. ja taas mentiin.. ja taas kokeiltiin.. :LOL:
Ja tohon tyyliin se sit jatkuuki miehillä koko loppu elämän :D
:LOL: :LOL: Tulipas hyvät naurut :)
 
Äiti
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Ei voi totta...ootteko te jotenkin sairaita? Ihan vitun hauskaa huumoria hei... :x
Hetkinen....minä en kyllä ymmärrä, mitä sairasta siinä on, kun lapsi tutustuu omaan kehoonsa? Ja ihan tiedoksi vain, ettei meillä ainakaan mitenkään olla opetettu esim. sanomaan "kikkeli" vaan hän matkii, kun on juteltu vaipanvaihdon yhteydessä ja käytetty kyseistä sanaa.

Itse ajattelen ainakin, että haluan asioiden olevan luonnollisia eikä tabuja; niitä mitenkään erityisesti kuitenkaan korostamatta. Sinulla itselläsi taitaa olla jotenkin kieroutunut ajatusmaailma, jos tuollaisessa viattomassa asiassa ei huumoria saa olla.
 
Moni suhtautuu vastaavaan asiaan tytön kohdalla aivan eri tavalla. Kun poika on kyseessä niin nauretaan asialle yms. mutta kun tyttö on niin tuhahdetaan että äkkiä piiloon ja tuollaista ei tehdä muiden nähden yms.
 
vieras
Sukulaispoika kohta 5v. Telkkaria katsoessaan ajatuksissaan kanssa räpläsi ja yhtäkkiä tuli kova poru: "Äiti pippeli on taas liian iso!". Oli hymyssä pitelemistä :) Todettiin vaan et ei se mitään, kohta on taas tavallinen.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulipuku:
Moni suhtautuu vastaavaan asiaan tytön kohdalla aivan eri tavalla. Kun poika on kyseessä niin nauretaan asialle yms. mutta kun tyttö on niin tuhahdetaan että äkkiä piiloon ja tuollaista ei tehdä muiden nähden yms.
Tossa on ikävä kyllä perää...Näin ei sais tietysti olla =) Tuo itseensä tutustuminen on tärkeä osa lapsen kehitystä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Niitä mitenkään korostamatta? Avauksia aiheesta kaksplussalle :LOL:
Ei täällä tyttö lastenkaan äidit tällasia avauksia tee?
sä olet kyllä itse sairas, jos näet siinä jotain sairasta, jos vanhempia huvittaa vauvaikäisen pippelin "keksiminen" ja se ilo, mikä siitä lapselle tulee. en tiedä miten tytöt kehittytyy, kun sellaista ei ole.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Niitä mitenkään korostamatta? Avauksia aiheesta kaksplussalle :LOL:
Ei täällä tyttö lastenkaan äidit tällasia avauksia tee?
sä olet kyllä itse sairas, jos näet siinä jotain sairasta, jos vanhempia huvittaa vauvaikäisen pippelin "keksiminen" ja se ilo, mikä siitä lapselle tulee. en tiedä miten tytöt kehittytyy, kun sellaista ei ole.
Kyllä meillä ainakin tyttökin haarojaan tonki vauvana.
 
Äiti
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Niitä mitenkään korostamatta? Avauksia aiheesta kaksplussalle :LOL:
Ei täällä tyttö lastenkaan äidit tällasia avauksia tee?

Ensinnäkin, minä en avannut tätä ketjua. Ja toisekseen; tyttölasten äidit saa minun puolestani tehdä aiheesta niin monta avausta kuin haluaa.
 
moivaan
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulipuku:
Moni suhtautuu vastaavaan asiaan tytön kohdalla aivan eri tavalla. Kun poika on kyseessä niin nauretaan asialle yms. mutta kun tyttö on niin tuhahdetaan että äkkiä piiloon ja tuollaista ei tehdä muiden nähden yms.
Tossa on ikävä kyllä perää...Näin ei sais tietysti olla =) Tuo itseensä tutustuminen on tärkeä osa lapsen kehitystä.
de Beauvoirilla on mielenkiintoisia aatoksia tästä aiheesta toinen sukupuoli -teoksessaan. Etenkin tyttöjen äitejä suosittelisin tutustumaan teokseen. Saattaa avata monenkin silmiä.
 
ap
Minulla ei ole tyttöä, enkä tiedä miten he kehittyvät. Ei kai kukaan äiti kiellä VAUVAAANSA räpläämästä alapäätään tai ihan pikkulasta? Pojilla nyt on selvä "uloke", jonka hoksaavat jossain vaiheessa, ja minusta oli huvittavaa huomata, kuinka pojan mielestä se oli hauska ja uusi juttu.

Mutta olen aika varma, että jos pikkulasta jotenkin "toruu" siitä että tutustuu itseensä, niin siinä on tie häpeälle.. Totta kai voi ohjata, ettei ihmisten ilmoilla tarvitse tehdä niin, mutta jos kotona kieltää ja osoittaa sen olevan "paha" asia, niin tuskin siitä seuraa mitään hyvää.
 
ap
lisään vielä, että minusta hämärintä on se, että luonnollista asiaa pitäisi jotenkin hävetä :-O . Tai siitä ei saisi puhua, tai että olisi jotenkin sairasta sanoa että huvittavaa kun vauva löysi pippelinsä :-O . Mun äiti puhui mulle aina häpeillen "etupepusta" ja en halua omalle lapselleni samanlaista kasvatusta...
 

Yhteistyössä