Huutis ja vaatteiden sovitus,miten kieltäytyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
laitoin s-koon vaatepaketin ja nyt tosi moni kysyy että voiko sovittaa.

totta puhuen en jaksaisi ottaa sovittajia kotiin koska minulla on tässä neljän lapsen härdelli pyöritettävänä. miten voin ystävällisesti sanoa että ei käy? varsinkin kun eihän ne välttämättä sitten sovi, ja koko homma on ollut "turha".

yritän kyllä kertoa vaatteista mahd. paljon, olen antanut jo esim. housujen lahjepituuksia ja selostanut omat mittani jolla olen saanut vaatteet istumaan.

onko tylyä jos vaan sanoo ettei sovitus valitettavasti käy?

Ei ole tylyä. Kenenkään ei ole pakko ottaa kotiinsa sovittajia, ellei halua.
Mutta tällöin hyväksyt myös sen, että tarjonta paketista voi olla pienempi.

Laita selkeät kuvat ja hyvät mitat.

No löytyskö ostajaa, joka ostais ne ilman sovitusta? En minä oo ainakaan antanu mitään "kokeilla", mut en ookkaa vaatteita myynyt. Toisaalta jos vaatteet ovat sopivat, niin saat saman tien rahat ja vaatteet pois nurkista p yörimästä.

Että ehkä antaisin sovittaa ja näin. Toisaalta tässä on sit se homma, et toivottavasti eivät samalla pölli jotain =D Kun moni on kertonut, että yllättävissäkin tilanteissa joku saattaa pölliä jotain. Että jos sulla on lapsia hyörimässä, niin kattoisn kyllä jo valmiiks arvotavarat (lompsat ym) johonkin piiloon. Tervettä epäluuloa aina =D

En tosin ite tykkää päästellä outoja ihmisiä sisään, oon tavarat yleensä luovuttanut jossain muualla. Riippuen toki tavarasta.

Aina voi kieltäytyä, mutta menetät siinä myös paljon potentiaalisia ostajia. Jos vaatteet ovat parillekin hyviä, saattaa tulla hyvä tarjouskilpa. Sellaisista, minkä sopivuudesta ei voi olla varma, ei kukaan viitsi hirveitä maksella. Eikä ne annetut mitat sitä sopivuutta takaa, vartalot voivat olla hyvin erimallisia, vaikka jotkin tietyt mitat olisivat samat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vaatteet maksaneet 400 euroa suunnilleen ja hv on vain 45 euroa, haluan ne pois nurkista. eli sikäli uskon että joku ne huutaa sokkonakin.

Et voi verrata mitä vaatteet ovat joskus maxaneet. Riippuu paljon nykyisestä kunnosta...

Pakko laittaa tähän että minä en oikeesti ymmärrä mitä ihmettä ihmiset mainitsee aina tuo ovh:n myydessään tavaraa niin huutikssessa kuin yleensäkin kirppareilla (toki uuden myyminen on toinen juttu). Kun on kyse käytetystä niin kuntohan sen ratkaisee ja käytetystä kun ei kukaan ole valmis uuden hintaa maksamaan. Käytetystä kun on kyse niin sillä mitä tuote uutena on maksanut, ei ole mitään merkitystä.

Alkuperäinen kirjoittaja IHmettelen:
Pakko laittaa tähän että minä en oikeesti ymmärrä mitä ihmettä ihmiset mainitsee aina tuo ovh:n myydessään tavaraa niin huutikssessa kuin yleensäkin kirppareilla (toki uuden myyminen on toinen juttu). Kun on kyse käytetystä niin kuntohan sen ratkaisee ja käytetystä kun ei kukaan ole valmis uuden hintaa maksamaan. Käytetystä kun on kyse niin sillä mitä tuote uutena on maksanut, ei ole mitään merkitystä.

no siis, onhan sillä väliä onko vaatteet laadukkaita vai ei. onko siis vaikka h&m vai guccia. hinta usein kertoo laadusta.

Alkuperäinen kirjoittaja -:

no siis, onhan sillä väliä onko vaatteet laadukkaita vai ei. onko siis vaikka h&m vai guccia. hinta usein kertoo laadusta.

Kaikki tietävät merkistä sen laadun... Yhä pystyy kuitenkin suuren osan vaatteista ostamaan alesta noin puoleen hintaan. Silloin ne ovat varmasti uusia ja laadukkaita.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja -:

Kaikki tietävät merkistä sen laadun... Yhä pystyy kuitenkin suuren osan vaatteista ostamaan alesta noin puoleen hintaan. Silloin ne ovat varmasti uusia ja laadukkaita.

Niin totta. Mutta siis nuo vaatteet on hyväkuntoisia, osa vain kerran-pari käytetty, eniten käytetytkin on hyvässä kunnossa. Ja mielestäni merkkivaatteista se hv 45e ei ole paha.

Yhteistyössä