Huutonet kauppojen sitovuus.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyn

Vieras
Mulla heräsi kysymys mieleen että kuinka sitovia nuo huutonet kaupat on, jos tuotetta ei lunastakkaan niin voiko myyjä tehdä siitä rikosilmoituksen tai jonkun vastaavan.
Kun lehdissä oli vähän aikaan sitten se mies joka kauppas koko omaisuuttaan ja ostajaan ei sitten saanutkaan mitään yhteyttä kauppojen tekemiseksi. Ja tämä omaisuutta kauppaava myyjä puhui lehdissä jta oikeistoimista?

Voiko oikeasti vetää huutonet kaupoista noin ison jutun jos kaupat ei synnykkään?

Luulen että tämä laki saattaa päteä jos ostat huuto.netissä yritykseltä tai toiminimeltä, yksityishenkilöiden väliseen kauppaan ei kuluttajansuojalakia sovelleta.

Hahhah. Joo. onhan se periaatteessa sitova, mutta mä en usko koskaa missään ikinä sellaisen oikeuden päätökseen joka tuomitsis OSTAJAN ostamaan. Myyjä voidaan tuomita myymään, tai siis ainakin palauttamaan rahat jos ne on jo maksettu.

"Onko myyjän pakko myydä, onko huutajan pakko ostaa?"

Huuto.netin käyttäjäsopimus edellyttää, että ilmoittaessaan kohteen myyjä sitoutuu myymään kohteen korkeimman tarjouksen tehneelle, kunhan hänen kohteelle mahdollisesti määrittelemänsä hintavaraus ylittyy. Vastaavasti myös ostajat ovat käyttäjäsopimuksen hyväksyessään sitoutuneet siihen, että he korkeimman tarjouksen tehtyään ostavat voittamansa tuotteen.

Huuto.netin käyttäjäsopimus on juridisesti sitova ja pätevä, ja riitatapauksia on jo käsitelty käräjäoikeuksissakin. Mikäli kauppakumppanisi rikkoo sopimusta, voit halutessasi viedä tapahtuneen riita-asiana käräjäoikeuden käsiteltäväksi.
http://www.huuto.net/ohjeet/huuto-faq#4.3

miten ku mulla oli huutonetissä myynnissä tuote.. maksutiedot tulee mulla vakio viestinä. viikon kuluttua ostaja ottaa yhteyttä ja sanoo ettei pystykään ostamaan tuotetta ja pyytää maksuaikaa minä annoin maksuaikaa ja nyt on mennyt maksuaika umpeen 2päivää sitten. laitanko vielä spostia ja kyselen maksun perään ja jos ei muutaman päivän kuluttua näy maksua tai yhteydenottoa voin kaupata tuotteen uudestaan?

Kannattaa lukea säännöt. Tehdessäsi tarjouksen tuotteesta, sitoudut myös lunastamaan sen mikäli voitat huudon. Tai osta heti kaupan tehtyäsi olet sitoutunut lunastamaan sen.

Kuluttajansuojalaki ei päde kahden yksityishenkilön väliseen kaupankäyntiin, kirppismyyntiin tms.

miten ku mulla oli huutonetissä myynnissä tuote.. maksutiedot tulee mulla vakio viestinä. viikon kuluttua ostaja ottaa yhteyttä ja sanoo ettei pystykään ostamaan tuotetta ja pyytää maksuaikaa minä annoin maksuaikaa ja nyt on mennyt maksuaika umpeen 2päivää sitten. laitanko vielä spostia ja kyselen maksun perään ja jos ei muutaman päivän kuluttua näy maksua tai yhteydenottoa voin kaupata tuotteen uudestaan?

Ilmoitus ostajalle että koska maksua ei ole kuulunut, kauppaat tuotteen uudelleen ja teidän kauppanne on purkaantunut.

Voithan siis varmasti pyrkiä sovittelemaan asiaa myyjän/ostajan kanssa ja selittää tilannetta, valtaosa ihmisistä ei varmaan kuitenkaan jaksa viedä asiaa käräjille asti. Mutta sellaisiakin on, ja varmaan ainakin negatiiviset palautteet ropisee.

Sitoutuu ja sitoutuu, Mut onhan huutonet pullollaan negatiivisia palautteita ja syynä on tosi usein lunastamaton huuto. Vain tosi tyhmä lähtee niistä käräjöimään. Eri asia on se, että ostaja maksaa mut myyjä ei toimitakaan tavaraa. Kannattaa sinne omiin tietoihin laittaa kuinka kauan maksua odottaa ja sitten tuote uusiks myyntiin. Turha on porata niiden perään jotka eivät sääntöjä noudata.

Kyllä minä sinuna laittasin jo uudelleen myyntiin ja negatiivisen palautteen. Sopimus on sopimus. Tai sitten sähköpostia että kauppaat tuotteen uudelleen esim. vkonlopun jälkeen jos mitään ei kuulu ja ilmoitat myös negatiivisesta palautteesta.

Pistä vielä viestiä menemään. Ei välttämättä näy vielä, jos on maksanut 2 päivää sitten illalla jostain muusta pankista.

suurin osa huutonetin asiakkaista toimii nimimerkin alla joka ei ole heidän oikea nimensä. Huutonet ei myöskään voi varmistaa oikeita henkilötietojasi, ellet itse niitä heille anna. Jos vielä lisäksi lähetät tarjouksesi joko a) julkiselta koneelta (työpaikka, kirjasto yms) b) käytät TOR:ia tai muuta salattua yhteyttä, on myyjän aika vaikea lähteä viemään juttua käräjille. Jos itse haluasin ryssiä jonkun kaupat korottelemalla hulppeita summia tai myydä olemattomia tuotteita, käyttäisin juurikin näitä temppuja. Luojan kiitos näitä huijareita ei ole paljon ja useimmat eivät tajua käyttää suojausta.

Yhteistyössä