"Hurjaa" touhua yläasteella...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuikkula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on tällä hetkellä raittiita enemmän kuin kertaakaan vuoden 1978.
Alkoholia viikottain käyttäviä nuoria oli eniten 60-70 lukujen taitteessa.
Tupakoinnin aloitusikä on noussut kahdella vuodella ja savuttomien osuus on korkeampi kuin kertaakaan mitattuna aikana.
Kannabisluvut laskivat koko 2000 luvun. Vaikka viime vuoden kouluterveyskysely näytti nousua edelliseen vuoteen ja siitä saatiin kohu, niin trendi on ollut vahvasti alaspäin.

Meillä on vahvat indikaattorit mittaamaan todellisuutta. Jos väittää jotain niitä vastaan, niin olisi hyvä todeta muutakin, kuin "en usko" tai "musta tuntuu".

"Suurinosa polttaa säännöllisesti, osa juo, muutama ajelee perheen autolla reilua ylinopeutta, osa pummii ohikulkijoilta rahaa, osa käy päivittäin jossain pikaruokalassa tms, moni kävelee säännöllisesti punaisia päin, muutamat lintsailevat, osa varastelee kaupoista, osa heittelee roskia yms. sisälle, syljeskelee sisälle ja ulos kadulle, moni juo energiajuomaa päivittäin, osa on väkivaltaisia muita kohtaan (lyömistä, tuuppimista jne)..."
Pojasta polvi paranoo...

Mä kerroin kans äidille aina mitä "muut" tekee ja vakuuttelin etten itse, vaikka olin ihan samanlainen kuin muut. kaverittomaksihan sitä olis jäänyt jos ei olis ollut samanlainen.

Vielä näin aikuisenakin kauhistelen äidille miten muut juovat niin paljon, sekakäyttävät, ajavat autoa kännissä, vaikka itse olen ihan samanlainen.

[QUOTE="mä";21951867]Mä kerroin kans äidille aina mitä "muut" tekee ja vakuuttelin etten itse, vaikka olin ihan samanlainen kuin muut. kaverittomaksihan sitä olis jäänyt jos ei olis ollut samanlainen.

Vielä näin aikuisenakin kauhistelen äidille miten muut juovat niin paljon, sekakäyttävät, ajavat autoa kännissä, vaikka itse olen ihan samanlainen.[/QUOTE]

Lisään vielä, että puhuin äidille koska olin jotenkin järkyttynyt mitä kaikkea sitä tuleekaan tehtyä, ja miten elämä oli muuttunut. Mutta valehtelin aina että muut vain tekee tyhmyyksiä. Itse olin myös kiltti tyttö, hevosten kanssa touhusin, lauloin, soitin.. mutta kavereiden kanssa olin yksi piru. Aina olen ollut arka ja hiljainen, mutta kavereiden kanssa toista maata. En uskoisi sokeasti siihen ettei oma lapsi mitään pahaa tee.

Yhteistyössä