Huuto.net: miksi annetaan huutoja jo kauan ennen kohteen sulkeutumista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EllaDonna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

EllaDonna

Aktiivinen jäsen
28.06.2007
3 793
6
38
Tämä on mua ihmetyttänyt. Joku haluaa sinnikkäästi kohteen, joka sulkeutuu syyskuun puolella. Nyt hän on huutanut kilpaa sitä tuotetta jo viikon. Parikymmentä kertaa siis korottanut haluamansa tuotteen hintaa. Jatkuvasti saattaa muutama ihminen keskenään viuhtoa hintaa ylemmäs. Mikä hiton järki siinä on?? Miksei huuda kohdetta minuuttia ennen sulkeutumista ja jätä ne välihuudot pois, jolloin saa tuotteen halvemmalla?

Näitä on ihan valtavasti. Kohteisiin laitetaan huutoja jo kauan ennen niiden sulkeutumisaikaa. Hinta vaan nousee, mikä on tietty kiva myyjälle, mutta voihan sitä sitten ostotilanteessa antaa jotain ylimääräistä, jos haluaa hyväntekeväisyyttä harrastaa.

Ainakaan minä en kyttää huutonettiä mitenkään päivittäin, joten mielestäni on helppo tehdä tarjous silloin kun jotain kivaa löydän eikä jäädä kyttäileen. Päätän oikeastaan heti, mitä olen tuotteesta valmis maksamaan, ja jos hinta nousee yli sen, niin jää ostamatta. Ihan yhtä lailla se hinta voi nousta pilviin juuri ennen sulkeutumista.

Tavallaan tuo on ihan järjetöntä, mutta toisaalta jos joku aivan ehdottomasti haluaa tuotteen, huutamalla aikaisin hän saa näkyviin muut mahdolliset ostajaehdokkaat ja sen ovatko nämä tosissaan. Luulen että siinä haetaan tuota tietoa, että ovatko muutkin kiinnostuneita ko. tuotteesta. Joka tapauksessa siinä voi käydä niin, että viimeisellä minuutilla tulee yllätysostaja, joka vie koko potin ja sitten on ihan turhaan nostettu sitä hintaa. Se mitä olen itse tavaroita myynyt ja ostanut, niin monesti alussa tulee jonkun aikaa noita huutoja ja sitten on hiljaista viimeisen tunnin/tuntien loppurutistusta lukuunottamatta. Kyllä se alku minusta jonkunlaista testaamista on, että missä mennään.

Muistaa paremmin, kun siellä kohteessa on jo huuto, käydä katsomassa sitä ja mahdollisesti korottaa tarjousta ennen sulkeutumista. Jos mä näen nyt kivan kohteen joka sulkeutuu viikon päästä, en välttämättä enää muista viikon päästä koko juttua, ja sit harmittaa kun se muistuu mieleen pari päivää sen jälkeen, kun se on jo myyty :D

Ja jos ei jaksa kytätä niitä viimeisiä tunteja, onpahan siinä kohteessa se yksi mun huuto ja hyvällä tuurilla saan sen, jos ei tule kilpailua. Jos siellä on joku "pakkosaada" myynnissä, sen takia jaksaa sit nähdä enemmän vaivaa ja huutaa ennen sulkeutumisaikaa, mutta muuten en halua suunnitella päivääni siten, että ehdin tiettyyn kellonaikaan kirjautumaan huutikseen.