Huutiksesta, ARGH: Jos olen kuvauksessani ilmoittanut, etten pyydä enkä palauta ylim. postikuluja,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei jaksa enää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei jaksa enää

Vieras
ja kohteessani on postikulut ilmoitettu (2,00), niin ansaitsenko minä siitä hyvästä neutraalin palautteen, että postikulut olivatkin vähemmän (1,60) enkä suostunut niitä palauttamaan?? Voi jösses mitä porukkaa taas...

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
mä en tajua miks ei voi palauttaa jos se on sille toiselle niin tärkee juttu se 40centtiä?

Koska en yksinkertaisesti jaksa nähdä sitä vaivaa!! Ja sitä paitsi: jos olisin tiennyt että kyseessä oli taas tällainen ostaja, niin olisin laittanut paidan suoraan helposti-kuoreen (2,00) enkä uhrannut postimerkkien lisäksi yhtä kirjekuorta. Sitten ei vissiin olis tota napinaa tarttenu kuunnella...

Alkuperäinen kirjoittaja Ap.:
mä en tajua miks ei voi palauttaa jos se on sille toiselle niin tärkee juttu se 40centtiä?

Koska en yksinkertaisesti jaksa nähdä sitä vaivaa!! Ja sitä paitsi: jos olisin tiennyt että kyseessä oli taas tällainen ostaja, niin olisin laittanut paidan suoraan helposti-kuoreen (2,00) enkä uhrannut postimerkkien lisäksi yhtä kirjekuorta. Sitten ei vissiin olis tota napinaa tarttenu kuunnella...

No sanot vain, että se kirjekuori maksoi sen 40cn.

Mä käytän yleensä helposti-kuoria, joten postikulut on usein sen 2e. Joskus olen palautellut, jos olen lähettänyt tavallisessa kuoressa halvemmalla. Joillekin se nyt vaan on tärkeää, vaikka itsestä tuntuisi turhalta vaivalta.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:

Miksi mun pitäisi, ihan kuin jollekin lapselle?? Ärsyttää vaan kun ei ihminen sen vertaa viitsi itse ajatella, että siihen varmaan on syy, jos olen ilmoittanut, etten rupea rahoja edestakaisin siirtelemään tai sitä vaatimaan. Jos laitan tuosta neutraalista palautetta ylläpidolle, niin suostuvatkohan poistamaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja mä en voi ymmärtää miksei voi selvittää todellisia postikuluja,vaan arvaillaan

Mähän olin selvittänyt!! 2,00 on se helposti-kuoren hinta. Mutta siinä kun sitten pakkasin tota, niin huomasin et mulla oli valmiina yksi leimaamaton kuori postimerkeillä, joten laitoinkin siihen.

Mä käytän yleensä helposti-kuoria, joten postikulut on usein sen 2e. Joskus olen palautellut, jos olen lähettänyt tavallisessa kuoressa halvemmalla. Joillekin se nyt vaan on tärkeää, vaikka itsestä tuntuisi turhalta vaivalta.

Joo, pitää varmaan käyttää jatkossa vain niitä - ja veloittaa lisäksi vielä 10-20 senttiä muovipussista ja teipistä, joita myöskin aina noihin lähetyksiin kuluu... Argh.

Miksi mun pitäisi, ihan kuin jollekin lapselle?? Ärsyttää vaan kun ei ihminen sen vertaa viitsi itse ajatella, että siihen varmaan on syy, jos olen ilmoittanut, etten rupea rahoja edestakaisin siirtelemään tai sitä vaatimaan. Jos laitan tuosta neutraalista palautetta ylläpidolle, niin suostuvatkohan poistamaan?

No ei varmaan suostu poistamaan. Neutraali on ihan ok palaute. Jos noin vaikeaa on ollut kauppa, että jostain 40cn aletaan rutiseen _puolin ja toisin_, niin ei se kauppa varmaan ihan kiitettävä ole ollutkaan, jota voisi suositella joillekin muille. Negasta voisit valittaa, neutraalista et. Toki voithan sää kysyä asiaa ylläpidolta, jos haluat. Itse vaan olen sitä mieltä.

Itse hieroisin vaan ostajan kanssa rauhaa ja maksaisin vaikka sen 40cn sille tai selittäisin, ettei se kuorikaan ole ilmainen. Kuka hyötyy huonosta mielestä? Jos ostajalle se on iso iso iso raha (ja jos tuote maksoi vain tyyliin 1e) niin taatusti tuollainenkin voi tuntua ja vähintäänkin ärsyttää oli siellä lukenut siitä vai ei.

Seuraavalla kerralla ole yhteydessä ostajaan ja kerro etukäteen, että otat 2e postareista maksoi se mitä tahansa.

Minä ostan vain sellaisilta myyjiltä jotka kertovat ilmoituksessa postikulut silloin tiedän ostajana millaisiin toimituskuluihin sitoudun. Eli en maksa lisää mutta en myöskään pyydä takaisin, kun tuollainen senttien pyörittäminen suuntaan jos toiseen on aivan älytöntä.

Mä ilmoitan aina todelliset postikulut ja otan sen mukaan, en koskaan tee niin että ostaja joutuisi maksamaan todellisia postikuluja enemmän

sinuna palauttaisin sen 40cent

Ite teen niin, että laitan postikulut kuuluvaksi hintaan. Näin ollen ostajat ei voi yhtään napista mistään. Tää on myös helpoin niiden varalta, jotka jostain syystä ei tajua, et ne postikulutki pitää laskea =D

Mun mielestä on turha kitistä, jos sulla lukee, että ylimääräsiä en palauta enkä peri lisää, jos onkin enemmän. Se on ihan ok. Kaikki nyt vähä osaa laskea. Ei mua ittee ees kiinnotsais joku 40cm. Jos se ois useita euroja, niin sit ois ok palauttaa.

Jos noin vaikeaa on ollut kauppa, että jostain 40cn aletaan rutiseen _puolin ja toisin_, niin ei se kauppa varmaan ihan kiitettävä ole ollutkaan, jota voisi suositella joillekin muille. Negasta voisit valittaa, neutraalista et. Toki voithan sää kysyä asiaa ylläpidolta, jos haluat. Itse vaan olen sitä mieltä.
...
Seuraavalla kerralla ole yhteydessä ostajaan ja kerro etukäteen, että otat 2e postareista maksoi se mitä tahansa.

en kyllä käsitä, miten se kauppa on ollut vaikeaa _puolin ja toisin_, jos myyjä on selkeästi kohteessa myyntiehtonsa kirjoittanut, ja ostaja alkaa siitä jälkikäteen rutisemaan.

miksi ihmeessä myyjän pitäisi ilmoitella etukäteen vielä erikseen asioista, jotka jo kohdekuvauksessa lukevat.?

pitäisikö jatkossa esim kysellä ostajalta, että huomasihan tämä nyt varmasti, että ostamansa paita on punainen ja kokoa M? kohteessahan se lukikin, mutta jos ostaja-raukka vaikka luulikin hankkineensa XL-kokoisen sinisen paidan..

huh heijaa tätä logiikkaa.

en kyllä tosin jaksaisi alkaa itse 40 sentistä vänkäämään, mutta TODELLAKIN ärsyttäisi, että joku antaisi neutraalipalautteen, vaikka syytä ei ole. voisihan ap:kin lätkäistä tuosta negan ja laittaa syyksi sen, että ostaja alkaa vääntelemään jo tiedossa olleita kauppaehtoja jälkikäteen, ja aiheetta antaa huonomman palautteen. :/

No huh huh, ei tulis mieleenkään rutista 40 sentistä. Jos kerran postikuluiksi on ilmoitettu 2 ? niin silloin ne on 2 ?. Voihan sitä aina vedota siihen, et kirjekuori maksaa vaikka 20 senttiä ja kuoren nuolaisu toiset 20 senttiä... ugh.

No huh huh, ei tulis mieleenkään rutista 40 sentistä. Jos kerran postikuluiksi on ilmoitettu 2 ? niin silloin ne on 2 ?. Voihan sitä aina vedota siihen, et kirjekuori maksaa vaikka 20 senttiä ja kuoren nuolaisu toiset 20 senttiä... ugh.

Aivan, näin mun pitää varmaan jatkossa toimituskulut eritellä. :D

Aivan, näin mun pitää varmaan jatkossa toimituskulut eritellä. :D

Ja tossa on ostajalta typerää vielä se, että jos maksu oliskin mennyt yli ton 4o senttiä niin sä olisit kärsinyt sen, etkä yrittänyt häneltä penätä. Tossahan on idea että hiukan voi mennä yli tai alle...

Yhteistyössä