Huonosti syövä taapero....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tästä aiheesta saan melkein tappelun aikaiseksi siskoni kanssa. Hänellä on vajaa 2v. lapsi. Lapsi ei suostu syömään muuta kuin purkkiruokaa ja senkin pitäisi olla sitä ihan "hienointa" laatua. Syö toki leipää ja juo paaaljon maitoa. Ja herkut kelpaa kanssa. Mutta normaaleja kotiruokia ei syö ollenkaan! Olen pitänyt lasta välillä hoidossa täällä meillä ja itselläni on samanikäinen lapsi. Ei hänelle kelpaa mikään :( Ei muussattuna, ei syötettynä ei mitenkään. Mutta purkki kelpaa. Sama juttu siis meillä että kotona. Lapsi aloittaa hoidossa nyt keväällä ja mielestäni viimeistään nyt pitäisi saada ruoka-asiat kuntoon. Miten voisin oikeasti vielä asiasta sanoa ja neuvoa siskoni suuttumatta? Olen siis lapsen täti ja tottakai olen myös huolestunut kun lapsi on heiveröinen ja sairastelee usein kun ei syö mitään :(

nomiksi sun hommas olis puuttua siskon perhee juttuihin...jätä neuvominen ihan ammattilaisille eli kylläpä siellä päiväkodissa sitten viimeistään oppii syömään muutakin kun purkkiruokaa. Ja jos lapsi kerran kuitenkin syö purkkiruokaa niin miten se käy yksiin lausumasi kanssa ettei syö mitään?

Monet lapset syövät paremmin hoidossa. Mun kaverillani on myös nirso parivuotias, joka kuitenkin päiväkodissa syö hyvin myös niitä inhokkiruokiaan. Anna siis olla, kyllä se yleensä siitä helpottaa itsestään.

Kyllä näitä huonosti syöviä näkee myös päiväkodissa. On tosi kurjaa, että lapsi ei ole saanut kokemuksia muusta kuin purkkimössöstä. On olemassa lapsia, jotka ovat syömättä myös päivähoidossa, jos ei mieleistä ole tarjolla. Olen sijaistanut eri päiväkodeissa ja näitä "syömättömiä" lapsia on jokaisessa. Sellaiset sitten juovat maitonsa ja ehkä saavat näkkärin, mutta siihen se lounas sitten jää :(

Uusimmat

Yhteistyössä