Huuto.netistä: ostaja haluaa palauttaa uudenveroisen vaatteen, koska siinä oli tahra.

• Viestiketjun aloittaja "nainen"
  • Ensimmäinen viesti
"nainen"
Eli myin vaatekappaleen huuto.netissä. Siinä oli kuvauksena uudenveroinen. Olen käyttänyt sitä vaatetta pari kertaa. Pesin vaatteen, otin siitä hyvät kuvat ja myin sen.

Nyt ostaja sit ilmoitti, ettei tuote vastaa kuvaustaan (uudenveroinen, koska hän näki siinä tahran kun avasi paketin. Pyysin lähettämään tahrasta kuvan ja sain pimeän ja hieman epäselvän kuvan emaililla. Kyllä siinä pieni tahra näkyy, mutta mielestäni se näyttää kyllä joltain likaiselta sormenjäljeltä tai rasvatahra.

Omissa erittäin tarkoissa kuvissani, jotka otin kohteesta en näe ko. tahraa.

Miten te toimisitte tilanteessa? Annatteko sit vaan palauttaa vaatteen, vai eiks muka vaatetta voi pestä? Voi olla että pakkausvaiheessa ko. tahra on tullut vaatteeseen sit. Kuka maksaa palautuskulut vai puoliksi?

"vieras"
Minua ainakin ostajana suoraan sanottuna vituttaa aivan helvetisti jos tuote ei vastaa kuvausta. Näin on käynyt pari kertaa, ja toisella kertaa ostaja ei suostunut uskomaan, ja toisella kertaa ostaja ei suostunut palauttamaan rahoja, vaikka oli ensin suostunut ottamaan tuotteen takaisin (eli palautin tuotteen, mutta kusipää piti rahat silti). Kummaltakaan en enää missään tapauksessa osta mitään. Jos myyjä olisi ottanut tuotteen takaisin, maksanut postikulut ja ostohinnan, olisin voinut ostaa heiltä uudestaan, sillä virheitä sattuu. Minusta myyjän virheestä ei saa tulla kuluja asiakkaalle. Jos tuotteessa ei olekaan virhettä, minusta asiakas ei voisi silloin purkaa kauppaa, vaan kulut jäävät hänelle.

Vai jeesus?
no voi jeesus..ärsyttää tollaset jutut...paljonko paita makso?sanot että maksaa ite postarit ja laitat vaan paijan hinnan takasi...
Tyypillisen ostajan kommentti. Ei ne myyjät mitään jumalia siellä ole ja jos kohde ei vastaa mitä luvattu, reilu myyjä palauttaa maksetun hinnan takaisin ja ostaja palauttaa sen omalla kustannuksellaan ja laittaa kohteen uudelleen myyntiin.

hyi!
Tottakai tuote palautetaan sinulle ja maksat sekä ostajan maksaman hinnan ja postarit! Sinun mokasihan se on! Ei vaate, jossa on tahra (oli se nyt kuin pieni vaan) ole UUDENVEROINEN!

"a.p"
[QUOTE="Höh";26335310]Turhaa lähtee tappelee vaan anna hinnassa hyvitystä tai maksat huudon takasin ja huutaja palauttaa sen ja laitat kohteen uudelleen myyntiin.[/QUOTE]

Turha toki lähtee tappeleen, enkä lähde. Voisin toki mielelläni antaa hinnassa hyvitystä, mutta ostaja suoraan haluaa palauttaa vaatteen.

Itse uskon, ettei se ole ollut sopiva ja hän sit keksii tälläisen tahran sen takia.

"Hilarius"
[QUOTE="a.p";26335599]Turha toki lähtee tappeleen, enkä lähde. Voisin toki mielelläni antaa hinnassa hyvitystä, mutta ostaja suoraan haluaa palauttaa vaatteen.

Itse uskon, ettei se ole ollut sopiva ja hän sit keksii tälläisen tahran sen takia.[/QUOTE]

Jos kohteessa oli mitat miten se voi olla epäsopiva?

"a.p"
Tottakai tuote palautetaan sinulle ja maksat sekä ostajan maksaman hinnan ja postarit! Sinun mokasihan se on! Ei vaate, jossa on tahra (oli se nyt kuin pieni vaan) ole UUDENVEROINEN!
Sitä tahraa ei ole ollut omissa valokuvissani eli vaatteessa, kun olen ottanut siitä kuvat pari päivää ennen tuotteen laittamista huuto.nettiin.
Itse en ole mitään tahraa huomannut edes postitusvaiheessa.

Yleensä jos vaatteessa on tahra, sen voi pestä. Jokatapauksessa pesen aina vaatteen ennen käyttoä.

"a.p"
[QUOTE="Hilarius";26335630]Jos kohteessa oli mitat miten se voi olla epäsopiva?[/QUOTE]

No kai jokaiselle on tullut pettymyksiä, kun on ajatellut tuotteen erilaiseksi huuto.netissä? Ehkä tuo vaate ei nyt vaan ollutkaan sellainen, kun hän oli toivonut tai se ei istunut mitoista huolimatta.

Tuota hänen lähettämää tahraa on edes vaikea nähdä kuvassa. Omissa kuvissa sitä ei ole edes ollut.

"vieras"
[QUOTE="a.p";26335599]Turha toki lähtee tappeleen, enkä lähde. Voisin toki mielelläni antaa hinnassa hyvitystä, mutta ostaja suoraan haluaa palauttaa vaatteen.

Itse uskon, ettei se ole ollut sopiva ja hän sit keksii tälläisen tahran sen takia.[/QUOTE]

Tulee mieleen eräs "ostaja" jonka kanssa asioin ihan muutama viikko sitten. Myin myös takkia ja ilmoituksessa oli hyvät kuvat ja mainittu käytön jäljet ja muut. Kyseessä kuitenkin erittäin hyväkuntoinen takki jota ei oltu montaa kertaa käytetty. Ostajan mielestä takki oli kauttaaltaan likainen ja hihat varsinkin ihan mustat. Sovimme kaupan purusta ja takki tuli takaisin. En todellakaan löydä takista mitään hänen mainitsemiaan vikoja ja epäilen vahvasti, että oikea syy reklamaation oli väärä koko.

Paras oli kyllä, kun ostaja vielä tuumi, että kun hän tästä jopa 20 euroa maksoi, niin olisi pitänyt olla loistokunnossa niin kalliiksi. Pienellä googletuksella hän olisi saanut selville takin hinnan uutena, mikä on noin satasen enemmän...

Semmosta
[QUOTE="a.p";26335648]Sitä tahraa ei ole ollut omissa valokuvissani eli vaatteessa, kun olen ottanut siitä kuvat pari päivää ennen tuotteen laittamista huuto.nettiin.
Itse en ole mitään tahraa huomannut edes postitusvaiheessa.

Yleensä jos vaatteessa on tahra, sen voi pestä. Jokatapauksessa pesen aina vaatteen ennen käyttoä.[/QUOTE]

Oliko millanen vaate? Voihan olla että vaate ollutkin käytössä jo huutajalla ja haluaa nyt palauttaa sen kun ei enää tarvetta. Huutiksessa on sellasta seurakuntaa että voi odottaa ihan mitä vaan. Itse olen ollut myyjänä että ostajana vuodesta 2006 eli on tullut vastaan sitä ja tätä :)

"vieras"
Rasvatahra ei lähde helposti pesemälläkään. Sappisaippua auttaa mutta haalistaa joidenkin materiaalien värejä.

Jos tuotetta on kuvattu uudenveroiseksi ja siinä on tahra, vaikka kuinka pieni hyvänsä se ei ole enää uusi.

Tuote palautukseen ja kumpikin maksaa omat postarinsa. Sä maksat tuotteen hinnan takaisin ostajalle.

"a.p"
[QUOTE="vieras";26335696]Tulee mieleen eräs "ostaja" jonka kanssa asioin ihan muutama viikko sitten. Myin myös takkia ja ilmoituksessa oli hyvät kuvat ja mainittu käytön jäljet ja muut. Kyseessä kuitenkin erittäin hyväkuntoinen takki jota ei oltu montaa kertaa käytetty. Ostajan mielestä takki oli kauttaaltaan likainen ja hihat varsinkin ihan mustat. Sovimme kaupan purusta ja takki tuli takaisin. En todellakaan löydä takista mitään hänen mainitsemiaan vikoja ja epäilen vahvasti, että oikea syy reklamaation oli väärä koko.
[/QUOTE]

Olisko sattumoisin Turun suunnalta?

"mii"
[QUOTE="vieras";26335720]

Jos tuotetta on kuvattu uudenveroiseksi ja siinä on tahra, vaikka kuinka pieni hyvänsä se ei ole enää uusi.
[/QUOTE]

Uudenveroinen ja uusi on kaks eri asiaa...

"a.p"
Oliko millanen vaate? Voihan olla että vaate ollutkin käytössä jo huutajalla ja haluaa nyt palauttaa sen kun ei enää tarvetta. Huutiksessa on sellasta seurakuntaa että voi odottaa ihan mitä vaan. Itse olen ollut myyjänä että ostajana vuodesta 2006 eli on tullut vastaan sitä ja tätä :)
Ulkotakki. Aika sellainen pienikokoinen ja tyköistyvä. Et jos ei istu, niin ei istu.
Mäkin olen toki kuullut sellaista urbaanilegendaa ihmisistä, jotka ostaa vaatteista kaupasta ja palauttaa ne 14 päivän sisään kuitenkin käytettynä esim juhlissa.

"a.p"
[QUOTE="mii";26335769]Uudenveroinen ja uusi on kaks eri asiaa...[/QUOTE]

Aivan. Mä itse myyn uutena tasan vain ne tuotteet, joissa on kaikki laput vielä kiinni (siis hinta, tuotelaput).

Uudenveroinen on sellainen, jossa laput on jo poistettu, mutta tuotteesta ei voi sanoa, onko se uusi vai käytetty.

[QUOTE="a.p";26335802]Ulkotakki. Aika sellainen pienikokoinen ja tyköistyvä. Et jos ei istu, niin ei istu.
Mäkin olen toki kuullut sellaista urbaanilegendaa ihmisistä, jotka ostaa vaatteista kaupasta ja palauttaa ne 14 päivän sisään kuitenkin käytettynä esim juhlissa.[/QUOTE]

Kai se kysy mittoja jos ei kohteessa jo ollut? Itse en osta mitään pelkän koon perusteella ja myyjänä laitan mitat kysymättä.

"a.p"
[QUOTE="vieras";26335720]Rasvatahra ei lähde helposti pesemälläkään. Sappisaippua auttaa mutta haalistaa joidenkin materiaalien värejä.

Tuote palautukseen ja kumpikin maksaa omat postarinsa. Sä maksat tuotteen hinnan takaisin ostajalle.[/QUOTE]

No ongelma vaan on, että tuotteessa ei ole ollut mitään tahraa ainakaan paria päivää ennen lähetystä. Mulla on valokuvat todisteena. Mua ärsyttää epärehelliset ihmiset, mutta en voi ymmärtää miksi vaatetta ei sit pestä ja pyydetä hinnanalennusta. En voin tietää, millainen tahra on kyseessä, se on todella epäselvä. Tuo rasvatahra oli vain mun esimerkillinen arvaus. Kyseessä voi olla vaikka mustetta sanomalehdestä, johon koskin pakkaamisessa.

dfgd
[QUOTE="a.p";26335875]No ongelma vaan on, että tuotteessa ei ole ollut mitään tahraa ainakaan paria päivää ennen lähetystä. Mulla on valokuvat todisteena. Mua ärsyttää epärehelliset ihmiset, mutta en voi ymmärtää miksi vaatetta ei sit pestä ja pyydetä hinnanalennusta. En voin tietää, millainen tahra on kyseessä, se on todella epäselvä. Tuo rasvatahra oli vain mun esimerkillinen arvaus. Kyseessä voi olla vaikka mustetta sanomalehdestä, johon koskin pakkaamisessa.[/QUOTE]

älä palauta rahoja vaan sano että tuote lähti uudenveroisessa kunnossa. sua yritetään vedättää.

"a.p"
Kai se kysy mittoja jos ei kohteessa jo ollut? Itse en osta mitään pelkän koon perusteella ja myyjänä laitan mitat kysymättä.
Toki, mutta eihän ne takaa, että takki välttämättä sopisi. Mäkin tilasin just asos.com:sta vaatteita ja ikävä kyllä puolet ei sopineet tai olivat ihan erilaisia kuin kuvissa olin tajunnut. On ihan eri asia kun tuotteen näkee itse ja voi hypistellä.

[QUOTE="a.p";26335924]Toki, mutta eihän ne takaa, että takki välttämättä sopisi. Mäkin tilasin just asos.com:sta vaatteita ja ikävä kyllä puolet ei sopineet tai olivat ihan erilaisia kuin kuvissa olin tajunnut. On ihan eri asia kun tuotteen näkee itse ja voi hypistellä.[/QUOTE]

Jos mitat on ok eihän se voi olla epäsopiva. Nyt siis en puhu koosta vaan vaatteen ry mitasta ja esim olka-helma mitasta. Saako asos.comista kaikki mitat ennen ostoa?

Yhteistyössä