Huutonet apuja! Neuvoja tarvittais.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huutismyyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huutismyyjä

Vieras
Myin puhelinta huutiksessa, hinta oli aika paljon eli n. 200e. Ilmoitukseen laitoin maksutavoiksi käteisen tai tilisiirron, toimitusmahdollisuuksiksi postipaketin tai noudon.

Nyt sitten joku oli ostanut tuotteen osta-heti hinnalla ja laittanut mulle viestiä että onnistuisiko postiennakko kun summa on niin suuri.

Ymmärrän toki että summa on iso, mutta harmittaa kun tuohan ei ollut ilmoituksessa vaihtoehtona edes ja nyt sitä ehdotetaan. En toisaalta halua menettää mahdollista ostajaa mutten kuitenkaan haluaisi ottaa takkiini postiennakkomaksuissa.

Onko tällainen käytäntö yleinen? En ole tähän ennen törmännyt vaikka kauppaa tehnyt aina silloin tällöin 7 vuoden ajan.

Onko kellään tietoa mitä postiennakko kustantaa? Ajattelin että olisko ollut tyhmä idea pyytää ostajaa maksamaan mulle postikulut etukäteen ja sitten miinustaisin tämän summan postiennakkotuotteen lopullisesta hinnasta.

Siis sähän voit sanoo, et postiennakko ei onnistu, huutoilmotuksessa ei sitä ollu mainittu. Tai sit voit sanoo et tottakai onnistuu, mutta huutaja maksaa sen tietenkin, ite oon niin luottavainen, et en pyytäis tuota postiennakkosummaa etukäteen. Kannattaa kattoo myös huutajan palautteet, jos on paljon positiivisia ni todennäkösesti ei nytkään mitään ongelmaa, mut jos negatiivisia joukossa ni sillon ei kannata, vaan sanoo et kun rahat tilillä ni laitat postiin.

Miksei postiennakko onnistuisi? Sanot vain ostajalle että sen hinnan päälle tulee sitten vielä postiennakon kulut.
Ja postiennakkohan on turvallisempi molemmille kun posti toimii välittäjänä. Ostaja ei saa paketti ennen kuin on maksanut postille ostoksen ja ostaja on varma että myyjä lähettää paketin kun rahat maksetaan siinä vaiheessa kun ostaja lunastaa paketin.

Saahan sitä tietysti kysyä, älä siitä harmistu jos jotain kysytään! Mutta ei sinun ole pakko suostua, etkä menetä ostajaa, koska hän on huutaessaan sitoutunut ostamaan tuotteen, niillä ehdoilla mitä ilmoituksessa oli. Hänen olisi pitänyt kysyä postiennakosta etukäteen jos hän ehdottomasti sitä haluaa.

Oliko ilmoituksessasi, että ostaja maksaa postikulut? Silloinhan hän maksaa postiennakkolisänkin. Ja postin sivuiltahan selviää postiennakkolisän määrä.

[QUOTE="Niinii";27681884]Ymmärrän kyllä ostajaa. 200e on tosi paljon rahaa eikä olisi ensimmäinen kerta, kun huutonetissä huijataan. Tottakai ostaja maksaa postikulut[/QUOTE]

Ostajan olisi kannattanut kysyä sitä ennen kuin osti puhelimen...

Joo tottakai siis se minulle käy muuten, mutta ajattelin vaan etten haluaisi menettää 9-11e postikuluissa jos ostaja ei haekaan pakettia.
Siksi juuri ajattelin että olisiko tökeröä pyytää ostajaa maksamaan psotimaksut etukäteen tililleni? Olen itse pari kertaa tehnyt näin ostajana, mutten tiedä onko tämä edes mikään yleinen käytäntö.

Sano ostajalle että onnistuu jos hän maksaa edestakaiset postikulut etukäteen tilillesi + tietysti ennakkomaksun (muutama euro)

Näin jos ostaja ei haekkaan pakettia, ei koidu sinun maksettavaksi postikulut.

Kyllä minä olen aina ostajana ensin maksanut tuotteen hinnan & postikulut. Samoin myyjänä odottanut, että hinta & postikulut tulevat tilille, ennen kuin postitan. En ole kuullutkaan, että postimaksut maksettaisiin erikseen. Miksi joku niin tekisi?? Samalla tilisiirrollahan ne kätevästi menevät. En kyllä hirveästi kauppoja ole tehnyt, mutta useita kymmeniä kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Huutismyyjä;27681842:
Myin puhelinta huutiksessa, hinta oli aika paljon eli n. 200e. Ilmoitukseen laitoin maksutavoiksi käteisen tai tilisiirron, toimitusmahdollisuuksiksi postipaketin tai noudon.

Nyt sitten joku oli ostanut tuotteen osta-heti hinnalla ja laittanut mulle viestiä että onnistuisiko postiennakko kun summa on niin suuri.

Ymmärrän toki että summa on iso, mutta harmittaa kun tuohan ei ollut ilmoituksessa vaihtoehtona edes ja nyt sitä ehdotetaan. En toisaalta halua menettää mahdollista ostajaa mutten kuitenkaan haluaisi ottaa takkiini postiennakkomaksuissa.

Onko tällainen käytäntö yleinen? En ole tähän ennen törmännyt vaikka kauppaa tehnyt aina silloin tällöin 7 vuoden ajan.

Onko kellään tietoa mitä postiennakko kustantaa? Ajattelin että olisko ollut tyhmä idea pyytää ostajaa maksamaan mulle postikulut etukäteen ja sitten miinustaisin tämän summan postiennakkotuotteen lopullisesta hinnasta.

kytky kaupoista. Aika kova hinta puhelimelle! no postyiennakko on posti kulut vaan se että se käy hakemassa mutta jos ei niin palautus maksaa sinulle.

Minäkin suostuisin laittamaan postiennakkona vain siinä tapauksessa, että vastaanottaja maksaa postimaksut kahdesti + ennakon käytöstä menevän maksun etukäteen. Siitä postiin maksettavasta summasta sitten vähentäisin ne ylimäääiset postari pois eli ostaja maksaisi lopulta vain ne todelliset kulut.

Jos ostaja tekisi oharit, niin siitä ei tulisi minulle ylimääräisiä kuluja. Jos hän jättää huutonsa lunastamatta postista, joudut maksamaan toiset postimaksut siitä hyvästä, että posti laittaa lähetyksen sinulle takaisin.

• Tykkää
Reactions: Sadana

Uusimmat

Yhteistyössä