Alkuperäinen kirjoittaja mammafor2:
Kohdunkaula lyhentynyt kahdella sentillä mutta kuulemma aivan normaalirajoissa. Ja mitä kipuun tulee niin "kipu on niin subjektiivista"... näin erään lääkärin mielestä. On kyllä nyt sairaalassa tarkkailussa muuta ite kun oon huolestuneena niin aattelin kysyä jos jollakulla kokemusta..
Hyvä, että on tarkkailussa! Se raskausmurkutyshän katsotaan ihan perusteella, kuinka paha on, että kauanko raskaus annetaan jatkua. Jos siis valkuaiset monella plussalla, verenpaine korkea, päänsärkyä, silmissä näkyy "täpliä" ym oireita niin kyllä mä uskon että käynnistävät ettei äidille ja vauvalle käy pahemmin. Sitä kun on vaikea ennustaa etukäteen kuinka lievä/paha rask.myrkytys on. Itsellä oli aikoinaan esikoisesta valkkarit kahdella plussalla, verenpaine vähän koholla ja päänsärkyä niin olin kaks päivää seurannassa missä otettiin kokeita, mm. vrk virtsa, siitä näkee sen todellisen valk.määrän. Mulla tasoittui paineetkin levolla hyvin ja muutenkin kaikki oli ok ja pääsin kotiin, lapsi syntyi viikolla 38 luonnollisesti