HUOPANEN-lanka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vilma-Onni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ole, ja anteeksi jo etukäteen että vastaan silti :ashamed: Mutta huopuva lanka ei ole ehkä kaikkein paras sukkiin, koska se... no, huopuu käytössä. Ellet sitten ajatellut tehdä sellaisia huovutettuja sukkia?

Jos tekee huovutettuja (varmaan töppösiä? oletan :D ) niin jossain lehdessä oli sellaisiin ohje... siis sellaisiin sukkamallisiin huovutettuihin Huopasesta tehtyihin töppösiin. Mä en pysty nyt katsoon noita lehtiä, mutta muistelisin että saattoi olla viime vuonna ilmestyneessä lehdessä.

En ehkä sukkia alkaisi tekemään siitä langasta. Jos ne aikoo huovuttaa, niin se kutistuminen on aika vaikea arvioida + kantapään käyttäytyminen pesussa vähän arveluttaa.

Minä olen virkannut siitä sellaisia säilytyskoreja ja tyttö kutoi patalappuja joululahjaksi.

Viime vuoden kevään Novitassa oli virkattuna siitä sellaiset töppöset. Niihin olis varmaan yksinkertaista tehdä vaan pidemmät varret.

Mutta jossain oli pitkävartistenkin ohje, mutta en nyt muista että missä :ashamed: Muistan vaan sen kuvan elävästi :D

Alkuperäinen kirjoittaja Scala:
En ehkä sukkia alkaisi tekemään siitä langasta. Jos ne aikoo huovuttaa, niin se kutistuminen on aika vaikea arvioida + kantapään käyttäytyminen pesussa vähän arveluttaa.

Minä olen virkannut siitä sellaisia säilytyskoreja ja tyttö kutoi patalappuja joululahjaksi.

mun kaveri tehnyt nimenomaan sukkia, jotka huovuttanut. suositteli mulle ja heti ostamaan lankaa =)

mutta minä juuri tänään "pesin" ne lapaset, jotka eilen sain valmiiksi ja yllättävän kivat tulivat!! Tein ne itselleni ja innostuin asiasta niin, että aloitin jo tekemään tytölle samanlaiset.

Niistä tulee tosi huopatossumaiset eli paksut ja jäykät. Se kutistuu vähintään sen 40% (vai mitä siinä vyötteessä sanotaan), minusta jopa vähän enemmän. Kannattaa muotoilla ja venytellä oikeaan malliin heti pesun jälkeen ja varuilta voi laittaa muovipussin sukan sisään, ettei huovu kiinni.

Huopasesta tulee rumaa ja epätasaista pintaa kun on huovutettu. Kiva ja nopea neuloa, mutta lopputulos on ruma.

Ei siitä oikein sukkia pysty tekemään, vaan tulee tosiaan melkein kuin huopatossut.

Yhteistyössä