hups kamala, vauvan pesuista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
eli meillä kuopus täyttää just 5-kk ja laskin äsken että nuo pesukerrat on jäänyt aika vähiin...vannassa on käyty x2, suihkussax3 ja saunassax1...
oikeasti...tottakai pyllyä ja kasvoja ja kämmeniäkin pestään päivittäin montakin kertaa mutta ihan kauhistuttaa tuo kylpyjen määrä.

esikoisen kanssa käytiin vauvauinnissa parikin x vkossa, kakkosen kanssa kylvettiin kanssa vannassa varmaan kerran tai kaksi viikkoon, suihkut päälle niin miten voikin olla aika kortilla nyt kolmannen kanssa...tai jotain :(

Vähissä on kyllä kokopesut. Kyllä kerran viikossa pitäisi vähintään löytyä aikaa sille kylvylle. Se on aika tärkeä osa elämää.

Mitä enemmän lapsia niin sitä huolettomammin suhtautuu joihinkin asioihin. Mutta oikeasti, laita vaikka kalenteriin ylös se kylpypäivä. Ihan ystävällisessä mielessä :)

iho on tosi hyvässä kunnossa ei ole ikinä punoittanut tms. eikä siis haiskahda pahalle. tottakai muuten olisi kiinnitettykin tuohon enemmän huomiota!!
en siis koe että vauva olisi mitenkään likainen, vaan enemmän harmittaa että ei ole enemmän totutettu veteen ja vedessä olemiseeen.

Sama täällä... vauva käy kyllä harvemmin kylvyssä mitä vanhemmat sisaruksensa vauvoina.. mutta puhtaana pysyy kyllä hyvin ihan allaspesullakin joka on lähes päivittäistä, siis kasvot ja kainalot mm

Mullakin kolmas vauva, kaks muuta pieniä, aika kortilla, ja kyllä vauva suihkuttelee silti joka toinen ilta. Nyt vaikka tingit jostain muusta mutta kyllä ainakin kerran viikkoon on vauvan päästävä kokopesulle.

Ja mä kun luulin, että meillä käydään kokopesulla harvoin (poika 6kk) - eli kerran viikossa. :o

Ja ihan btw. saunassa kerran?? Ei noin pienen kanssa mennä saunaan!

Meillä on saunottu n.1kk lähtien.. Mutta sanoisin kans että melko harvoin on ap:n vauva pesulla käynyt..meillä vauva-aikana kerty kauheasti likaa etenkin kaulaan ja taipeisiinkin vaikka aamupesut tehtiin ja 1-2krt viikossa kävi sit koko pesulla.

:O Kyllä meillä kylvettiin ihan ekoista päivistä lähtien joka toinen tai kolmas päivä, vaikka kuinka olikin pyllypesuja päivittäin useita... En oikein tarkkaan muista missä vaiheessa, mutta kuvittelisin, että alle vuotiaana siirryttiin jokailtaisiin kylpyihin ja sittemmin suihkuihin.

Me ei olla käyty kuopuksen kanssa kylvyssä kuin parisuhde. Suihkussa hän käy mun kanssa 1-2x viikossa. Mä käyn ekana suihkussa ja mies tuo sitten vauvan mulle. Ikää on nyt 4kk. Ja meillä toimii hyvin. Ja hiukset ja kainalot tulee pestiä hyvin. Ja nyt kun kannattelee päätä, niin on helppoa. *kaivaa jo sateenvarjon esille*

Vähän sama oli mulla kuopuksen kohdalla, mutta ei suinkaan siksi että olisi ollut liian vähän aikaa tai muuta. Vauva ei vaan ollut likainen, riitti kun lavuaarin alla vähän vedellä pyyhkäsi.

Esikoinen kun taas vaati jokapäiväistä suihkua tai kylpyä kun joka juonne keräsi töhnää...

Olinkin ihmeissäni kun kuopusta hoitelin että miten on mahdollista kun suhteessa yhtä pyöreitäkin olivat, ettei tämän juonteet ja makkarat keränneet likaa yhtään.

[QUOTE="Mie";22893101]Me ei olla käyty kuopuksen kanssa kylvyssä kuin parisuhde. Suihkussa hän käy mun kanssa 1-2x viikossa. Mä käyn ekana suihkussa ja mies tuo sitten vauvan mulle. Ikää on nyt 4kk. Ja meillä toimii hyvin. Ja hiukset ja kainalot tulee pestiä hyvin. Ja nyt kun kannattelee päätä, niin on helppoa. *kaivaa jo sateenvarjon esille*[/QUOTE]
Ihan ok, jos hanan termostaatti luotettava.

Ja mä kun luulin, että meillä käydään kokopesulla harvoin (poika 6kk) - eli kerran viikossa. :o

Meil on kyl vauvat käyneet saunassa ihan pienestä pitäen. Ei sielä tietenkään pientä kovissa löylyissä pidetä, mutta samalla on pesty perheen pieninkin kuin muukin perhe peseytyy.

Meilläkin kuopuksen kanssa ei liian usein tullut kylvetettyä, mutta kerran viikossa vähintään kuitenkin. Toisaalta jos lavuaarissa saa kainalot, leuanaluset yms pestyä, niin turhaa sitä koko ihoa järkiään lotraamaan.

Meillä saman ikäinen kävi koko kylvyssä kerran viikossa.
Joka päivä aamuisin ja iltaisin pestiin pylly (+tietty kakan jälkeen)
ja märällä liinalla pyyhittiin kasvot, kainalot, makkarapoimut kaulassa ja sormien välit.
Ja tottakai itse näkee tai haistaa, jos vauva oikeasti on likainen..

Että ei tuo ap:n mainitsema määrä minusta niin vähän ole pesujen kannalta.
Tietysti, jos haluaa totuttaa veteen, niin sitten ehkä useammin.

Kyllä meillä on käytetty lapsia saunassa ihan pienestä pitäen eikä niihin mitään vikaa ole tullu! :) Ei tietenkään heitetä löylyä niin kuin aikuisille, mutta alalauteella lämmitellään ja vähän sitä löylyäkin heitetään. Ei oo koskaan tullu mieleenkään ettei sais saunottaa?

[QUOTE="Mie";22893101]Me ei olla käyty kuopuksen kanssa kylvyssä kuin parisuhde. Suihkussa hän käy mun kanssa 1-2x viikossa. Mä käyn ekana suihkussa ja mies tuo sitten vauvan mulle. Ikää on nyt 4kk. Ja meillä toimii hyvin. Ja hiukset ja kainalot tulee pestiä hyvin. Ja nyt kun kannattelee päätä, niin on helppoa. *kaivaa jo sateenvarjon esille*[/QUOTE]

Siis parikertaa :) eikä parisuhde.. Tää ennakoiva on jostain..

mä käytän 1krt viikossa kylvyssä, mutkylhän toi tulee muuten pestyy päivittäin: taipeet pyyhkäsen märällä pyyhkeellä ja peppua pesen monta kertaa päivässä, siinä samassa yleensä kainaloihin asti..

Meillä on saunottu n.1kk lähtien.. Mutta sanoisin kans että melko harvoin on ap:n vauva pesulla käynyt..meillä vauva-aikana kerty kauheasti likaa etenkin kaulaan ja taipeisiinkin vaikka aamupesut tehtiin ja 1-2krt viikossa kävi sit koko pesulla.

Se että te olette tehneet väärin ei tee saunomista sallittavaa! Ei noin pieniä SAA saunattaa! Se on oikeasti vaarallista!

Yhteistyössä