huutonet ostaja haluaa perua kaupan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

......

Vieras
Miten toimisitte tässä tilanteessa?
Myin elektroniikkalaitteen huuto.netissä. Se ei ollutkaan ostajalle mieluinen, väittää että olen valehdellut kohteen tiedoissa laitteen kunnosta, vaikkei näin ole. Myymäni tuote on täältä lähtiessään ollu juuri kerrotussa kunnossa. Tästä löytyy myös monta todistajaa.
Nyt minun pitäisi palauttaa rahat kuulemma viallisesta laitteesta joka ei häntä miellytä.
Olen luvannut maksaa pienen hyvityksen muttei kelpaa hänelle vaan tarvisi koko summan takaisin.
Ostaja uhkailee oikeudella yms.
Minun mielestä ei tarvisi perua koko kauppaa, koska en ole kaupassa valehdellut vaikka hän niin väittää..

Unohda koko juttu. Ei todellakaan tarvitse mitään palautella. Parempi kun lopetat viesteihin vastaamisen ja odotat negaativista palautetta ja kerrot sitten siinä oman näkemyksesi.

Noilla tiedoilla on paha ottaa kantaa... jos telkkariin ei tule kuva, niin joo, sun varmaan pitää palauttaa rahat. Mutta jos GPS-navissa menee 30s pidempään löytää yhteys kuin normaalisti, niin ei tartte palautella mitään. Vaikea siis sanoa.

Jos se laite on lähtenyt matkaan just sellasena kun olet kertonut, ei siulla oo mitää velvollisuuutta palautella mitään. Ethän sä edes tiedä että onko todella jotain häikkää tullu vai ei. Taitaa ostaja yrittää pelottelemalla sua ohjailla.

Omatuntosi asia että miten asian hoidat.

Itse ostin "toimivan" vaatteidenpesukoneen, ainoa takuu jonka myyjä antoi että "kyllä se ainakin viimeksi toimi". Vaan kun toin kotiin niin siitä oli vedenlämmitin rikki. Koko masiina oli ihan arvoton, ja maksoin siitä ihan mukavan hinnan, yli 200 €. Myyjä yritti juuri venkoilla tuohon tapaan että "oli varmasti toimiva" ja ettei ota kantaa mihinkään.
Jos laite ei kuitenkaan toimi niin on mielestäni korrektia ja selkärankaa omavaa toimintaa että myyjä joko ottaa masiinan takaisin tai korjauttaa sen. Meillä onneksi myyjä lupasi korjauttaa laitteen, ja pääsimme asiassa vihdoin sopuun.

Vaikka tällaisissa kaupoissa ei kuluttajansuoja pädekään, niin mielestäni inhimillisyys ja rehellisyys ovat edelleen voimassa. Ei ole oikein myydä rikkinäisiä laitteita valehtelemalla että ne toimii/sanomalla että toimii vaikka itsekin tietää ettei ole asiasta varma, ja sitten vedota lakiin kun rahat on jo taskussa.

Et tarkemmin kerro että mikä ostajan mielestä laitteessa on ollut vikana. Jos jakaisit tiedon tästä ja mikä laite on kyseessä, niin tää asia olisi helpompi kommentoida.

Yhteistyössä