Huutonetistä ja postimaksuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiiteli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tiiteli

Jäsen
05.06.2007
517
0
16
Miten ne postimaksut nyt oikein menee, kun selailin noita huutissivuja ja esim. jonkun vauvan collegeasun postimaksu on vain 1,50.
Eikös se paketti pidä olla alle 3 cm, muuten menee sen maksikirjeen mukaan joka oli jotain yli 3 e + painosta lisähintaa.
Kun itse joku aika sitten möin villasukat ja meni sen maksikirjeen mukaan. Alkoi vaan mietityttään kun itsekin tekis mieli huutiksessa myydä vaatteita, mutta hieman sekaisin noitten postimaksujen kanssa.
Olipas sekava selitys, mutta valaiskaa siis, miten joku pystyy lähettään collegeasun 1,50 postimaksuilla ja minun villasukista perittiin postissa vajaa 4 e. En ymmärrä...........

riippuu minkä kokoinen collegeasu on kyseessä, sentteinä siis, mutta ite olen ainakin saanu ton mahtumaan kuoreen :) Ilman, että on tullut yli 3 cm paksu. Postarit on sitten painon mukaan joko 1,40 tai 2.80 euroa.

Lisäksi voi käyttää helposti-kuoria; niille tulee pienemmälle hintaa noin 0.85 euroa ja isommalle 1.75. Muistaakseni. Tuota luokkaa. Collegesetin voi postittaa esim. kahdessa pienemmässä helposti-kuoressa, jolloin postarit on 1.70.

Jne

Kurkkaa postin sivuilta hinnastoa!

Litistä ja pakkaa hyvin :) .
Saahan sitä menemään sukkiin vaikka 6 euroa, jos lähettää kuplapussissa ilman minkäänvaltakunnan teippejä tai litistyksiä.
Osta Helpostikuoria, niillä saat menemään vieläkin edullisemmin.

kun laittaa vauvan vaatteen muovipussiin, isoon pakstuspussiin, sitten laittaa sen ison kirjan alle, menee itse polvilleen kirjan päälle, ja vetää pussin suun kiinni, ja ilmat pihalle, tekee solmun, niin on ja pysyy alle 3cm. vie postiin ja maksu painon mukaan.

Se on sitä tekniikkaa, jonka alan nyt jo itsekin hanskata. Alkuun ihmettelin kun joku saa farkutkin kirjeenä.
Mutta yksi konsti on nuo kirjakerhojen laatikot, niihin kun tunkee niin menee kirjeenä. Toinen on minigrip -pussi tiukkaan sinne ja ilmat pihalle + kuoreen.
Mä oon lasten villasukkia myynyt ja ne tulee helposti kuoressa hintaan 90 sentiä.
Noi helposti kuoret on hyviä jos enempi myy, paidat ja muut pienemmät lasten vaatteen menee siihen pienempään (pk:t 90 senttiä ) ja muut isompaan (pk:t 1,80) kunhan painoa on alle 500g

no saahan villasukatkin menemään kirjeenä,laitat vierekkäin minigrip pussiin ja ilmat pois.. ja jotku käyttää helposti kuoria niin saa halvemmalla lähetettyä,mut niistä mä en tiedä mitään.

Mä oon huutis-konkarina huomannut että mikä mahtuu postilaatikkoon, menee normaali-kirjemaksulla painon mukaan. Joskus oikein sullonut esim.120cm farkut isossa kuoressa laatikkoon ja menneet perille noin vaan (vaikka paksuus olisi ollut siinä ja siinä 3cm luokkaa..)

Alkuperäinen kirjoittaja fhyyt:
Alkuperäinen kirjoittaja grip:
MISTÄ ostatte Minigrip pussinne?

tavan pakastepussit on halvempia, ja kun tekee solmun niin ei aukae ja ilma pihahda. ovat kevyempiäkin.

Joo + kierrätys kunniaan, mä säästän myös esim H&M:n pussit (kun postimyynnistä tilaa niin kaikki vaatteet on pusseissa :)

Yhteistyössä