Huutis asiaa ja postareista tietenkin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä teen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä teen

Vieras
Luulin että saan kengät 1.40 menemään koska ne todellakin sai litistettyä ja kaiken järjen ja mittauksen mukaan olisi pitänyt mennä kirjeenä. No, postin täti oli erimieltä ja laittoi maksikirjeenä. Eli postikulut olikin 5,90. Nyt Ostaja haluaa perua kaupat koska pk teki niin paljon, harmi vaan kun olin tyhmä ja postitin ne. \|O

Pitäsköhän ehdottaa postikulujen puolitusta.......

jälkiviisana sanottakoon, että pyydä postista sellanen mitta kotiin eli siinä se kolo minkä kokoiset pitää mennä läpi, että saa normaali kirjeenä.
Tässä tilanteessa kannattaa ehkä kokeilla puolittaa ne kulut, mutta myöskään ei enää kannata lähettää mitään ennen maksua...

Minä maksan ylimääräiset postikulut omasta pussistani, vaikka tappiota tulisi. Ilmoitan postikulut aina ilmoituksessa. Jos mokaan, se on oma mokani. Samoin ovat tehneet nekin, joilta olen jotain ostellut.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 08:51 vieras kirjoitti:
Minä maksan ylimääräiset postikulut omasta pussistani, vaikka tappiota tulisi. Ilmoitan postikulut aina ilmoituksessa. Jos mokaan, se on oma mokani. Samoin ovat tehneet nekin, joilta olen jotain ostellut.

peesi..

Jälkiviisaana; kengät, minkälaiset tahansa menee todella harvoin alle 3,75 euron kulujen.
kenkien edestakaisesta lähettelystä ei hyödy kuin posti.
Jospa puolittaisitte kulut? :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 08:48 mitä teen kirjoitti:
Luulin että saan kengät 1.40 menemään koska ne todellakin sai litistettyä ja kaiken järjen ja mittauksen mukaan olisi pitänyt mennä kirjeenä. No, postin täti oli erimieltä ja laittoi maksikirjeenä. Eli postikulut olikin 5,90. Nyt Ostaja haluaa perua kaupat koska pk teki niin paljon, harmi vaan kun olin tyhmä ja postitin ne. \|O

Pitäsköhän ehdottaa postikulujen puolitusta.......

Sinun töppi eli jos olit kertonut postituskulujen olevan 1.4e, niin ei huutajalta pidä odottaa enempää osallistumista niihin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 08:51 nettimamma kirjoitti:
Postin tätit ovat kyllä omaan työpaikkaansa kallellaan.
Minä olen maksanut liiat kulut itse omasta pussista. Sinulla on kyllä aika paljon maksettavana.

Jos se kirje ei mene ilman väkivaltaa siitä postiluukunkokoisesta aukosta niin silloin siitä peritään maksikirjeen postimaksu, ja se ei todellakaan tarkoita sitä että postin täti haluaa kiusata asiakasta vaan ihan perusteltua on periä oikeat postimaksut!

Jos postintäti ei ole perinyt postimaksua oikein eikä jakaja saa ahsettua kirjettä luukusta se voidaan viedä postille ja vastaanottaja joutuu lunastamaan sen, eli maksamaan sen erotuksen postikuluista!

Mun mielestä kanssa, jos minä olen arvioinut postarit väärin, mulle jää tappio.

Siis maksan sitten itse sen ylimenevän osan.

...mutta silläpä en yleensä laita tarkkaa summaa, mitä postarit ovat vaan ilmoitan tuotteen koon ja painon ja sanon, että lähetyskulut jäävät ostajalle.

Usein sitten ostaja saa päättää, meneekö postitse vai matkahuollossa (jotka ei tietenkään ole samanhintaisiakaan..).

\

näin myös minä...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 10:01 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 08:51 nettimamma kirjoitti:
Postin tätit ovat kyllä omaan työpaikkaansa kallellaan.
Minä olen maksanut liiat kulut itse omasta pussista. Sinulla on kyllä aika paljon maksettavana.

Jos se kirje ei mene ilman väkivaltaa siitä postiluukunkokoisesta aukosta niin silloin siitä peritään maksikirjeen postimaksu, ja se ei todellakaan tarkoita sitä että postin täti haluaa kiusata asiakasta vaan ihan perusteltua on periä oikeat postimaksut!

Jos postintäti ei ole perinyt postimaksua oikein eikä jakaja saa ahsettua kirjettä luukusta se voidaan viedä postille ja vastaanottaja joutuu lunastamaan sen, eli maksamaan sen erotuksen postikuluista!

plus vielä 1,50e lunastusmaksua....

Itse en olisi tuossa tilanteessa lähettänyt koska en tietäisi ostajan halukkuutta maksaa kohonneista maksuista, jos ne olisi kuitenkin lähtenyt jostaisn syystä postin mukana niin maksaisin itse tuon erotuksen ja ottaisin opikseni.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 09:03 sophie kirjoitti:
\

peesi..

peesi.

Eikö sun tässä tapauksessa kannattaisi vaan kärsiä tappiot postikuluista? Muuten joudut maksamaan ne kuitenkin etkä saa edes kengistä rahaa.

Ite en ole vielä uskaltanut huutiksessa mitään myydä kun ei noista postareista ole kokemusta. Silti en menis edes kuvittelemaan että kengät menis 1,40 maksulla :o Mitä järkeä on lytätä kengät, menee vaan pilalle. Ens kerralla ilmota korkeampi postari jos et ole ihan varma. Helpompi on sun palauttaa ylimääräset kuin vaatia ostajalta lisää :)

Yhteistyössä