Huumetesti valvotusti ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pettiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pettiina

Vieras
Tehdäänkö huumetesti esim. työhönottotarkastuksessa niin että joku kyylää mistä virtsa tulee? Joku puhui joskus tämmöisestä, niin ajattelin kysyä viisaammilta. Minulla on nimittäin sellainen ensi viikolla edessä.

Tehdäänkö huumetesti esim. työhönottotarkastuksessa niin että joku kyylää mistä virtsa tulee? Joku puhui joskus tämmöisestä, niin ajattelin kysyä viisaammilta. Minulla on nimittäin sellainen ensi viikolla edessä.

Ainakin minulla kyyläs kaks naista siinä luukulla kun kusin etten vaan tte mitään vippaskonsteja ja toinen vielä piruili että no pelottaakos tulos niin nauroin vaan että kuule ei pelota kun en ole koskaan huumeita etes kokeillut.

huumetesti tehdään aina niin että wc:n ovi pitää olla auki ja sinne ei saa viedä ylimääräisiä tavaroita, mutta ei ne sun värkkiä siinä tuijota vaan katsovat vaan ettet kaada näytettä mistään pullosta tmv.

ei jouu riisumaan. se on kuin tavallinen virtsanäyte, mutta ovi on tosiaan auki niin, ettet ihan mitä satuu pysty siellä huomaamatta tekemään.

jotkut näytteet otetaan niinkin, että näytteen antajalle on ihan tavallinen wc ja siinä luukku, josta annat sitten valmiin näytteen eteenpäin näytteen ottajalle.

itse siis otan työssäni näitä näytteitä, emmekä me ammtimme puolesta epäile ketään. tunnelmaa helpottaa monesti sekin, jos sanot, että sinua jännittää tämä erikoinen tilanne. ja hoitajat ottavat noita näytteitä ihan rutiinilla. jos näen sinut joskus kaupan kassalla, en todennäköisesti osaa enää tähän alkuperäiseen tilanteeseen yhdistää.

itse siis otan työssäni näitä näytteitä, emmekä me ammtimme puolesta epäile ketään. tunnelmaa helpottaa monesti sekin, jos sanot, että sinua jännittää tämä erikoinen tilanne. ja hoitajat ottavat noita näytteitä ihan rutiinilla.

Kiitos sinulle vastauksesta. Vähän se jännittää ja epäilen, saanko siinä edes tulemaan. Käykö sellaista usein?

Kiitos sinulle vastauksesta. Vähän se jännittää ja epäilen, saanko siinä edes tulemaan. Käykö sellaista usein?

Multa otettiin reilu vuosi sitten huumetesti työtä varten, ja wc:ssä oli luukku, jonka takana oli valvoja, joka ei edes kovin tarkkaan katsellut sinne wc:n päin, huomas varmaan että mua jännitti. Olin ensin työterveyshoitajalla, jalat ristissä, mutta sitten kun piti se näyte antaa, en meinannut millään saada pisaraakaan ulos. 5 minuutin pinnistelyn jälkeen, sain jotain tiristettyä purkkiin, mutta ei se valvoja ollu moksiskaan, että kesti, tai ainakaan minulle sitä näyttänyt. Sitten pitikin heti juosta yleisövessaan, kun oli niin kauhee pissahätä.. ;)

Mutta hyvin se menee varmasti, eiköhän se ole melko yleistä, että kun jännittää tollanen tilanne, niin ei meinaa mitään saada tiristettyä purkkiin.

[QUOTE="vieras";22495022]anteeksi etta utelen, mutta mihin tyopaikkaan sellaista tarvitsee?[/QUOTE]

It-alan konsulttifirmaan. Ja selvennykseksi, että minulla ei todellakaan ole pelkoa testin lopputuloksesta, koska mitään huumeita en ole koskaan käyttänyt. :)

Sano näytteenvalvojalle että jos voisi laittaa vesihanan valumaan vähäksi aikaa; sen ääni yleensä helpottaa virtsan tulemista. Itsekin työssäni otan näitä valvottuja huumeseuloja jatkuvasti, eikä ammattilaisen tapana ole tuijottaa sun alapäätä. Sen verran pitää valvoa kuten joku edellä jo sanoikin, että pystyn sanomaan että virtsa tulee oikeasta paikasta eikä esim pullosta.

[QUOTE="vieras";22495022]anteeksi etta utelen, mutta mihin tyopaikkaan sellaista tarvitsee?[/QUOTE]

Pph:n työhön kun aloin niin otettiin, en oo varma otettiinko täällä kaikilta lasten kanssa työskenteleviltä, vain vaan yksin lasten kanssa työskenteleviltä, mutta ainakin pph:lta.

Mullakin on otettu monesti valvottu huumetesti ja Supon laajennettu turvaselvitys IT-alan työpaikkoihin, varsinkin jos asiakas on pankki. Ihan normaalia se on ja kyllä siihen tottuu.

Mulla otettiin lasten kanssa työskelentelyyn mennessäni ja kyllä mulle hoitaja sanoi,että nostas vähän paitaa ja pyörähdä ympäri,ihmettelin suuresti tätä ja ku sitä kysin niin oli jokunen viikko aikaisemmin tapahtunut niin,että joku oli teipannut jonkun pissapussin itseensä ja sit se pussi oli kuulemma hajonnut ennenaikojaan,siksi heillä käytäntö tämä. Muuten seisoin siinä oven suussa (oli ns inva wc eli iso) ja jutteli kaikkea mukavaa,kun ei meinannut millään tulla pisua. Sit laittoin vesihanan kans päälle ja sain sen näytteen annettua ja täti lähti purkkeineen. Sain sit pissata lopuun rauhassa. Et varmaan eri paikoissa eri käytäntöjä.

on ihan tavallista, ettei näytettä pystykään antamaan heti, vaikka olisi pissahätä. sitten voi ottaa vaikka tauon ja hetken aikaa käveleskellä tms. kunnes tuntuu siltä, että nyt voisi antaa testin. ei paniikkia :)

Joissain paikoissa, esim. meillä terveyskeskuksessa, on näytteenantowc:ssä videokamera, joka laitetaan päälle silloin kun joku antaa huumenäytettä tms. En sitten tiedä olisiko sen avulla helpompaa kun se ihminen ei ole oikeasti siinä katsomassa.

[QUOTE="hmm";22495291]Joissain paikoissa, esim. meillä terveyskeskuksessa, on näytteenantowc:ssä videokamera, joka laitetaan päälle silloin kun joku antaa huumenäytettä tms.[/QUOTE]

Epäilen, että tuo ei ole kylläkään ihan laillista. Siinä loukataan törkeästi yksityisyyden suojaa. Mitä tehdään tallenteille myöhemmin? Miten ne hävitetään?

Mut älä juo liikaa nesteitä ennen näytteen antoa, koska liian laimeastakin virtsasta saattaa tulla huomautus. Monethan yrittää vesitankkauksella just laimentaa virtsaa --> vähentää mahdollisuuksia että jokin seulasa näkyisi.

Onneksi en ole moiseen joutunut. Mitenköhän siinä tulisi toimia, kun tietää jäävänsä seulassa kiinni, mutta laillisten aineiden takia? Kun enhän mä reseptiäkään voi todisteeksi näyttää, kun se on siellä apteekissa jumissa.:confused:

Yhteistyössä