Huutonetistä kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
Mikä yleensä käytäntö kohteen sulkeuduttua. Ottaako ostaja yhteyttä myyjään vai myyjä ostajaan?

Myin yhden kohteen ja sulkeutui alkuviikolla. Ostajasta ei ole vielä kuulunut mitään, niin tuli mieleen, että mikä käytäntö.

Vakioviestissäni ei ole mitään tilinumeroita ym.

Tietenkin voipi ostaja lomailla näin kesällä ym. mutta oli tehnyt huudon juuri ennen sulkeutumista, niin olisi luullut sitten samalla jo laittavan viestiä , jos on lähtenyt pidemmälle reissulle.

No mun mielestä tuo nyt on ihan typerää kummaltakin osapuolelta jäädä vaan odottelemaan... Eli olipa kyseessä myyjä tahi ostaja, niin heti vaan viestiä, niin homma alkaa rullata.

Jos itse ostan niin odotan myyjän yhteydenottoa muutamanpäivän (siis jos ei ole maksutietoja vakioviestissä), jos myyjä ei ota yhteyttä niin laitan viestin tyyliin "laitatko sen tilinumeron että voin maksaa huudon jne."..
Myyjänä laitan itse viestiä ostajalle, jossa on tilitiedot jne.

Minä laitoin seuraavana päivänä ostajalle viestiä ja tilinumeroni. Tuli vaan mieleen,että mikä käytäntö, jos alan enemmänkin huutonettiä käyttämään.

Vastausta odottelen ostajalta. Olisi vaan kiva saada kauppa loppuun hoidettua. Vai sattuiko heti ensimmäiseksi ostajakseni hupi-huutaja...

Minä otan ostajana aina ensin yhteyttä. Ja jo saman päivän aikana. Jos olen myynyt jotain, odottaisin ostajan yhteydenottoa max 2 päivää, sitten ottaisin itse yhteyttä.

Yhteistyössä