Huvittaa noi "tunne sukupuolesta"-mammat :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Jokainen syntyvä lapsi on 50% tod näk poika ja 50% tyttö. Eikö kellään ole mitään kristallipalloa tai kuudetta aistia jolla muka TIETÄISI sukupuolen. :D Nauran aina noille hormoonihöyryissä riehuville pallomahoille. ;-)
Huvittavaa kun jotkut ottaa niin tunteella ja muka tietävät tulevan sukupuolen jo ennen ultroja. Hah. :D
Menisivät lottoamaan rahat jos on kuudes aisti.

Onko sinulla itselläsi kuinka monta lasta?

Ja kuten yllä jo mainittu, ei täällä kukaan ole väittänytkään olevansa 100%:n varma asiasta. Se on ihan fakta, että asiasta voi olla tunne - varsinkin jos on jo enemmänkin lapsia ja kokemusta asiasta - mutta eihän se sitä tarkoita, että liikutaan kuudennen aistin tms kaltaisessa yliluonnollisessa maailmassa.

"Tunteeni" perustuu siihen että raskaus on täysin erilainen ihan alkuraskautta lukuunottamatta kuin esikoisen raskaus. Esikoinen siis poika ja ultran mukaan tyttö olisi tulossa. Ultraaja kyllä sanoi sen johtuvan vain siitä että olen jo toista kertaa raskaana, mutta se tyttötunne on ollut selvillä jo kauan, kun on vain niin erilainen olo :D

No siinä on n.50% mahdollisuus että tunne on oikea. Ja se ei olisi "tunne" vaan "tieto" jos se varma asia. ;)

Ps. Mä olen ollut kolme kertaa oikeassa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Valitettavasti lottoon ei ole tehonnut ja otantakin sen verran pieni että en itseäni ennustajaksi voi mitenkään tituuleerata, mutta silti mulla on ollut vahva tunne lapsen sukupuolesta, on käynyt tuuri ja se on tähän mennessä pitänyt paikkansa.:D Mähän saan uskoa siihen että tiesin, ei kenenkään muun tarvitsekaan.;)

Minulla on 4 lasta ja kyllä minä tiesin kumpi sieltä tulee. Ei kaikki ole sellaisia etteivät tiedä ja toiset todella osaavat "aavistaa" sen sukupuolen. Minä tiesin siitä että mielihaluni oli niin erillaiset pojasta ja tytöstä, vaikka muut väittikin muuta... Ultrassa en ole edes halunnut tietää kumpi tulee kun kerran lääkäri sanoi ettei sekään ole täysin varmaa, jos esim. tytön häpyhuulet on normaalia "turpeammat" niin voi luulla pusseiksi... Ei saa tuomita toisia ennenkuin on itse varma että osaa tuntea toisten tunteetkin...

Mitä se on ap:lta pois, jos toiset suhtautuvat tunteella odotukseensa? Mun mielestä se kuuluu asiaan, että fiilistellään omia tuntemuksia ja mietitään, millanen vauva ja kumpaa sukupuolta sieltä on tulossa.

Mä en esikoista odottaessa saanut mitään tunnetta sukupuolesta, mutta seuraavissa kolmessa on tunne osounut oikeaan. Viime raskaudessa mulla oli jopa tunne, että vauva syntyy pienikokoisena ja tummatukkaisena (kaksi aikasempaa olleet vaaleita) ja sekin meni nappiin. Lottoaminen ei silti onnistu, kun se ei liity mun omaan kehoon ja "henkimaailmaan" niin paljon.

[QUOTE="tunteilija";27874708]
Mä en esikoista odottaessa saanut mitään tunnetta sukupuolesta, mutta seuraavissa kolmessa on tunne osounut oikeaan. Viime raskaudessa mulla oli jopa tunne, että vauva syntyy pienikokoisena ja tummatukkaisena (kaksi aikasempaa olleet vaaleita) ja sekin meni nappiin. Lottoaminen ei silti onnistu, kun se ei liity mun omaan kehoon ja "henkimaailmaan" niin paljon.[/QUOTE]

Saman tuloksen olisit saanut arvaamalla kuin tunteilemalla. Aina on 50/50 suhde ja mitään henkimaailmaa ei ole olemassa.

[QUOTE="Vieras";27874761]Saman tuloksen olisit saanut arvaamalla kuin tunteilemalla. Aina on 50/50 suhde ja mitään henkimaailmaa ei ole olemassa.[/QUOTE]

Sulle ei ole. Muiden tuntemuksista/tietämyksistä et voi tietää.

"Tunteeni" perustuu siihen että raskaus on täysin erilainen ihan alkuraskautta lukuunottamatta kuin esikoisen raskaus. Esikoinen siis poika ja ultran mukaan tyttö olisi tulossa. Ultraaja kyllä sanoi sen johtuvan vain siitä että olen jo toista kertaa raskaana, mutta se tyttötunne on ollut selvillä jo kauan, kun on vain niin erilainen olo :D

Tämä on juuri yleisimmistä harhoista, jotka nyt vaan sattumalta menee kohdalleen :) Ja kyllä, on kokemusperää, kohta kahdeksasta.

Juu, minulla kaksi raskautta takana, esikoisen kohdalla ei ollut mitään huonoja oloja, ei mitään. Toisen kanssa oli, varsinkin iltaisin todella huono olo, aivan erilaista kuin mitä olin esikoisen kanssa tottunut kokemaan. Olihan tuo toinen raskaus muutenkin ihan erilainen.
Mahakin oli erilainen. Pienempi ja näytti tulevan enemmän eteen kuin sivuille, kuten esikoisen kanssa.

Molemmat kuitenkin ovat tyttöjä.

Viimeksi muokattu:
Onko sinulla itselläsi kuinka monta lasta?

Ja kuten yllä jo mainittu, ei täällä kukaan ole väittänytkään olevansa 100%:n varma asiasta. Se on ihan fakta, että asiasta voi olla tunne - varsinkin jos on jo enemmänkin lapsia ja kokemusta asiasta - mutta eihän se sitä tarkoita, että liikutaan kuudennen aistin tms kaltaisessa yliluonnollisessa maailmassa.

Se on ihan fakta, että se "tunne" on vain ihan omaa harhakuvitelmaa. Se mitä siellä lapsen jalkovälissä kun on ei millään tavalla vaikuta raskauteen.

[QUOTE="vieras";27874794]Aletaan nyt pilkkua rakastelemaan, vauva ei välttämättä ole poika tai tyttö, voi olla myös intersukupuolinen.[/QUOTE]

Juu, mutta valitettavasti/onneksi hänkin tehdään jommaksi kummaksi.

[QUOTE="Vieras";27874761]Saman tuloksen olisit saanut arvaamalla kuin tunteilemalla. Aina on 50/50 suhde ja mitään henkimaailmaa ei ole olemassa.[/QUOTE]

Olisin ehkä saanut, ehkä en. Mitä väliä? Kivempi sitä vauvaa on tunteella miettiä, kun jollain todennäköisyyslaskennalla.

[QUOTE="vieras";27874807]Se on ihan fakta, että se "tunne" on vain ihan omaa harhakuvitelmaa. Se mitä siellä lapsen jalkovälissä kun on ei millään tavalla vaikuta raskauteen.[/QUOTE]

Se että sitä ei ole viedä "todistettu" ei tarkoita sitä etteikö niin voisi olla. Olisi ihmiskunta aika alkeellinen jos kaikki olisivat ajatelleet samaan tyyliin kuin sinä (se on fakta ettei ihminen voi koskaan lentää yms yms).

[QUOTE="vieras";27874807]Se on ihan fakta, että se "tunne" on vain ihan omaa harhakuvitelmaa. Se mitä siellä lapsen jalkovälissä kun on ei millään tavalla vaikuta raskauteen.[/QUOTE]

Missäs tämä asia on varmaksi tutkittu ja todettu? Kaikki asiat ei vaan ole niin mustavalkoisia. Joillain ihmisillä on herkkyys tulkita asioita ja siten "ennustaa" vaikka sitten se sukupuoli.

Itse asiassa on moniakin raskausoireita, joilla on todettu olevan korrelaatiota syntyvän lapsen sukupuolen kanssa. Esim. hyperemesis on yleisempää kaksosia tai tyttöä odottavilla, johtuen ihan siitä, että hyperemesis johtuu hormonaalisista syistä (tarkkaa ei käsittääkseni tiedetä, mutta esim. estrogeeniä epäillään syypääksi). Toki se tod.näk. oli joku 56%, mutta on silti väärin sanoa, etteikö mistään voisi sanoa etukäteen.

Yhteistyössä