Huutismyyjät, kysymys teille :-)

14.07.2007
696
0
16
Mua mietityttää yks asia liittyen tuohon huuto.nettiin... Ja tää on ihan silkkaa uteliaisuutta, en halua missään nimessä syytellä tai moralisoida ketään.

Kun siellä myydään todella paljon uusia vaatteita niin ostatteko niitä esim. alennuksista ja myytte eteenpäin vai miten se homma toimii? Sen vielä ymmärrän, että jotkut maahantuo vaatteita ym tai kauppaa ulkomailta esim. Disney- kamaa, mutta miten nää "Lindex paita - laput kiinni" vaatteet päätyy myyntiin?

Ja sitten... tekeekö tuolla toiminnalla todella voittoa? Siis kannattaako se? Kohteiden laittaminen ei varmaan ole ihan yksinkertainen juttu? Eli se vaatiin aika paljon aikaa?

Itse EN ole alkamassa myymään mitään (laiskuuttani en jaksa nähdä niin paljon vaivaa), mutta ostajana näitä asioita tulee pohdittua... B)

KIITOS, jos joku jaksaa vastata :flower:

samaa olen miettinyt! mutta jää meilläkin joitain vaatteita todella vähälle käytölle jolloin voi laittaa tyyliin muutaman kerran päällä ollut! mutta laput kiinni olevia ei kyllä ole!

Mulla joskus on ihan rehellisesti UNOHTUNUT kaappiin jonkun muun kasan taakse vaatteita, joista ei ole edes lappuja poistettu. Löytyneet sitten kun ovat jo aikaa sitten jääneet pieniksi ja kyllä muuten on harmittanut!!!!!!!!
Niin sitä kulkee unessa puolitainnoksissa väsymyksestä kun on univammainen lapsi...

Yleensä siis kyllä ihan käytettyjä myyn, tuo esimerkkinä ja harmitti itteä niin vietävästi

meneppä alennusmyyntien aikaan katsomaan huutista,ei oo vaikee arvata mistä ne kaikki uudet vaatteet on lähtöisin :whistle: kai ne sillä voittoa tekevät kun ite eurolla ostavat ja myyntiin laittavat moninkertaisella hinnalla,ja huutajia näyttää aina olevan :/ alejen aikaan en edes käy huutiksessa kattelemassa enää vaatetta kun on suurin osa uusia moninkertaisella hinnalla |O

No voin vastata, vaikka tuota en harrastakkaan. Jos viitseliäisyyttä on niin saahan siitä muutaman euron itselle. Mutta tunnetusti ennemmän tienaa nämä jotka ostavat merkki toppapuvun - 50 % alesta ja myymät normaalihintaan laput paikoillaan pois. Pitäisi itsekkin kokeilla.

Itse myyn niitä kyllä tosi vähän, mutta ne mitkä olen myynyt, ovat olleet sellaisia että ostan alesta tytölle kamppeita - jo isompiakin kokoja jos on kivoja löytöjä...sitten usein ne unohtuvat kaappiin tai jäävät muuten pitämättä ja yhtäkkiä ovat liian pieniä. Näissä on laput kiinni yhä...mutta alesta ostettuja joka tapauksessa.

Tiedän pari tyyppiä jotka hamstraavat noita alejuttuja tosi paljon ja sitten myyvät muutaman euron voitolla huutonetissä...hirmuinen homma. Talvihaalareissa voitot on aika hyvät kuulema. Mutta meillä ei olisi edes tilaa säilyttää niitä romppeita seuraavaan vuoteen saati sitten aikaa laittaa niitä ilmoituksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Hieman Hankala:
Ja sitten... tekeekö tuolla toiminnalla todella voittoa? Siis kannattaako se? Kohteiden laittaminen ei varmaan ole ihan yksinkertainen juttu? Eli se vaatiin aika paljon aikaa?

Riippuu ihan myytävistä tuotteista.
Paljon huutista käyttävänä olen ihan selkeästi laittanut merkille esimerkiksi semmoisen asian, että H&Mllä jokin aika sitten myynnissä ollut Nasu, NallePuh, Ihaa ja Tikru vauvoina-vaatteet ovat USKOMATTOMAN suosittuja.
Niistä maksetaan käytettynäkin huimia summia.
Tyyliin uutena maksanut body 7,90 euroa, olempa nähnyt, jotta siitä on maksettu 25 euroakin :) .

Kohteiden laittaminen ei ole vaikea juttu kun sen kerran oppii, käy tosi nopsaan valmiilla pohjilla.

Mun täytyy myöntää, että olen joitain "laput kiinni" tai "uusi"- vaatteita ostanut, koska hinta on ollut selkeästi halvempi mitä uusi olisi kaupassa (vaikkakin se vaate on tod.näk. ollut alessa). Suon sen voiton myyjälle, koska sen vaatteen suhteen on nähty vaivaa.

Nämä tosin on ihan yksittäisiä vaatteita, yleensä ostan vaan halpoja ja käytettyjä =)

Itse teen paljon ALE:sta ostoksia itselle, omille lapsille ja sukulaisten lapsille. Joskus ei sitten kuitenkaan niille vaatteille olekaan käyttäjiä, eikä kaikkia voi antaa lahjaksi, kun tulee innoissaan kaikenlaista ostettua. Varsinkin jos ostaa sovittamatta eikä se sitten sovikkaan.

Niitä laitan sitten myyntiin huutikseen ja niissä on laput kiinni.

Joten itse myyn ainakin just niitä "virheostoksia" huutiksessa.

Mutta toki joskus ostan ihan tarkoituksellakin joitakin laatuvaatteita ja voin kertoa että voittoa on tullut mielestäni mukavasti :)

Yhteistyössä