mä ostin kerran traderan kautta. oli kyllä niin paljon vaivaa ja lisäksi maksaminen euroilla ja muutos saajan tilille maksoi mulle 6 euroa ylimääräistä pankin veloittamana. ja niitä iban ja swift-koodeja oli hankalaa selittää ostajalle, joka ei tajunnu hölkäsen pöläystä.
tästä syystä en käsitä, miksi haukutte jotain myyjää, joka ostaa ruotsista ja myy sitten suomessa ja ottaa siitä työlleen palkkaa välistä. musta toi on ihan normaalia kaupankäyntiä. tekeehän se ihminen työtä homman eteen - ei kai niitä nyt samaan hintaan kannattaisikaan suomessa eteenpäin myydä. mä en ainakaan jaksa nähdä sitä vaivaa toista kertaa, että huutaisin traderasta, kun se oli vielä valuutanvaihtokulun jälkeen kallistakin.
samoin musta on ok, jos joku ostaa kirpputorilta ja myy sitten huutonetissä. mitä ihmeen väärää siinä on? jos jollain on aikaa ja halua kiertää kirppareita, mä ostan mielelläni huutonetin kautta sellaiselta henkilöltä. itseltä ei kulu aikaa ja ostajana päätän kuinka paljon haluan mistäkin tavarata tarjota.
kateellisten panettelua, sanon mä.