Hus:n alueen synnärit (lähinnä Lohja, Hyvinkää, Kätilöopisto)

Otsikon kolme sairaalaa ovat ne, jotka matkan kannalta kävisivät minulle. Hyvinkäällä olen kolme kertaa synnyttänyt ja olen jotenkin pettynyt siihen, joten mietin esim. Haikaranpesää vaihtoehtona. Koska kaksi edellistä raskautta ovat päättyneet hepatogestoosiin ja sen vuoksi käynnistykseen, joudun tietenkin varautumaan myös normaalilla osastolla synnytykseen.

Kokemuksia kaipailisin siis näistä kolmesta sairaalasta.
 
Lohjaa suosittelen minäkin!
Opiskeluaikana olin harjottelussa Lohjalla lapsivuodeosastolla (samat kätilöt hoitavat myös synnytyksiä eli vuorottolevat, ainakin silloin). Aivan ihania kätilöitä ja muuta hoitohenkilökuntaa. Varsinkin esikoisen saaneita ohjattiin hyvin.
Ja toisen lapseni synnytin Lohjalla ja ei mitään huonoa sanottavaa.
Lohjalta on mahdollisuus päästä nopeasti kotiin, seuraavana vuorokautena, jos tahtoo. Tosin opiskeluajalta muistan lääkärit, jotka aamulla listaa lukiessaan, että vielkäkö tää on täällä, miksei oo jo kotona. Jos äiti kaipasi vielä tukea, lepoa, ohjausta, jne, nii kätilöillä ei ollut kiire laittaa perhettä kotiin, vaikka lääkärit eri mieltä olikin...
 
Kiitos kokemuksista. Lohjaa mietin, mutta mietin myös, onko se sittenkin liian kaukana. Synnytän kuitenkin jo neljättä kertaa.

Jokaisesta sairaalasta on mahdollisuus päästä kotiin heti kun haluaa tai siis äidillä tämä asia on ihan itse oikeus päättää, ja aionkin todennäköisesti polikliinisesti synnyttää.

Haikaranpesä ei ole enää vaihtoehto, viikkoja sen verran, ettei tutustumaan ehdi ja kuulemma naistenklinikan remontin vuoksi on Haikaranpesäkin lähempänä normaalia osastoa.

Meinasin käydä kuitenkin Lohjaan sekä kättärille tutustumassa.
 

Yhteistyössä