Huovutus ja Novitan Puro lanka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja polgara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Novitan mukaan muistaakseni saman verran kuin Huopanen, eli 40%, mutta ihmiset on ilmoitellut että Puro huopuu oikeasti paljon ärhäkämmin kuin Huopanen. Eli varovasti aloittelisin, ja olisin valmis venyttelemään lapasia kunnolla heti kun koneellinen loppuu.

Pesukoneella huovutus on salatiedettä.

Riippuu paljonko muu pyykki muokkaa. Ja kuinka kovasti kone 'rynkyttää'

Mä neuvoisin (opinnäytetyön aiheesta tein, joten uskon tietäväni jotain) että peset ensin vaikka 40 asteessa, tarvittaessa toisen kerran jne.

Se huopuu ja kutistuu ihan niin moneen kertaan lisää kuin sitä peset. Mutta isommaksi ei hevin saa.

Minulla ainakin oli erittäin vaikea työ lapasten kanssa ne huopui koneessa täysin yhteen muovipusseista huolimatta. Hiki päässä sain ne irroitelttua ison puukiilan avulla, eli minä hämmästyin kun esim. peukalon kärki oli kun ilmapallo ja kämmenosat huopuneet yhteen ja huovuttanukin olen joten tein ison työn että lapaset on saatu käyttöön. Oli pettymys kun ohjeessa tosiaan mainitaan 40% kutistuu se oli kyllä 55% ja iso urakka korjata lapasia jälkeenpäin. Joten arvelluttaa tehdä siitä langasta huovutetut lapaset...:(. mimmu

Ajattelin kokeilla juuri huovuttaa Purosta kutomaani villatakkia ja taidan kokeilla ihan ekaks niin että kastelen/varovasti pesen käsin lämpimällä/mähköllä vedellä ja katon mitä sille tapahtuu jos se noin ärtsyä on huopumaan!

Yhteistyössä