Huutis-postikulut, maksaisitko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jos myyjä on ilmoittanut että postikulut NOIN 10 €, ja kaupanteon jälkeen käy ilmi että postareiksi tulee 20€, niin maksaisitko? (luvut keksitty) Myyjän omalla sivulla lukee että perii puuttuvat postikulut, itse kohteessa ei lue mitään. Onko kuitenkaan kohtuullista jos kulut nousee 100%? Itse olisin halunnut purkaa kaupan ilman riitaa.

jos hällä lukee omissa tiedoissa tuo asia niin sitten kyllä koska olisin lukenut valmiiksi sen tiedon ja varautunut siihen.
Ja ne ei ole postikulut vaan toimituskulut jos osaat lukea.

Mun mielestä ei kumminkaan voi nostella posti tai toimituskuluja kohtuuttomasti, sen ymmärrän ettei sentilleen tarkkaa summaa tiedä. Mua ei haittaa nega, mutta myyjä ei suostu kaupanpurkuun ja lähettelee jatkuvasti vaativia sähköposteja.

[QUOTE="aloittaja";24292676]Mun mielestä ei kumminkaan voi nostella posti tai toimituskuluja kohtuuttomasti, sen ymmärrän ettei sentilleen tarkkaa summaa tiedä. Mua ei haittaa nega, mutta myyjä ei suostu kaupanpurkuun ja lähettelee jatkuvasti vaativia sähköposteja.[/QUOTE]

Oletko jo maksanut jotain hänelle ja nyt perii lisää, vai? Jos et ole maksanut mitään niin sano sille myyjälle että voi voi, nyt en maksa, anna nega. Ja elämä jatkuu :)

[QUOTE="aloittaja";24292676]Mun mielestä ei kumminkaan voi nostella posti tai toimituskuluja kohtuuttomasti, sen ymmärrän ettei sentilleen tarkkaa summaa tiedä. Mua ei haittaa nega, mutta myyjä ei suostu kaupanpurkuun ja lähettelee jatkuvasti vaativia sähköposteja.[/QUOTE]

Luuseri oot. Älä jurputa vaan lunasta huutosi.

En maksaisi, koska KOHTEESSA ei ole ilmoitettu, että hän voi periä lisää kuluja. Myyjä ei voi olettaa, että kaikki käyvät lukemassa myyjän sivut. Ainoastaan kohteessa olevat tiedot ovat sitovia ja silloin noin 10 euroa tarkoittaa korkeintaan 12-13 euron postikuluja.

En maksaisi, koska inhottaa tuollaiset myyjät, joilla ilmoitukset ovat epätarkkoja. Ei luulisi olevan kovin vaikeaa kirjoittaa ehtoja siihen kohteen sivulle.

• Tykkää
Reactions: JaJa
Voisiko myyjän kanssa yrittää vielä sopia esim lähettämisestä huutopaketilla? Sehän on jotain 8 e paikkeilla ja kattaa jo 30kg asti paketit. Itse olen aina lähettänyt huutopakettina ja vastaavasti saanut. Myös ylläpidolle kannattaa ilmoittaa harhaanjohtavista myyjistä. Itse olen tehnyt muutaman ilmoituksen ja ilmeisesti samoista myyjistä joku muukin, koska aika pian ko myyjien tunnukset suljettiinkin.

Mielestäni 100% lisäys voi olla ihan ok, jos esim on aluksi sanottu tuotteen lähtevän 0,8e merkillä mutta se painaakin pari grammaa enemmän ja hinnaksi tulee 1,6e. Tai jos lähettäjä joutuu ostamaan lasiesineen postittamiseen todella paljon kuplamuovia ja näin ollen pakkauskulut nousevat 3 eurosta 6 euroon.

Eli sillä on iso merkitys miten näitä kulujen nousua perustellaan ja sillä myös kuinka suuri osuus postikulut ovat koko summasta.

En maksaisi, koska KOHTEESSA ei ole ilmoitettu, että hän voi periä lisää kuluja. Myyjä ei voi olettaa, että kaikki käyvät lukemassa myyjän sivut. Ainoastaan kohteessa olevat tiedot ovat sitovia ja silloin noin 10 euroa tarkoittaa korkeintaan 12-13 euron postikuluja.

En maksaisi, koska inhottaa tuollaiset myyjät, joilla ilmoitukset ovat epätarkkoja. Ei luulisi olevan kovin vaikeaa kirjoittaa ehtoja siihen kohteen sivulle.

samaa mieltä tästä.

[QUOTE="vieras";24292788]Mielestäni 100% lisäys voi olla ihan ok, jos esim on aluksi sanottu tuotteen lähtevän 0,8e merkillä mutta se painaakin pari grammaa enemmän ja hinnaksi tulee 1,6e. Tai jos lähettäjä joutuu ostamaan lasiesineen postittamiseen todella paljon kuplamuovia ja näin ollen pakkauskulut nousevat 3 eurosta 6 euroon.

Eli sillä on iso merkitys miten näitä kulujen nousua perustellaan ja sillä myös kuinka suuri osuus postikulut ovat koko summasta.[/QUOTE]

Joo, noissa "pikkusummissa" 100% korotus ei haittaa, mutta jos on sanottu että postarit ovat n.10€ ja ovatkin 20€ on se jo liikaa.

[QUOTE="vieras";24292809]Joo, noissa "pikkusummissa" 100% korotus ei haittaa, mutta jos on sanottu että postarit ovat n.10€ ja ovatkin 20€ on se jo liikaa.[/QUOTE]

Mutta kun AP ei kerro oikeita summia, viestissä selvästi sanotaan vain että 100% korotus ja maintut summat ovat keksittyjä esimerkkejä.

Yhteistyössä