Huutaa kuin "sikaa pistettäis" kun herää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pojan Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pojan Äiti

Vieras
Meillä pian kolmenkuun ikäinen poika, joka tänään taas heräs päiväuniltaan kauheen itkun kanssa.
Itku alkaa yht`äkkiä ja näyttää siltä kuin poika nukkuis vielä, eli näkis pahaa unta tms.
Mutta kun itku tuntuu vaan jatkuvan ja yltyvän, niin oon hyssytellyt ja taputellut poikaa pepulle, että rauhoittuisi, mutta ei. Lopuksi oon ottanut pojan syliin ja rauhoitellut siinä, aina ei sekään auta ja poika huutaa hysteeristä huutoa naama punaisena.
No lopuksi kokeilin antaa tissiä ja sen huoli ja söikin jonkin aikaa, kunnes nukahti tissille.
En tiedä oliko tosi kova nälkä vai suuttuiko tavallaan kun herätin pojan ottamalla syliin, eikä saanut jatkaa uniaan vai mikä lie vikana.
Tällä tavalla herää miltei aina päiväuniltaan. Yöllä ei noin hysteeriseen huutoon ylly, herätessään syömään.
Onko muilla mitään vastaavaa?

Meidän 5 kk ikäinen poika on alkanut huutaa aivan samalla tavalla etenkin kesken pitkien aamupäiväunien. Välillä saan rauhoiteltua jatkamaan unia (nukkuu vaunuissa ulkona), välillä pakko ottaa syliin jolloin yleensä lopulta herätään. Huuto on tosi kovaa ja jatkuu sylissä sisälläkin, ennen kuin kunnolla herää. Mietin samaa, että suuttuuko kun ottaa sisälle kun haluaisikin jatkaa unia. Nälkä ei pitäisi olla, kun syö aamupuuroa.

En tiedä onko syynä, että välillä isä tai mummi on yrittänyt heijata takaisin uneen vai ehtiikö huutaa 'liian kauan' kun joskus itse herään unesta ja laitan takin päälle ennen kuin menen heijaamaan.

Aikaisemmin oli muistaakseni samanlaista, en muista nyt ikää. Meni itsekseen ohi, mutta en muista sitäkään enää kuinka kauan kesti... :/ Toivottavasti menisi nytkin ohi ja pian; päikkärit jää pahasti kesken kun ei suostu enää jatkamaan unia. Meillä on puhjennut jo pari hammasta, voi tietty hampaan puhkeaminenkin haitata unia. Oletko kurkkinut poikasi suuhun, jos olisi hampaita tulossa?

---
Juuri hain pojan unilta kun ei enää suostunut jatkamaan nukkumista ja huomasin, että olin pukenut liikaa päälle. :( Tämä on varmaan syynä muutamalla kerralla, muttei aina. On muuten tosi hankalaa pukea vauva oikein unille!

Toivottavasti ohi menevää sekä teillä että meillä!

Yhteistyössä