Haluaisin laittaa vauvanvaatteita myyntiin, mutta en oikein osaa käyttää tuota sivustoa. Jos siis teen myynti ilmoituksen, niin huudon päättyessä kuka ottaa yhteyttä ja keneen ja miten? Eli otanko minä ostajaan vai ostaja minuun, säköpostilla vai millä?
Toinen asia on postitus. Millaiseen pakettiin pakkaatte vauvanvaatteet? Ja millaisia postikulut ovat? Esim 1body? 1(vauvan)trikoot? vauvan neuletakki? jne. Pakkaatteko vaatteet sellaiseen paksuun kirjekuoreen vai mihin? Anteeksi nyt kun olen ihan ulapalla koko touhusta
[QUOTE="vieras";25561157]Haluaisin laittaa vauvanvaatteita myyntiin, mutta en oikein osaa käyttää tuota sivustoa. Jos siis teen myynti ilmoituksen, niin huudon päättyessä kuka ottaa yhteyttä ja keneen ja miten? Eli otanko minä ostajaan vai ostaja minuun, säköpostilla vai millä?
Toinen asia on postitus. Millaiseen pakettiin pakkaatte vauvanvaatteet? Ja millaisia postikulut ovat? Esim 1body? 1(vauvan)trikoot? vauvan neuletakki? jne. Pakkaatteko vaatteet sellaiseen paksuun kirjekuoreen vai mihin? Anteeksi nyt kun olen ihan ulapalla koko touhusta[/QUOTE]
Sekä myyjä että ostaja voivat ottaa toisiinsa yhteyttä huudon loputtua ja sopia tilitiedoista ja postikuluista, viestintä tapahtuu parhaiten ja useimmmiten sähköpostilla. Itse ostajana otan aina huudon sulkeuduttua myyjään yhteyttä ja pyydän tilitietoja ja arviota postikuluista ellei niitä ole kohteessa mainittu tai ne eivät tule voittoviestissä huudon sulkeuduttua. Pakkauksia näkee monenlaisia, esim.body pakattuna vaikkapa minigrippussiin ja kirjekuoreen riittää hyvin. Sinänsä ihan sama kunha tuote pysyy vahingoittumana matkalla.
Rohkeutta vaan, kiva ja toimiva tapa tehdä kauppaa, vaatii vaan hieman aktiivisuutta.
Kannattaa aluksi lukea huuto.netin ohjeet sieltä sivustolta - sieltä löytyy paljon hyödyllistä tietoa
Mutta siis kysymyksiisi...
Huudon sulkeuduttua meklari (huutiksen ylläpitäjä) lähettää ostajan yhteystiedot sinulle ja sinun tietosi ostajalle. Tuohon automaattiseen meklariviestiin voit itse asetuksistasi liittää mukaan omat terveisesi ostajalle sekä tilinumerosi ja esim. kommentin "otathan yhteyttä, kun olet maksanut" tms. Silloin sinun ei tarvitse ilmoittaa tilinumeroasi ostajalle erikseen. Jos itse olen ostajana eikä meklariviestistä löydy tilinumeroa, otan yhteyttä myyjään sitä kysyäkseni (s-postilla). Jos tilinumero löytyy, maksan ja sen jälkeen ilmoitan, että olen maksanut. Jotkut nopeat myyjät ehtivät kyllä lähettää sähköpostilla tilinumeron ennen kuin ehdin sitä kysyä.
Postituskuluihin kannattaa perehtyä itellan sivuilla. Postituskulut riippuvat kirjeen tai paketin painosta eli kannattaa hommata kirjevaaka, jos vaan mahdollista. Itse pakkaan yksittäiset vaatteet tiiviisti esim. minigrip-pussiin, josta rutistan ilmat pois ja sitten vaan tavalliseen kirjekuoreen.