Huutista käyttävät hoi

  • Viestiketjun aloittaja pari kysymystä palautteesta yms.
  • Ensimmäinen viesti
pari kysymystä palautteesta yms.
Heips,

täällä on mielestäni pyörinyt paljon Huutista käyttäviä, eli laitanpa tänne noviisina pari kyssäriä:

- kumpi antaa ensin palautetta, myyjä vai ostaja vai onko sillä väliä?
- myin kahdet housut, ja kumpikin ostaja liikkuu tällä suunnalla ja haluaa hakea housut postituksen sijaan, mikä on tietysti ok. Onko tapana/tarpeen tarjota mahdollisuus sovittaa housuja? Sinänsä toki järjestettävissä, mutta en viitsisi noiden takia alkaa ihan hirveästi säätää, kaupathan on sinänsä jo sovittu. Toiset housut maksoi muutaman euron, mut toiset oli hiukan hintavammat, vajaat parikymppiä. Mut silti, en viitsis alkaa vieraita ihmisiä päästää sisään sovittelemaan. Halvempien ostaja siis ilmoitti myös haluavansa arvioida, onko housut sopivat, en tiedä tarkoittaako sovitusta vai mitä.
 
Mielestäni ei tarvitse ehdottaa sovittamista, jos ostaja itse kysyy, voi antaa luvan, jos onnistuu.
Palautetta antaa se, kumpi ensin kerkeää, yleensä ostaja kun on tuotteen saanut. Toisilla on se idioottimainen tapa, että "palaute palautteesta", eli jos olet itse antanut ylihyvän positiivisen, hän armollisesti voi laittaa Sinullekin jotain..
 
Palautteen antaa se joka nopeammin ehtii.

En päästä itse ketään kotiini sovittamaan myymääni vaatetta ellei siitä ole erikseen sovittu jo huudon vireilläoloaikana.

Esim. vaunut voin myydä sillä periaatteella että nouto ja paikanpäällä ns. ostotarkastus jolloin voi vielä vastapuoli perua kaupat niin halutessaan...mutta jos multa housut huudat niin kotiin saat kyllä sen sovituksen jättää.
 
Mä annan myyjänä palautteen yleensä heti kun maksu näkyy tilillä ja vien paketin postiin.. tai heti kun tavara on noudettu..

En välttämättä antaisi enää huudon sulkeuduttua sovittaa.. jos sulla oli mitat ilmoituksessa, niin ei ostajalla pitäisi olla enää mitään arvioitavaa..
 
Ap
Ok, kiitos! Enpä taida siis antaa sovitusmahdollisuutta, vaikka kauppa sitten siitä syystä peruuntuisikin. Laitoin noi just siksi Huuto.nettiin enkä kirppikselle tms., että ajattelin pääseväni niistä eroon kaikkein helpoiten sillä tavoin, eli ei mitään sovitusrumbaa kiitos...
 

Yhteistyössä