Huutismyyjät apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pihalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pihalla

Vieras
Aloitan myymään muksujen vaatteita ja posti hankalan matkan päässä(eikä autoa vaan kahen lapsen kaa bussilla+ kävellen jonkin matkaa) mentävä. Joten en voi kokoajan juosta punnituttaan paketteja tai kyseleen sieltä apua...
Eli mistä tiedän huutiksessa laittaa esiin paljonko ovat postikulut??? Miten arvioin sen?

Esim jos lähetän yhden bodyn?(mahtuuko helpostikuoreen?)
Entä jos vaikka 5 vaatetta vauvalta?
Entä jos 5 vaatetta eskarikokoiselta?
Entä jos lähetän ison paketin kummaltakin? Tyyliin vaatteita vaikkapa ainakin 10kpl/paketti?

Kiitos.

postin sivuilla on hyvät hinnastot, ja siis painon mukaanhan ne menee. yksi vauvan body mahtuu helpostikuoreen hyvin.
laitoin itse pahvilaatikollisen(suorakaiteen mallisen) joka oli tupaten täynnä vaatteita, niin postikuluiksi tuli muistaakseni 11,60.
Voithan arvioida postikulut yläkanttiin, ja palauttaa erotuksen huutajalle jos meneekin halvemmalla postimaksulla. :)

Osta pieni keittiövaaka, ei maksa paljon, niin saat punnattua tuotteet.

Jos ilmoituksessa ei mainita postikuluja vaan tyyliin "ostaja maksaa postikulun"
karsii tämä hirveästi ostajia.
Monille on niin tärkeä tietää se postikulu.
Itse en myöskään huuda kohteita joissa ei kerrota postikulun määrää.

Keittiövaaka olis kova sana:) Mutta esim. 110cm trikoopaita tai trikoohousut menee 1,50? kuoressa. Pieni body ja potkaritkin saattaa mennä yhdessä 1,50? kuoressa. Lapsen farkut menee 1,50?-2,80? kuoressa jos saa taiteltua litteäksi., riippuen taas kankaan painosta ja paksuudesta. Joskus jopa xl-kokoinen naisten paita tulee semmoisessa 1,50? kuoressa. Riippuu paljon kankaan painosta. Vaikea näitä on kaikkia muistaakkaan alussa, pikkuhiljaa näppituntumalla muistaa mikä menee milläkin maksulla. Kannattaa pyytää hieman yläkanttiin ja palauttaa ylimääräiset, ainakin alussa, niin ei jää tappiolle... Luulen ma=)

Lisäksi Postista on saatavilla Helposti-kuoria, joilla voi postittaa max 500 g:n lähetyksiä (kunhan kirjekuori on max 3 cm:n paksuinen). Niitä myydään 20 kappaleen satseissa, jolloin yhden ison kuoren hinnaksi tulee 1,80 eur ja pienen kuoren hinnaksi 0,90 eur. Nekin ovat käteviä, koska ei tarvitse juosta edes Postiin postittamaan vaan kipaisu lähimmälle postilaatikolle riittää. :) Mutta se keittiövaaka kannattaa silti ostaa. ;)

Laita vähän kalliimpi aloitushinta ja kirjoita huutoon, että "ei postikuluja". Näin teen aina itse, koska en laiskana ihmisenä jaksa ottaa selvää etukäteen postikuluista.

Yhteistyössä