Huulirasvariippuvuus!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Fiona"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä olen kanssa ollut. Pääsin eroon sillä että laitan yöksi bevita B violettia voidetta illalla joten huulet ei ole kuivat ja en kanna enää huulirasvaa mukanani. Ja jos tuntuukin että on kuivat, korkeintaan jos olen kotona käyn laittamassa tuota bevitaa.

Vaihtaa täysin kasviöljyperäiseen huulirasvaan, niin käy ihan luonnostaan. Esim. Lavera Basis sarjan huulirasva on tällainen. Siinä ei myös ole huulia ärsyttäviä ja kuivattavia aineita kuten mentolia.

Kerrasta poikki vaan ja rasvat roskiin. Huulet rohtuu ja tuntuu ikäviltä vähän aikaa, mutta kuori niitä vaikka sokerilla niin pian helpottaa. Hetkellisesto Bebanthenin tms. käytöstä tuskin on haittaa, mutta siihenkin voi jäädä pahasti koukkuun jos tavaksi tulee.

[QUOTE="vieras";22370377]On kuitenkin erityisesti talvisin ihan normaalia rasvata muutaman kerran päivässä huulia. Ei siitä kuulukaan päästä eroon.[/QUOTE]

Eiköhän ihmisen huulet ole tarkoitettu kestämään ulkoilua ilman kemikaalikerrostakin. Kuivaan ihoon ja siis myös huuliin auttaa usein vedenjuonti.

Mulla oli ylä-asteaikoina jonkinasteinen riippuvuus huulirasvoista. Eiköhän siitä eroon pääse ihan vain hävittämällä rasvat ja olemalla ostamatta uusia. Itse en ole käyttänyt huulirasvoja vuosiin. Parissa päivässä jo tottuu rasvattomaan tunteeseen ja lopulta rasvaa ei tarvitse ollenkaan kun keho pitää siitä itsestään huolen.

Minäkin olen ollut huulirasvakoulussa vuosia, vuosikymmeniä. Mutta nyt laitan vain, kun olen pessyt hampaat ja jos syön jotain tavallista suolaisempaa. En oikein tiedä miten se jäi vähemmälle, jossain vaiheessa meinasi paniikki iskeä, kun huomasin olevani pitkässä työvuorossa ilman huulirasvaa, sitä alkoi heti lipoa huuliaan ja kohta ne olivat kuin tulessa. Vissiin eniten korvien välissä. Vähentäminen pikkuhiljaa kai olisi paras konsti.

Mä olin pitkällä vaelluksella, ja olin unohtanut huulirasvan matkatavaroista. Siellä tuulessa ja hikoilussa huomasin, että enpäs näköjään edes sääolojen vuoksi tarvitse huulirasvaa. Ehkä korkeintaan aurinkosuojaa, jos on sellaiset olosuhteet. Se jäi, enkä ole ikinä enää käyttänyt. Huulirasva vain häiritsee ihmisen omaa suojaustoimintaa.

Mulla kans on ollu jonkinlainen huulirasvariippuvuus. Ja on kai vieläki. Päivällä laitan pari kertaa (ei oo kyllä ihan pakko) ja usein illalla nukkuun mennessä.

Osta luomuhuulirasva, tai sit vetase vaikka kookosöljyä huuliin sillon ku on aivan pakko. Juo paljon vettä! Jos juo liian vähän niin tuppaa kuivumaan enempi, rohtumaan aivan. Näillä konstein oon onnistunu omaa käyttöä vähentämään. (Vielä ku joku kertois miten pystyn lopettamaan huulten repimisen, joka taas aiheuttaa sitä että toisinaan sitä rasvaa on vaan laitettava..)

Ukko ei käytä ikinä huulirasvaa, mut sit ku oli muutaman päivän kertausharjotuksissa eikä saanu juoda sielä riittävästi, ni huulet oli aivan rohtuneet kotiin tullessa. Parissa päivässä taas normaalit, mutta ensiapuna joutu rasvaa käyttämään.

Yhteistyössä