Huutiksesta, lunastamon huuto, mitä tekisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kummissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kummissaan

Vieras
Miulta ostettiin siis puolitoista viiikkoa sitten huutiksessa, mutta ostaja ei ole vieläkään maksanut eikä ollut yhteydessä. Olen kuitenkin laittanut heti hänelle tilinumeroni. Nyt sitten lauantaina laitoin hänelle uudestaan sähköpostia, mutta vastausta ei kuulu. Miten tästä eteenpäin, ja kauanko odotan vastausta?

Miun olisi tietenkin pitänyt laittaa maksuaika kohteeseen, mutta kun en ole kauaa myynyt huutiksessa ja kaikki sujunut hyvin tähän saakka, niin en tajunnut.

[QUOTE="vieras";22358086]Jos ei ole edes yhteyttä ottanut sopiakseen maksusta niin laittaisin uudestaan myyntiin.[/QUOTE]

Ei ole ollut yhteydessä :( Taidan sitten vain ilmoittaa hänelle, että tuotteet menevät uudestaan myyntiin.

Pistät nyt viestin menemään, että jos et saa maksua siihen ja siihen päivään mennessä tilillesi, niin annat negan ja pistät tuotteen uudestaan myyntiin. Jätä tuohon päivämäärään vähän väliä, sillä rahat ei siirry pankista toiseen samana päivänä.

[QUOTE="vieras";22358102]Pistät nyt viestin menemään, että jos et saa maksua siihen ja siihen päivään mennessä tilillesi, niin annat negan ja pistät tuotteen uudestaan myyntiin. Jätä tuohon päivämäärään vähän väliä, sillä rahat ei siirry pankista toiseen samana päivänä.[/QUOTE]

Ok, teen näin. Varmaan keskiviikko riittää maksupäiväksi kaikkiin pankkeihin?

Mua huvittaa toi negalla uhkailu. Mitä sitten? Ei ole elämää suurempi juttu saada negoja ja kun niitä on riittävästi, voi avata uuden tunnuksen. Jos ihminen ei halua lunastaa huutoaan ei se mistään negasta piittaa.

Mulla on rajana viikko jos ei mitään kuulu ja mitään vastausta ei tule vaikka itse laittaa kyselyä.Mulla tosin lukee kohteessakin että viikon sisällä maksu ellei muuta ole sovittu.Itse en odotteli vaan uudestaan myyntiin vain ja nega huutajalle.

Katso paljonko on palautetta ja millaista se on. Jos hän on estynyt lukemasta emailiaan? Jos vähän palautetta ja/tai negaa niin uudelleen myyntiin nopeasti. Muuten olen odottanut.

Alkuperäinen kirjoittaja 1000 positiivistä 0 negaa;22358269:
Mua huvittaa toi negalla uhkailu. Mitä sitten? Ei ole elämää suurempi juttu saada negoja ja kun niitä on riittävästi, voi avata uuden tunnuksen. Jos ihminen ei halua lunastaa huutoaan ei se mistään negasta piittaa.

Miksei voi sitten reilusti heti ilmoittaa, että sori, nyt tein virheen, en pystykään lunastakaan tuota, laita vaan takaisin myyntiin ja anna miulle se nega. Sen sijaan leikitään piilosta... Ai niin, mutta ei siun kuvailemasi tyypit reiluudesta taida piitata.

[QUOTE="myyjä";22358287]Katso paljonko on palautetta ja millaista se on. Jos hän on estynyt lukemasta emailiaan? Jos vähän palautetta ja/tai negaa niin uudelleen myyntiin nopeasti. Muuten olen odottanut.[/QUOTE]

Mikä sitten on se aika, minkä voi olettaa toisen olevan poissa syystä x sähköpostin ääreltä... Voihan se olla sairaalassa tai kuollut, mutta en mie sitä tiedä. Olen kohta pari päivää odottanut vastausta, pitääkö miun odotta vielä kauankin, ennen kuin voin hyvällä omallatunnolla laittaa tavaran takaisin myyntiin?

Ja huutajalla ei ole kuin yksi palaute, ajattelin vain että on uusi huutiksessa.

Laitoin sille huutajalle vielä äsken viestin, että ottaa minuun yhteyttä huomiseen mennessä ja sopii maksusta viikon loppuun mennessä, tai laitan uudelleen myyntiin.

Mikä sitten on se aika, minkä voi olettaa toisen olevan poissa syystä x sähköpostin ääreltä... Voihan se olla sairaalassa tai kuollut, mutta en mie sitä tiedä. Olen kohta pari päivää odottanut vastausta, pitääkö miun odotta vielä kauankin, ennen kuin voin hyvällä omallatunnolla laittaa tavaran takaisin myyntiin?

Ja huutajalla ei ole kuin yksi palaute, ajattelin vain että on uusi huutiksessa.

Olen odottanut itse pari viikkoa jos paljon plussaa muuten. Jos vähän palautetta niin olen noin viikon jälkeen ilmoittanut laittavani kohteen uudelleen kaupaksi. Minulla on noin 1500palautetta huutiksessa ja kohdalle on tullut näitäkin joilla on ollut oikea syy olla vastaamatta. Nämä on niitä joilla on satoja plussia ja vain pari negaa jos niitäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja 1000 positiivistä 0 negaa;22358269:

Minusta se ei varsinaista uhkailua ole vaan ilmoitus, että se nega tulee ja tuote menee uudelleen myyntiin, jos ei kerta kiinnosta annettuun ajankohtaan mennessä. Kuka sitä iänkaiken odottaa, mitä huutaja aikoo tehdä, ainakin saa viestin siitä, mitä on tulossa Jätätkö itse antamatta negan hupihuutajille? Ei se nega ole niin vakava asia, monet tuntuvat vaan pelkäävän sen antamista ja mahdollista vastanegan saamista :D

Tänään sain vastauksen siltä ostajalta sähköpostiini, kauheat selitykset miksi ei ole ollut yhteydessä (netti katki ja viestit eivät mene perille ja äiti sairaana ja auto rikki ja pankkiin sata kilometriä). Pyysi vielä maksuaikaa ja olen niin nössö, että annoin sitten, vaikka ärsyttääkin. Kaikkien muiden kanssa kaupat sujuneet hyvin, ja nyt sitten sattui tämä yksi, joka sai tympääntymään koko huutikseen :D

Ap, mitä se sulta huusi? Tuli vaan mieleen, että jokin aika täällä kirjoitin omasta ärsytyksestäni myyjänä kun ostajasta ei kuulunut mitään.. Pankkiin ei päässyt, ei ollut uusia tunnuksia maksaa netissä, yksi lapsi erittäin sairaana sairaalahoidossa ym. Silti se ehti vastaamaan monien viestin jälkeen mulle ja laittamaan välillä noita selittelyjä milloin mitäkin.. Lopputuloksena laitoin sille vaatimuksen maksaa xx-päivään mennessä, tai laitan uudelleen myyntiin ja negatiivisen palautteen! No 3 vkoa huutojen jälkeen ilmoitti maksaneensa huudot, ilmoitin hänelle että myöhässä ym.ja olinhan tuon s-postin laittanut.. No sain haukut ja itsekin negat!! Että tosi reilua..

Yhteistyössä