huutokohtaukset yöllä 1v5kk

eve
Hei,

Meidän poika 1v5kk nukkuu välillä aina hyvin yönsä. Mutta aina kerran/pari viikossa tulee yöllä nukahtamisvaikeuksia, kun on sattunut heräämään. Hän nukkuu omassa huoneessa pinnasängyssä. Jos uni ei tule heräämisen jälkeen heti silmään, niin hän saattaa valvoa sellaiset 2-3 h. Jos istun sängyn vieressä, niin hän pysyy kuitenkin sängyssä pitkällään. Heti, kun lähden pois, niin alkaa karmea huuto ja itku sekä nousee seisomaan.

Kun en jaksa istua sängyn vieressä kahta, kolmea tuntia yössä, niin ole yrittänyt pitää unikouluakin huudattamalla. Joskus osaa sitten lopulta tyyntyä itsekseen, mutta välillä huutokohtauksesta ei näytä loppua tulevan.

Viereen ottokaan ei ole ratkaisu, koska pyörii niin kovasti sängyssä, että ei siinä muutkaan nuku. Saa koko ajan vahtia, että ei putoa sängystä.

Onko vastaavia kokemuksia? Mitä teidän on neuvottu tekemään? Tai miten olette ratkaisseet?
 
Mulla samanikäinen poika ja sama ongelma. Välillä itkee "normaalisti" ja välillä huuto on ihan paniikkihuutoa. Mä kyllä meen aina jos laps itkee, en pysty pitämään huudatusunikoulua.
Mun poika on ollu aina huono nukkumaan, niin et mä oon kai vähän tottunu. Meilläkin välillä valvotaan kolmekin tuntia yössä :attn: , mut sit on niitä parempiakin öitä (meillä 2 - 3 herätystä). Ainakaan mua ei oo kukaan osannu neuvoa näiden uniasioiden kanssa, mä vaan odotan et aika parantaa tänkin vaivan. Joskus kun oon oikein väsyny ajattelen että kyllä semmoinen ihminen on pakko olla olemassa joka osais meitä auttaa, mutta mä en oo vielä sitä löytäny. Jos joku tietää, niin kertokaa ihmeessä. :hug: Jaksamista kaikkien yökukkujien äideille ja isille!
 

Yhteistyössä