Hurja painonnousu alkuraskaudessa!!!

Hei,
Tilanteeni on tämä että odotan 6:tta lastani ja painonnousu ja turvotus on jotain ihan ylitsepääsemätöntä
Olen nyt rv 10+0 ja painoa on tullut nyt n. 6kg.Mikä minun mielestäni on kohdallani aivan älytöntä!!!
aiemmissa raskaukissa koko raskauden aikana on tullut max 8kg.
Miten tämä voi olla mahdollista..turvotuskin on ihan karseeta. esim. kun käsivarresta purististaa (ei tarvitse edes kovaa) niin jää joksikin aikaa jälet mistä puristin???

Kertokaa jos jollakin samaa ollut..olen ihan ällikällä!!!

kiitos!

äityli ja papu rv 10+0
 
Lortsy
Vähän samaa täällä. Tosin eka raskaus, viikolla 7 lihoin 2 kiloa ja viikon myöhemmin tuli kolmas kilo. Eli nytten mennään viikolla 10+2 ja paino on noussut 3 kiloa. Olen aikasemminkin herkästi turpoovaa mallia, joten neuvola täti lohdutti että sitä se vaan on. Ei painon nousu nyt niin mietitytä mutta kun ei ole omiin vaatteisiin mahtunut sitten ton viikon 7 jälkeen. Mahan ympäryskin menee jo jossain 100 kohdalla, eli n. 20 senttiä omasta normaalista.
 
Mulla oli sama homma, esikoisen sain reilu 3vkoa sitten. Paino nousi alusta asti ja nousua riitti noin puoleen väliin asti. Turvotus oli jotain ihan käsittämätöntä koko raskauden ajan! Ensimmäisen neuvolakäynnin ja synnärin välillä oli tullut 27kg... Nyt kolmessa vkossa lähtenyt 17kg ilman sen kummempia liikkumisia, eli turvotusta oli todella paljon!
 
Moi!

Mulla on viides raskaus menossa. Viikkoja 20 ja risat. Piano tullu jo tähän mennessä 6 kiloa. Jaloissa on turvotusta ja väsy on järjetön ollu koko raskauden ajan. Ekan raskauden aikana painoa tuli 9,5 kog, tokassa tippui 5 kiloo oksentelun takia ja loppupaino oli saman ku alkupainokin, kolmannesta tuli suunnilleen sama ku ekasta, neljännestä 8,5 kiloo, mutta nyt jo 6 kiloo.... Huh... Maha on jo tosi iso, mut niin mulla on ollu kaikista, kun vettä on aina ollu paljon.

Mut eihän mikään raskauksista oo samanlainen, kiloja tulee, jos tulee, niille ei aina voi mitään, vaikka ei herkkuja lappaiskaan suuhunsa. Kovasti yritän nauttia ny tästä vikasta raskaudesta, vaikka helppoo se ei oo, kun on 1-wee pikkuisäntä, joka kerkee paikasta paikkaan.

Rakenneultrassa tuli ilmi, et kohtu on tosi alhaalla, mikä tietty mua vähä säikäytti. Tutrha sanoo, et vältä turhia nosteluja, kun poika ei kävele vielä ja on pakko päivän aikana nostella tosi monet kerrat. Ja sen tuntee sit kyl mahassa kipuna.

Mut kiloista huolimatta ihanaa ja mahtavaa odotusta ja vattan kasvattamista!!!
 
oletko laihduttanut vähän ennen raskautta? se voi mun entisen neuvolan tädin mukaan tehdä sen että paino nousee nopeasti alussa.

mulla on 3 lasta ja kaikkien kanssa paino on noussut nopeasti alussa, ja lopussa ei taas ole tullut kuin vähän. keskimääräinen painonnousu kuitenkin ihan normaaleissa lukemissa kokonaisuutena.
 

Yhteistyössä