Huutiksesta kysymystä tai mielipiteitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Siiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Siiri

Vieras
Mikä mahtaa olla että kun huutikseen laitoin vaatepaketin ja ne on uudenveroisia ja merkki vaatteita niin ei huutoja oikein tule ja ei ole edes hv:tä?SItten siellä joku myy jotain niin hinnat 200e ja muutama vaate esim tai sitten ovat tahraisia tai rikkinäisiä.Tullut monen tälläisen kohteen katsottuani mieleen että onko joku huijari siellä vai oikeastiko joku huutaa rikkinäisiä ja tahraisia vaatteita.Ja toinen minkä olen pistänyt merkille on se että tietty ja sama nimimerkki myy mitä vain niin hinta on sadoissa euroissa aina.Kerrankin minulla oli myynnissä housut jotka oli ihan uudet ja samanlaiset kun yhdellä oli käytettynä niin ihmiset kilpaa huusi niitä käytettyjä ja hinta oli ihan huikea yksistä housuista.

Itse en hae tällä nyt sitä että minunkiin paketista pitäisi saada monta sataa euroa vaan tullut mieleen että miksi ei huutoja tule vaikka on ihan uudenveroisia vaatteita ja tosiaan ei miltään viime vuosikymmeneltä.Kaikista on selkeät kuvat ja tiedot.Ei ole hv:tä edes ja postareista minä maksan jopa osan ja on näyteikkunassakin vielä.Onko muut huomannut tälläistä ja meneekö huutiksessa mikään enään kaupaksi?

Minkäslaiset palautteet sinulla on? Ja moni odottaa lähemmäs sulkeutumista ennen kuin huutaa, niin hinta ei ehdi nousta.
Joillakin on myöskin "kanta-asiakkaita". Itsekin ostan mielelläni muutamalta vanhalta tutulta, kun tiedän, että arvioivat vaatteet mieluummin liian huonoiksi kuin hyviksi.

Mikä on lähtöhinta?

Pohdin jotta saiskohan siten niitä huutoja enempi jos laittaa lähtöhinnaksi 0? ja 5? korotuksilla...kun sitten sitä kohdetta huutaa todennäköisesti aika moni.

Mä juuri kattelin, että mein pikkuapinalla on vaatteita niin paljon että sillä pukis yhden päiväkotiryhmän. Meinaan tehdä niistä 1-3 pakettia ja myydä huutiksessa pois siten että en laita hv:ta ja lähtöhinta tulee olemaan 0?, 1? korotuksin. Eiköhän ne joku osta.

Tietenkin voi käydä niin etten niistä juuri mitään saa, mutta eipähän ainakaan pölyty nurkissa.

Tutkimattomat ovat huutiksen tiet.

Joo itsekin ihmettelen usein näitä 200-400 euron hintoja lindex-hm- vaatteista. Ja tosiaan toiset ei saa edes sitä 50? hyvistä vaatteista.

Minä en uskalla ainakaan mitään 0e lähtöhintoja laittaa, koska itse en jaksa edes avata liian alhaisia hintoja, kun mietin niissä olevan vikaa....
Toinen syy on sitten se, että jos systeemi jumittaa juuri sinä päivänä, kun kohde sulkeutuu, niin halvalla meni. Mieluummin laitan aloitushinnan siihen, millä myyn, ja kaikki sen päälle on ekstraa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en uskalla ainakaan mitään 0e lähtöhintoja laittaa, koska itse en jaksa edes avata liian alhaisia hintoja, kun mietin niissä olevan vikaa....
Toinen syy on sitten se, että jos systeemi jumittaa juuri sinä päivänä, kun kohde sulkeutuu, niin halvalla meni. Mieluummin laitan aloitushinnan siihen, millä myyn, ja kaikki sen päälle on ekstraa :)

Jos osaa hinnoitella ne vaatteet "oikein" niin sinunkin tekniikallasi ne varmasti ennemmin tai myöhemmin myytyä saa. Mutta jos valmiiksi hinnoittelee korkealle niin saattaapi olla, ettei kauppa käy.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mikä on lähtöhinta?

Pohdin jotta saiskohan siten niitä huutoja enempi jos laittaa lähtöhinnaksi 0? ja 5? korotuksilla...kun sitten sitä kohdetta huutaa todennäköisesti aika moni.

Mä juuri kattelin, että mein pikkuapinalla on vaatteita niin paljon että sillä pukis yhden päiväkotiryhmän. Meinaan tehdä niistä 1-3 pakettia ja myydä huutiksessa pois siten että en laita hv:ta ja lähtöhinta tulee olemaan 0?, 1? korotuksin. Eiköhän ne joku osta.

Tietenkin voi käydä niin etten niistä juuri mitään saa, mutta eipähän ainakaan pölyty nurkissa.

Ehdottomasti kannattaa laittaa 0 lähtöhinnaksi. Siten ihmiset innostuvat huutamaan ja kun yksi huutaa, niin äkkiä joku on perässä. Ja kun useampi huutaa, niin toisetkin ajattelevat, että tuossapa hyviä vaatteita, kun noin moni huutaa. Jos laittaa aloituksen 30?, niin ei monikaan huuda, jos ei vaatteet ole tosi mieleen.

Tuntuu siltä, että jotkut myyjät ovat suorastaan "muodissa" huutislaisten keskuudessa, eli heiltä huudetaan mitä vain korkeilla hinnoilla. Yksi tällainen yhdesti itsekin ihmetteli omassa blogissaan, että kylläpä hänen vaatteistaan maksetaan huutiksessa hyvin. Myy merkkivaatteiden lisäksi ihan tavallisia vaatteita, joita sitten huudetaan kilpaa. Mikäs siinä, varmaan ihan kiva, kun saa tällaisen kaaoksen aikaiseksi:)

Mulla on yli 600 positiivista palautetta eikä yhtään negaa tai neutraaliakaan ole.Ei mulla ole hv:tä ja lähtöhinta oli 2.00e ja 1e korotuksella.Viikon auki oleva kohde eikä siis mitään pitkiä aikoja.Ollut kohta viikon auki kohde ja hinta ei ole edes kymppiä.Ei se mitään mut jotenkin ihmetyttää et hyvät ja mulla näissä kuitenkin uusia monet ja muutkin ihan uudenveroisia joten luulisi että kiinnostaa muitakin hyvä paketti.Vaatteita on 30 kpl luokkaa ja perusvaatetta eli ei kaikki ole esim mekkoja,merkkeinä Gap,Gymboree,H&M,Lindex yms yms..

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mikä on lähtöhinta?

Ehdottomasti kannattaa laittaa 0 lähtöhinnaksi. Siten ihmiset innostuvat huutamaan ja kun yksi huutaa, niin äkkiä joku on perässä. Ja kun useampi huutaa, niin toisetkin ajattelevat, että tuossapa hyviä vaatteita, kun noin moni huutaa. Jos laittaa aloituksen 30?, niin ei monikaan huuda, jos ei vaatteet ole tosi mieleen.

Näin pohdin itsekin.

Alkuperäinen kirjoittaja Siiri:
Mulla on yli 600 positiivista palautetta eikä yhtään negaa tai neutraaliakaan ole.Ei mulla ole hv:tä ja lähtöhinta oli 2.00e ja 1e korotuksella.Viikon auki oleva kohde eikä siis mitään pitkiä aikoja.Ollut kohta viikon auki kohde ja hinta ei ole edes kymppiä.Ei se mitään mut jotenkin ihmetyttää et hyvät ja mulla näissä kuitenkin uusia monet ja muutkin ihan uudenveroisia joten luulisi että kiinnostaa muitakin hyvä paketti.Vaatteita on 30 kpl luokkaa ja perusvaatetta eli ei kaikki ole esim mekkoja,merkkeinä Gap,Gymboree,H&M,Lindex yms yms..

Ehkä sitten aivan viimetinkaan ilmestyy huutajia?

Mikä koko...sekin vaikuttaa? Ja postikulujen suuruus.

Kiitos vastauksista.Kai se vain on huono aika huutiksessa.Postarit on tuolle paketille 10e mutta minä maksan niistä itse puolet joten ei pitäisi senkään olla huono asia.Ennen on kyllä mennyt hyvin paketit ja jotenkin ajattelin kun kaappeja siivosin että kun on paljon uuttakin paketissa niin saisi enemmän kun 10e =) Koko luokka on normaali eli ei siinäkään ole mitään 74-110cm haitarissa vaan 104-110cm on mun paketin koko.Toiset kun laittaa vauvasta koululaiseen kaikki vaatteet pakettiin,mutta mulla yleensä kahta kokoa vain.

Yhteistyössä