HUUTO.NET-kysymys !!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi myyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusi myyjä

Vieras
Hei!

Olen uusi huuto.netin käyttäjä ja nyt pitäisi saada varmistus, että teinkö ihan väärin vaiko oikein?!
Laitoin myynti-ilmoituksen neljästä tuolista (4 samanlaista tuolia, yhden ostoarvo 60 ?) ja hinnaksi siis yhden tuolin hinnan 5 euroa ja se kohosi 10 euroon eli 40 euroa olisi yhteishinta. Näin olin ymmärtänyt kun luin monen tuotteen huutokauppa-sääntöjä:
http://huuto.net/fi/ohje-selailu.php3#monta

Mutta nyt alkoi epäilyttää, kun sain sähköpostia huuto.netistä, että voittajahuudoksi tuli 10 euroa.
Jos olen ymmärtänyt oikein, onko minulla oikeutta perua myyntiä?

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Kyllä se kannattaa laittaa se yhteishinta siihen, tai sitten myyt tuolit erikseen. Nyt ne tuolit lähtee kympillä.

Siis ne meni jo siinä tapauksessa:(
Voinko perua kauppaa, en laittaisi niitä edes enää huuto.nettiin myyntiin, jos on sääntöjen vastaista....

Alkuperäinen kirjoittaja uusi myyjä:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Kyllä se kannattaa laittaa se yhteishinta siihen, tai sitten myyt tuolit erikseen. Nyt ne tuolit lähtee kympillä.

Siis ne meni jo siinä tapauksessa:(
Voinko perua kauppaa, en laittaisi niitä edes enää huuto.nettiin myyntiin, jos on sääntöjen vastaista....

Voit kai, ymmärrystä ostajalta tuskin heruu ja nega tulee varmasti.

Hei!

Olen uusi huuto.netin käyttäjä ja nyt pitäisi saada varmistus, että teinkö ihan väärin vaiko oikein?!

Mutta nyt alkoi epäilyttää, kun sain sähköpostia huuto.netistä, että voittajahuudoksi tuli 10 euroa.

EI OLE OIKEUTTA PERUA KAUPPAA ELI MYYT NE OSTAJALLE. MUUTEN VOI TULLA VAIKKA RIKOSILMOITUS JOS ET MYY.

Alkuperäinen kirjoittaja NÄIN ON:
Hei!

EI OLE OIKEUTTA PERUA KAUPPAA ELI MYYT NE OSTAJALLE. MUUTEN VOI TULLA VAIKKA RIKOSILMOITUS JOS ET MYY.

Millä perusteella tulee rikosilmoitus, jos kaupan peruu??

Millä perusteella tulee rikosilmoitus, jos kaupan peruu??[/quote]

JOS HV EI OLLUT JA OSTAJA KUITENKIN HALUAISI NE TUOTTEET. LUE HUUTO.NET SÄÄNNÖT. JOS EI OLE HV NIIN MYYJÄLLÄ ON PAKKO MYYDÄ JA OSTAJALLA OSTAA. A VOT.

Alkuperäinen kirjoittaja HUHH:

JOS HV EI OLLUT JA OSTAJA KUITENKIN HALUAISI NE TUOTTEET. LUE HUUTO.NET SÄÄNNÖT. JOS EI OLE HV NIIN MYYJÄLLÄ ON PAKKO MYYDÄ JA OSTAJALLA OSTAA. A VOT.[/quote]

No ei siitä mitään rikosilmoitusta tule :D Negatiivinen palaute, ehkä käyttökielto... Mut ei se mikään rikos ole :D

JOS HV EI OLLUT JA OSTAJA KUITENKIN HALUAISI NE TUOTTEET. LUE HUUTO.NET SÄÄNNÖT. JOS EI OLE HV NIIN MYYJÄLLÄ ON PAKKO MYYDÄ JA OSTAJALLA OSTAA. A VOT.[/quote]

Ei siitä voi tehdä rikosilmoitusta, vaan antaa vain negaa, koska on toimittu HUUTONETin SÄÄNTÖJÄ vastaan ei Suomenlakia.

eli sä oot hänelle huijari,joko tajusit`?

Ei kai se nyt kuitenkaan ole rikosoikeudellinen asia? Ihan oikeasti, mitä luulisit poliisien sanovan, jos menet tekemään rikosilmoituksen sen perusteella, että yksityinen ihminen perui kaupan..:D

Alkuperäinen kirjoittaja huhh:

JOS HV EI OLLUT JA OSTAJA KUITENKIN HALUAISI NE TUOTTEET. LUE HUUTO.NET SÄÄNNÖT. JOS EI OLE HV NIIN MYYJÄLLÄ ON PAKKO MYYDÄ JA OSTAJALLA OSTAA. A VOT.

eli sä oot hänelle huijari,joko tajusit`?[/quote]

Eli rikosnimike huijari.. Mistä syystä?? Mielestäni tuossa asiassa ei ole rikottu Suomen lakia, mutta oikeassa olet maine menisi huutonetissa.

[

Ei kai se nyt kuitenkaan ole rikosoikeudellinen asia? Ihan oikeasti, mitä luulisit poliisien sanovan, jos menet tekemään rikosilmoituksen sen perusteella, että yksityinen ihminen perui kaupan..:D[/quote]

se on ihan siitä ihmisesta kiinni jonka kanssa teit kaupat,jos hän on valmis perumaan kaupat sun kanssa niin kiva sulle mutta jos on joku ihmeen tiukkapipo niin se voi tehdä rikosilmoituksen asiasta. meitä on kuule moneen junaan.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Lukiko viestissäsi, että hinta koskee yhtä tuolia?

Tätä jäin itsekin miettimään.

Jos myy neljä tuolia yhtenä kohteena, kannattaa laittaa lähtöhinnaksi sellainen summa, millä on valmis alimmillaan myymään kaikki tuolit tai laittaa hintavaraus.

Niin olisi kannattanut ja tiedän sen nyt vastaisuuden varalle. Myyn tuolit sitten pilkkahintaan, oma moka:(. Olin tosiaan luullut, että hinta määräytyy kappaleittain.

Alkuperäinen kirjoittaja ...............:
[

Ei kai se nyt kuitenkaan ole rikosoikeudellinen asia? Ihan oikeasti, mitä luulisit poliisien sanovan, jos menet tekemään rikosilmoituksen sen perusteella, että yksityinen ihminen perui kaupan..:D

se on ihan siitä ihmisesta kiinni jonka kanssa teit kaupat,jos hän on valmis perumaan kaupat sun kanssa niin kiva sulle mutta jos on joku ihmeen tiukkapipo niin se voi tehdä rikosilmoituksen asiasta. meitä on kuule moneen junaan. [/quote]

No mutta ihan tosissaan kysyn, että mistä siinä voi tehdä rikosilmoituksen?? Mitä lakia olisin silloin rikkonut? By the way, en ole ap, enkä ole edes kirjautunut huutonettiin, mutta minua jäi tämä asia kaivelemaan, kun tuntuu, et ihmiset ovat NIIN hysteerisia huutojensa kanssa.:o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
[

se on ihan siitä ihmisesta kiinni jonka kanssa teit kaupat,jos hän on valmis perumaan kaupat sun kanssa niin kiva sulle mutta jos on joku ihmeen tiukkapipo niin se voi tehdä rikosilmoituksen asiasta. meitä on kuule moneen junaan.

No mutta ihan tosissaan kysyn, että mistä siinä voi tehdä rikosilmoituksen?? Mitä lakia olisin silloin rikkonut? By the way, en ole ap, enkä ole edes kirjautunut huutonettiin, mutta minua jäi tämä asia kaivelemaan, kun tuntuu, et ihmiset ovat NIIN hysteerisia huutojensa kanssa.:o[/quote]

Ja siis, jos huutaja ei ole maksanut tuotteita, eli siinä mielessä kauppaa ei ole vielä syntynyt..

[

No mutta ihan tosissaan kysyn, että mistä siinä voi tehdä rikosilmoituksen?? Mitä lakia olisin silloin rikkonut? By the way, en ole ap, enkä ole edes kirjautunut huutonettiin, mutta minua jäi tämä asia kaivelemaan, kun tuntuu, et ihmiset ovat NIIN hysteerisia huutojensa kanssa.:o[/quote]

siis, mitä tarkoitat "niin hysteerisia huutojensa kanssa"??

Pyh pah, sun ole pakko myydä. Otat negan jos sellainen tulee ja laitat vastineeksi, että uutena käyttäjä sä et osannut laittaa tuotteita oikein myyntiin.

Mitään rikosilmoituksia tuollaisesta ei voi edes tehdä, kun mitään rikosta ei ole tapahtunut. Sääntörikkomus vain mistä edes Huutis ei anna porttaria, koska ymmärtävät, että aloittelijalle on sattunut virhe.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
[

No mutta ihan tosissaan kysyn, että mistä siinä voi tehdä rikosilmoituksen?? Mitä lakia olisin silloin rikkonut? By the way, en ole ap, enkä ole edes kirjautunut huutonettiin, mutta minua jäi tämä asia kaivelemaan, kun tuntuu, et ihmiset ovat NIIN hysteerisia huutojensa kanssa.:o

siis, mitä tarkoitat "niin hysteerisia huutojensa kanssa"??

[/quote]

Just TÄTÄ HUUTAMISTA ja rikossyytteillä uhkailemista.. Josko joku osaisi kertoa, että mikä nimike rikosilmoitukseen tulisi, jos myyjä huomaa oman virheensä ja haluaa perua myyntiaikeensa. JA siis oletuksella, että raha ei ole vielä ehtinyt vaihtaa omistajaa. Eli mikä rikos tämä olisi? Ymmärrän, että myyjän maine on mennyt ja ostajan mieli paha, mutta rikos??

säännöissä lukee myös että jollei ostaja ja myyjä ole n viikkoon kuulleet toisistaan, niin kaupan voi laskea rauenneeksi. Edellyttäen ettei ole tapahtunut maksua ostajan puolelta, eikä tavaran omistajan vaihtoa.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
säännöissä lukee myös että jollei ostaja ja myyjä ole n viikkoon kuulleet toisistaan, niin kaupan voi laskea rauenneeksi. Edellyttäen ettei ole tapahtunut maksua ostajan puolelta, eikä tavaran omistajan vaihtoa.

Kiitos.:) Tällaista "pykälää" yritin onkia, mutta täällä vain vauhkoonnutaan, kun yrittää asiasta kysyä.