Huutiksesta kysyisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyllykirppari vai Huutis?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyllykirppari vai Huutis?

Vieras
Elikkä: kaappi täynnä lasten vaatteita, usempaakin kokoa. Joukossa merkkikamaa, mutta myös ihan perusarkivaatteita. Suurin osa on yhdellä olleita, mutta joukossa myös jotain perittyjä vaatteita: kaikki kuitenkin mun silmään ihan ok, vaikka osa onkin pesussa hiukan haalistunutta jne.

Ajattelin laittaa noi koon mukaan huutikseen myyntiin paketteina jollain järkevällä lähtöhinnalla ja ilman hintavarausta. MUTTA: kamaa on niin paljon, etten todellakaan jaksaisi kuvata noita kaikkia kamppeita erikseen (ottaisisin siis kyllä kuvia, mutta niin että samassa kuvassa useampia kamppeita) ja ottaa vielä lähikuvia jokaisesta kiertävästä saumasta jne...

Mietinkin nyt, kannattaako niitä sitten huutikseen laittaakaan, vai saanko sitten huutajien vihat niskaani jos jokaista saumanjuoksemaa ei ole erikseen kuvailtu ja kuvattu? Vai tajuaako ihmiset kuvauksesta ja hinnasta, minkälaisesta tavarasta on kyse?

Normaali ihminen tajuaa. Mutta ammattivalittajat ja kyylät ei edes halua ymmärtää ja etsivät vikoja joita ei ole erikseen mainittu. Veisin kirpparille jos sellainen lähellä on.

Ilman kuvaa on kyllä vaikea myydä.. Ja ihmiset ajattelee asiat eri lailla; se mikä on toiselle hyväkuntoinen on toiselle lumppu ja toisinpäin.

Mä laitoin pakettina ja otin joukkokuvia; 5-7 vaatetta samaan kuvaan, näin oli helpompaa laittaa kaikki kuva ilmoitukseen ja kirjoitin tarkasti kaikki jutut joka vaatteesta. Aikaa se vei, mutta eipä pääse ostaja kovin herkästi sitten mua haukkumaan. Tosi rehellinen kannattaa olla, kyllä se ostaja kuitenkin lopulta todellisuuden näkee!

Huutiksessa menee ensin aika paljon aikaa kun tekee ilmoitukset, mutta toisaalta ei tartte käydä pöytää siivoamassa ja voit saman ilmoituksen julkaista aina uudelleen, ellei kauppa käy.

Mutta: ellen asuisi täällä maalla, olisin varmaan ottanut kirppispöydän kaupungista. Mutta sain juuri kaikki kohteeni myytyä, eikä mennyt sitten kuluja, kuin näyteikkunaan nosto 2 eurolla, joten tällä kertaa ainakin kannatti.

Alkuperäinen kirjoittaja tyy:
Normaali ihminen tajuaa. Mutta ammattivalittajat ja kyylät ei edes halua ymmärtää ja etsivät vikoja joita ei ole erikseen mainittu. Veisin kirpparille jos sellainen lähellä on.

Ois vaan niin ihana ajatus, ettei tarvis hinnoitella tota vaatevuorta erikseen... mutta ehkä sen vaivan saa sitten takaisin säästämällä vastaavasti hermoja :)

Alkuperäinen kirjoittaja Poppinen:
Minä en osta ilman kuvaa huutiksesta mitään ja tiedän ettei moni muukaan osta. Eli jos et jaksa nähdä vaivaa niin kannattaa viedä suosiolla kirpparille :)

Olin siis laittamassa kuvia, mutta hain vaan sitä että täytyykö jokainen vaate kuvata erikseen ja päälle vielä mahdolliset viat.

Mä tykkään että jokainen vaate on kuvattu erikseen, tai korkeintaan 2-3 vaatetta samassa kuvassa jos kuvan laatu on hyvä ja vaatteet näkee kokonaan. Joissain paketeissa kun on jopa kymmenen vaatetta taiteltu samaan kuvaan, niin ei niistä saa mitään selvää minkä näköinen ja mallinen vaate on. Minulta ainakin jää sellaiset paketit huutamatta.
Jokaisesta viasta (tahrat, reiät yms) toivon myös olevan maininnan, mutta ei tietenkään jokaisen vaatteen kohdalla tarvitse mainita erikseen että pesunukkaa on.

Yhteistyössä