Huvittaa noi "tunne sukupuolesta"-mammat :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";27874761]Saman tuloksen olisit saanut arvaamalla kuin tunteilemalla. Aina on 50/50 suhde ja mitään henkimaailmaa ei ole olemassa.[/QUOTE]

Eihän tuo mitään henkimaailmaa välttämättä ole, vaan sille voi olla perusta esim biologiassa. Jossain vaiheessa on esim voinut olla lajin kehityksen kannalta oleellista raskaana olevan tietää, odottaako poikaa vai tyttöä. Näin ollen voi hyvin olla, että kyky tunnistaa sikiön sukupuoli on olemassa.

Kerros missä on TODETTU, että jollakin kyky ennustaa yhtään mitään. Saati sen oman sikiön sukupuolta.

[QUOTE="tunteilija";27874889]Missäs tämä asia on varmaksi tutkittu ja todettu? Kaikki asiat ei vaan ole niin mustavalkoisia. Joillain ihmisillä on herkkyys tulkita asioita ja siten "ennustaa" vaikka sitten se sukupuoli.[/QUOTE]

[QUOTE="Vieras";27874937]Kerros missä on TODETTU, että jollakin kyky ennustaa yhtään mitään. Saati sen oman sikiön sukupuolta.[/QUOTE]

No, minäpä en väittänytkään mielipiteeni olevan TÄYTTÄ FAKTAA. Sitä ei ole todistettu, mutta ei ole tota sunkaan väitettäs.

Ja olen samaa mieltä edellsiten kirkottakien kanssa, että kyky "ennustaa" sukupuoli, liittyy jotenkin hormonaaliseen toimintaan.

On myös todistettua, että tietyntyyppinen nainen saa todennäköisemmin tiettyä sukupuolta ja äidin elämäntilannekin vaikuttaa. Olikos se niin, että vakaissa parisuhteissa poikia ja stressaantuneena tyttöjä, ns. kurvikkaat naiset saavat tyttöjä ja vähemmän feminiinisesti muotoillut poikia. Tutkimuksiahan tästä on valtavasti.

Luin uusimmasta Scientific Americanista, että naisen sosioekonominen asema vaikuttaa jopa äidinmaidon rasvapitoisuuteen. Rikkaan poika saa rasvaista maitoa, tytär kehnompaa kurria, kun taas köyhän tyttärelle heruu rasvaisempaa maitoa kuin pojalle. Selittyy sillä, että köyhän naisen tytär voi sosiaalisesti kivuta asemaansa korkeammalle helpommin kuin poika, jolloin luonnon kannattaa satsata panokset tyttäreen. Rikkaan naisen pojalla taas on koko maailma edessään ja saa siksi paremmat eväät kuin siskonsa, ihan kirjaimellisesti.

[QUOTE="Vieras";27874937]Kerros missä on TODETTU, että jollakin kyky ennustaa yhtään mitään. Saati sen oman sikiön sukupuolta.[/QUOTE]

Nyt yhtäkkiä sä puhut taas ennustamisesta. Koitas nyt pysyä jommassa kummassa vaitteessä.

Se mitä siellä lapsen jalkovälissä kun on ei millään tavalla vaikuta raskauteen.

Juu, mutta jos nyt ihan oikeasti puhutaan niin en usko, että jokaisella joka sanoo että "olen ihan varma että se on....", olisi tällainen taito tietää ennalta.

Tokihan niitä sattumiakin käy, että veikataan jotain ja kappas, se olikin oikein.

Olihan noita kaikkia ihme sormustestejäkin ja ties mitä muita, ne on kaikki silkkaa uskomusta. Ainakin itse luulen niin, toki en varmaksi tiedä mutta en jaksa uskoa että sellainen oikeasti toimii. Mutta kukin uskoo mihin tahtoo.

Itse asiassa on moniakin raskausoireita, joilla on todettu olevan korrelaatiota syntyvän lapsen sukupuolen kanssa. Esim. hyperemesis on yleisempää kaksosia tai tyttöä odottavilla, johtuen ihan siitä, että hyperemesis johtuu hormonaalisista syistä (tarkkaa ei käsittääkseni tiedetä, mutta esim. estrogeeniä epäillään syypääksi). Toki se tod.näk. oli joku 56%, mutta on silti väärin sanoa, etteikö mistään voisi sanoa etukäteen.

Yhtä suuria todennäköisyyksiä varmaan kirveellä sängynalla lasta tehdessä :) Itse kärsin kolmessa raskaudessa hyperemeesistä, kaksi tyttöä, yksi poika. Jos jotakuta OIKEASTI kiinnostaa, kun tätä kokemuskertymää on, niin noita lapsia yhdistää moni muu, vaikkakaan ei sukupuoli yhteisenä nimittäjänä :) Nimittäin erittäin kipakka ja temperamenttinen luonne. Eivätkä ole peräkkäin syntyneitä, eivät myöskään samaan vuodenaikaan tms.

Nyt yhtäkkiä sä puhut taas ennustamisesta. Koitas nyt pysyä jommassa kummassa vaitteessä.

Se mitä siellä lapsen jalkovälissä kun on ei millään tavalla vaikuta raskauteen.

Sana ennustaminen oli lainausmerkeissä...

Ehkä ei vaikuta sinun raskauteen, mutta mistä tiedät etteikö se voisi vaikuttaa jonkun toisen raskauteen, ajatuksiin tai johonkin muuhun.

[QUOTE="tunteilija";27875020]Sana ennustaminen oli lainausmerkeissä...

Ehkä ei vaikuta sinun raskauteen, mutta mistä tiedät etteikö se voisi vaikuttaa jonkun toisen raskauteen, ajatuksiin tai johonkin muuhun.[/QUOTE]

En lainannut sinun tekstiäsi enkä puhunut sinulle. Ja tuo tummentamani teksti ei ole minun kirjoitukseni vaan lainaamani henkilön aiempi kommentti.

Meillä on kaksi lasta ja ensimmäisestä oli vahva tunne että tyttö tulee ja tyttöhän sieltä tulikin. Toisessa raskaudessa oli heti vahva tunne, että poika on tulossa ja niinhän siinä sitten kävikin. Raskauksissa en huomannut mitään eroja ja mahakin oli samanmuotoinen molemmissa raskauksissa. Enkä muutenkaan usko mihinkään hömppä mahan malleihin sun muihin mikä viittaa joko tyttöön tai poikaan. Mutta minkäs sille mahtaa että on vahva tunne vauvan sukupuolesta.

On myös todistettua, että tietyntyyppinen nainen saa todennäköisemmin tiettyä sukupuolta ja äidin elämäntilannekin vaikuttaa. Olikos se niin, että vakaissa parisuhteissa poikia ja stressaantuneena tyttöjä, ns. kurvikkaat naiset saavat tyttöjä ja vähemmän feminiinisesti muotoillut poikia. Tutkimuksiahan tästä on valtavasti.

Niin siis siittiöt määrittävät sen, kumpi lapsesta tulee.

"Yksilö saa toisen sukupuolikromosomin äidiltään (X-kromosomi), toisen isältään (Y- tai X-kromosomi). Isältä saatu kromosomi määrää sen tuleeko jälkeläisestä mies vai nainen."

• Tykkää
Reactions: Littledeath
Jos eri sukupuolia olisi vaikka olemassa 10, niin en usko että tommosia tutkimuksia olis ollenkaan että mikä sukupuoli tulee. Sormustestejä, kiinalaisia kalentereita sun muita. "Tutkimuksia" on nyt helppo tehdä, koska sukupuolia on vain kaksi ja mahdollisuus "ennustaa" oikein on suuri.

Minä tiesin joka kerta alusta asti kumpaa sukupuolta ovat.Jopa siinä vaiheessa kun kolmatta veikattiin ultrassa tytöksi,olin edelleen varma että tulokas on poika,ja niinhän siinä kävi että poika tuli.

[QUOTE="...";27874932]Eihän tuo mitään henkimaailmaa välttämättä ole, vaan sille voi olla perusta esim biologiassa. Jossain vaiheessa on esim voinut olla lajin kehityksen kannalta oleellista raskaana olevan tietää, odottaako poikaa vai tyttöä. Näin ollen voi hyvin olla, että kyky tunnistaa sikiön sukupuoli on olemassa.[/QUOTE]

Haluaisitko antaa jonkin esimerkin, miksi "lajin kehityksen kannalta" olisi saattanut olla näin?

Yhteistyössä