Huostaanotettu veljeni

  • Viestiketjun aloittaja täysi-ikäinen jo.
  • Ensimmäinen viesti
täysi-ikäinen jo.
Olen 18v täyttänyt nuori ja minulla on vuokra asunto ja koulupaikka. olen siis itsenäinen. veljeni on huostaanotettu ja 12vuotias mutta sossu sanoi ettei veljeni pääse lomille luokseni koska olen asunut asunnossani vasta puoli vuotta ja olen liian nuori! eikö minulla ole oikeus ottaa veljeäni luokseni lomille laitoksesta koska olen täyttänyt 18vuotta? Veljeni on vieraillut myös muilla sisaruksillani mutta he ovat vanhempia.
 
"eee"
Alkuperäinen kirjoittaja täysi-ikäinen jo.;24684809:
Olen 18v täyttänyt nuori ja minulla on vuokra asunto ja koulupaikka. olen siis itsenäinen. veljeni on huostaanotettu ja 12vuotias mutta sossu sanoi ettei veljeni pääse lomille luokseni koska olen asunut asunnossani vasta puoli vuotta ja olen liian nuori! eikö minulla ole oikeus ottaa veljeäni luokseni lomille laitoksesta koska olen täyttänyt 18vuotta? Veljeni on vieraillut myös muilla sisaruksillani mutta he ovat vanhempia.
En osaa sanoa. Kuinka tiiviisti olet mukana veljeäsi koskevissa asioissa? Tiedätkö mitä kaikkea veljesi "hoitamiseen" liittyy?
 
"vieras"
En oikein osaa neuvoa, mutta noi syys siis sanottiin että olet asunut omassa asunnossasi liian vähän aikaa ja olet liian nuori? Missä asuit ennenkuin muutit omaan asuntoosi?
Onko sulla ollut jotain ongelmia alkoholin, epämääräisen kaveripiirin tms. suhteen? Lähinnä tulee mieleen, että jos on ollut tällaista, niin sossu ajattelisi että pitäisi vakiintua tarpeeksi asumisen, opiskelun suhteen ennenkuin 12-vuotiasta voisi laittaa noin nuoren vastuulle.
Jos sulla ei ole ollut itselläsi mitään tollaisia ongelmia, niin en oikein tajua missä mättää. Ehkä sinun pitäisi yrittää jutella asiasta siellä sossussa.
 
täysi-ikäinen jo
Minä olen myös laitoksessa ollut nuoruuteni koska en tullut kotona toimeen vanhempieni kanssa ja menin laitokseen aikoinaan vapaaehtoisesti, muttei minulla ole koskaan ollut ongelmia alkoholin kanssa. Olen rauhallinen ja asunnonkin jörjestin itselleni ihan itse. susu sanoi minulle että saan ottaa veljeäni luokseni heti kun olen täysiikäinen ja minulla on asunto. nyt onkin toinen ääni kellossa.
 

Yhteistyössä