Huutiskysymys (kohteen lopettaminen ennen aikojaan)!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiheän palstailun kausi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiheän palstailun kausi

Vieras
Eli onko ok lopettaa kohde, jos sopii jonkun kanssa niin, että kun tietty summa tulee täyteen, lopetan kohteen?? Onko se moraalisesti arveluttavaa, jos olen kuitenkin ilmoittanut kohteen olevan voimassa 9.5. asti? Pitäisikö tästä ilmoittaa vai voiko kohteen vain lopettaa?

Voiko kohdettani aiemmin huutanut antaa mulle sen takia neutraalia palautetta??

Toisaalta, miksipä huutiksessa tuollainen toiminto on?

Alkuperäinen kirjoittaja Siruliisa:
sääntöjen vastaista - mutta sitä kuitenkin tehdään. Jotkut sulkevat vaikka huutajia olisi useita, toiset taas ainoastaan silloin jos vain yksi huutaja.

Toiminto on "kuulemma" lähinnä sitä varten jos tekstissä on virhe tms ja myyjä haluaa sulkea ja laittaa oikeat tiedot. Mutta ...

Niin ja palautetta voi antaa nykyisin vain ja ainoastaan voittajahuutaja mikäli hv on ylittynyt.

Jotkut myös saattavat kirjoittaa kohteeseen erikseen tyyliin "suljetaan aiemmin"

Ei tuo kuitenkaan ole sääntöjen vastaista! :D
Moraalisesti arveluttavaa kylläkin.
Itse olen tehnyt niin, että kohteeseen on tullut yksi huuto eikä muita moneen päivään (varsinkin kun Huutiksessa on ollut tosi hiljaista) olen sulkenut kohteen aikaisemmin. Tavaroista kun on tarkoitus päästä eroon pian. :D

No joo. Tämä tilanne on vähän sellainen, että lupasin myydä kohteen sellaiselle, joka tekee huutistunnuksetkin tätä varten. No, asiahan muuttuu jos tällä toisella huutajalla sattuukin olemaan vaikka korotusautomaatti.

pyydä sitä kenen kanssa olet sopinut asian niin tekemään niin suuri huuto vaikka ei olisi se teidän sopima hinta eli paljon suurempi et ketään ei huuda sen yli 5 min niin pystyt laittaa poikki huudon... silloin pystyy myös antamaan sen palautteen molemmat.

No mulla kävi näin: kohteella ei ollut hintavarausta. Tuli yksi huuto. Lähdin hakemaan komerosta laatikosta sitä tuotetta ja huomasin, ettei ollutkaan siellä, en löydäkään. Suljin kohteen, ilmoitin huutajalle. Löysin tavaran parin päivän etsimisen jälkeen ja huutaja sai sen sillä hinnalla minkä oli huutanut eli tosi edullisesti.

ja toinen: myyjä hoksasi, että on laittanut liian pitkän huutoajan, onkin lomalla reissussa silloin kun huuto päättyy. Minä olin ainoa huutaja, sillä oli hv muttei ollut ylittynyt. Sovittiin että maksan sen hv:n mitä haluaakin ja hän sulki huudon. Palautetta ei voi antaa kun ei hv ylittynyt.

"Huutokaupan lopettaminen. Myyjä voi halutessaan myös lopettaa huutokaupan ennen ilmoituksessaan antamaansa päättymisaikaa. Huutokaupan voi lopettaa omalla käyttäjätunnuksella ja salasanalla valitsemalla 'Huutokaupan lopettaminen'. Kun huutokauppa lopetetaan korkeimman tarjouksen tehnyt jää huutokaupassa voittajaksi aivan samoin kuin huutokaupan normaalistikin sulkeutuessa. Tätä toimintoa kannattaa käyttää harkiten, ja lähinnä tapauksissa, joissa myyjällä tulee aiemmin ennakoimaton tarve päästä nopeasti tavarastaan eroon. "

Nytpäs on mielenkiintoista. Tuo luki nettisivuilla ja näinhän se onkin ettei se ole sääntöjen vastaista ilmeisesti laisinkaan enää!!!!!
Kuitenkin minullekin tuli taannoin ylläpidolta huomautus asiasta ja "pelottelu" että sulkisivat tunnukset mikäli jatkan näin.

Oletko varma että tuo "pelottelu viesti" tuli yp:ltä? Ettei joku kohteen halunnut olisi laittanut viestin??
Tuskin yp niitä ehtii valvomaan ketkä sulkee kohteen aikaisemmin...

Kyllä sen voi sulkea. Säännöissäkin sanotaan, että voi sulkea, jos esim. myyjä tarvitseekin rahat nopeammin ja on valmis hyväksymään hv:n alittavankin korkeimman tarjouksen.

Mulla lukee kohteissa, että voin sulkea kohteen aiemmin, mikäli tulee minua miellyttävä tarjous ja ostaja haluaa kohteen sulkeutuvan :)

Kaikille on kelvannut tämä systeemi, eikä vielä ole valituksia tullut.

Huutaminen on ihan hauskaa, mutta olen myös huomannut, että Osta-heti hinta on sama kuin hintavaraus. Eli siitä voi pitkälle päätellä, millä hinnalla myyjä on ajatellut luopua tavarasta. Tämä koskee varsinkin vähän kalliiimpia kohteita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Huutaminen on ihan hauskaa, mutta olen myös huomannut, että Osta-heti hinta on sama kuin hintavaraus. Eli siitä voi pitkälle päätellä, millä hinnalla myyjä on ajatellut luopua tavarasta. Tämä koskee varsinkin vähän kalliiimpia kohteita.

Minä laitan kalliimmille tuotteille lähtöhinnaksi sen, millä olisin valmis luopumaan, jos tulee yksikin huuto. En pistä hintavarausta ollenkaan.

Osta Heti -hinta on se, jolla myyn tuotteen saman tien, eli jään todella hyville mielille kaupoista :)
Halvemmallakin saa, jos jaksaa odottaa.

varma asiasta!

Ja tiedän etten ole ainoa joka näitä on saanut.
Eihän he ehdikään valvoa mutta kun tuonne huutonettiin on ilmestynyt tuo "ilmoita laiton kohde" vai millä nimellä se onkaan niin ihmiset paljon pokkuroimismielessään sitten niitä ilmottelee. Myös se että samassa kohteessa ei saa mainita mitään ylimääräisiä sanoja jotta hakukone ei tukkeutuisi. Esimerkiksi jos myyt verkkapukua niin et saisi heidän mukaansa kirjoittaa Adidas, Nike, jns hakusanoiksi ellei kohteessa ole myynnissä ko. tuotteita.

En nyt oikein käsitä. Tietääkseni suljettua kohdetta ei voi ilmoittaa yp:lle "sääntöjenvastaisesta kohteesta".
MIten ihmeessä tämä on siis onnistunut?
Koska olet tuollaisen viestin yp:ltä saanut?

Toisteksi, on todella ärsyttävää (ja huutiksessa myös sääntöjen vastaista) laittaa XXX merkkisen verkkapuvun hakusanoiksi jotain muuta kun mitä on myymässä. Kun se ne Nike tai Adidas ei ole huudossa oleva vaate turha sitä on sinne tyrkyttää.
Ärsyttää kun haet esim hakusanalla KENZO, tulee 30 osumaa joista 10:ssä on huudossa Kenzon vaate, muut ovat jotain ihan muuta.

Uusimmat

Yhteistyössä