Huonosti syövä lapsi (1,5v.)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peppi85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Peppi85

Aktiivinen jäsen
28.04.2005
4 115
0
36
Onko muilla huonosti syöviä lapsia?

Toi meidän 1,5-vuotias on koko ikänsä ollut niin huono syömään, että ihan ihmettelen, miten se kasvaa ollenkaan. Vähän se onkin kasvanut ja sitä on seurattu ja vähän tutkittukin, eikä mitään oo löytynyt.

En ymmärrä, että miten vähällä se oikeesti voi pärjätä :/ On päiviä, kun mikään ei maistu, eikä sit oikeesti syö yhtään mitään. Joskus, harvoin, on niitäkin päiviä, kun ruoka maistuu ihan hyvinkin, mut niitä ei kyllä paljoa ole ollut, eikä ne ainakaan kauaa kestä.

Hampaita en syyttäisi, kun tää tilanne on ollut aina.. Ei oo myöskään väliä ulkoilulla, siis vaikka ulkoillaan monta tuntia päivässä niin ei silti lisää ruokahalua.

Kohta on 1,5v. neuvola, saa nähdä, paljon on viime kerrasta kasvanut ja mitä siellä sanotaan, luulen, ettei oikein mitään...

Pitäis varmaan ruveta antamaan jotain vitamiineja, mitähän vois antaa? Tota SanaSolia ei suostu oikein ottaa...

Vinkkejä, neuvoja, samanlaisia kokemuksia yms. otetaan vastaan :D

Lisääntyyköhän ton pojan ruokahalu joskus ja missä iässä? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä poika 10 kk ja todella huono syömään, kasvaa tuo kuitenkin jotenkin. kateellisena katson, kun toiset syövät jo isoja purkkeja ruokaa...

Oon mäkin monet kerrat kateellisena kattonut, kun kaverin lapset syö niin hienosti...

Söin mä itekin lapsena tosi, tosi huonosti, mut ihan hyvin se ruoka nykyään maistuu :p :whistle:

Vastailkaahan muutkin jotain =)

Minulla on jo kolmannesta lapsesta (tytöstä)kokemusta huonosti syövänä.Nuorimmainen on nyt reilu 1v8kk ja syö tosi nihkeesti kunnon ruokaa tai ylipäätänsä mitään.Maitoa kyllä jois niin paljon kun annetaan,muta sekin on luomua,johon ei oo dvitamiinia lisätty. Meillä voi mennä tämä vähäsyömäisyys suvussakin ja hoikkuus. omilla käyrillään meillä on lapset tasaisesti (tai epätasaisesti) kasvaneet.. Kuopuksen 1,5vee mitat oli vajaa 11kg ja 79cm. Esikoisella meni 10kg rikki vasta 2vee neuvolassa, ja on kaikista hoikin meidän lapsista, vaikka nykyään on hyvä syömään.

Kuopus syö riisiä ja makaronia hyvällä ruokahalulla, ja tuota maitoa. Leipää kanssa, tosin yleensä vaan rasvat siitä nuolee.. banaani menee joskus, ja peruna keiton ja muussin muodossa,mutta annokset on tosi pieniä.

Alkuperäinen kirjoittaja pauliina82:
Minulla on jo kolmannesta lapsesta (tytöstä)kokemusta huonosti syövänä.Nuorimmainen on nyt reilu 1v8kk ja syö tosi nihkeesti kunnon ruokaa tai ylipäätänsä mitään.Maitoa kyllä jois niin paljon kun annetaan,muta sekin on luomua,johon ei oo dvitamiinia lisätty. Meillä voi mennä tämä vähäsyömäisyys suvussakin ja hoikkuus. omilla käyrillään meillä on lapset tasaisesti (tai epätasaisesti) kasvaneet.. Kuopuksen 1,5vee mitat oli vajaa 11kg ja 79cm. Esikoisella meni 10kg rikki vasta 2vee neuvolassa, ja on kaikista hoikin meidän lapsista, vaikka nykyään on hyvä syömään.

Kuopus syö riisiä ja makaronia hyvällä ruokahalulla, ja tuota maitoa. Leipää kanssa, tosin yleensä vaan rasvat siitä nuolee.. banaani menee joskus, ja peruna keiton ja muussin muodossa,mutta annokset on tosi pieniä.

Kuulostaapa tutulta!! Pelkällä maidolla toi poika haluais mennä, mut ei niin paljoa anneta (siinä toivossa, että ruoka sit maistuis muka paremmin).

Täällä kuopuksen 1v2kk mitat oli 9560g ja 75,5cm. Kotivaa´alla ku joku aika sit mittasin niin näytti vajaa 10kg, mut eri vaa´athan näyttää eri summia. Saa nähä parin viikon päästä et mitä neuvolan vaaka sanoo.

Esikoinen oli 1,5v neuvolassa 10790g ja 81,7cm pitkä.

Laittakaahan muutkin noita mittoja, olis mielenkiintoista nähdä... :)

Meidän esikoinen alkoi kahden ikävuoden jälkeen vähitellen syömään. Siihen asti eli pääasiassa maidolla. Nyt kakkonen on taas kahden ikävuoden jälkeen heittänyt syömästä ja vuoden ollut jo tosi huonoa. Esikoinen oli vuodeniässä 74cm ja 9260g ja 1,5-vuoden iässä 79,5cm ja 10 260g. Kakkonen 1v 75,5cm ja 8890g ja 1,5v 82cm ja 10 600g. Ja sanasolia pistän väkisin kurkkuun.

Esikoinen (nyt 6v) oli juuri tätä mallia - syöminen kävi kohtalaisesti hermoille. Tilanne muuttui noin 4 vuotiaana, nyt syö kaikkea ja päiväkodissakin "kaikki ruoka on hyvää"

Meillä samanikäinen tyttö ja on ollut huono syömään aina..
Aivan onnetonta sotkemista ja temppuilua ruokailut mutta on tuo kasvanut.. painosta pikkusen sanoivat viimeksi, että kyllä sitä varmaan seuraavaan neuvolaan on sitten kertynyt.
1v nla:ssa oli 75cm ja 9635g..

Vajaa kk tuosta oli paino tippunut 9470g:aan kun oli kipeä, saas nähdä miten kk päästä on kun on 1½v nla

Meillä on kanssa syämätön 1v8kk. Eilen oli neuvola, paino oli9,5kg ja pituus 84cm. Ihan on pikkanen poika, parissa kuussa tosin oli paino noussu 200g mikä oli hälle tosi hyvin.

Mä edelleen ja aina vaan ihmettelen et miten toi vaan ei syö. Tai on se tänään syönyt jopa yhden aterian ja ihan hyvin söi, klo 11 aamulla. Sen jälkeen on syönyt ehkä pari lusikallista päivällistä, eikä muuta koko päivänä.

Nukkuu taas levottomammin, kun ei illalla oo mitään syöny :kieh:

Meillä molemmat muksut olleet huonoja syömään. Tyttö kohta 4v on nyt vasta alkanut syömään jo parempia annoksia. Eli olen lohduttautunut tuon hiukan alle 2v kohdalla, että menee aikanaan ohi. Apteekissa neuvoivat antamaan multitabseja, ja meillä ne menevät alas kun ovat hyvän maikuisia.

Mulla on tyttö (10 kk) jolla on kans PALJON syömisongelmaa.. Välillä maistuu todella hyvin, mutta suurimman osan ajasta ei maistu mikään muu kuin maito. Onneksi edes maito, senkin juomisen kanssa meillä on ollut suuria vaikeuksia. Tällä hetkellä alas ei mee kuin aamu- ja iltapuuro. Meillä myös tuota painoa tarkkailtu tiuhaan, mutta kasvaa kuulemma omalla käyrällään ( n -15). 9 kk:n ikäisenä paino oli 7500 g ja pituus 71,2 cm..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Harvinaisempaa se on, että 1,5v. syö hyvin ;)

Joo, varmaan onkin. Mut kun kyse ei nyt ole vaan tuosta iästä, vaikka sen otsikkoon laitoinkin. On koko ikänsä syönyt niiiiiiiin huonosti. Siis ei juuri mitään :|

Meidän poika 2v. ollut huono syömään koko ikänsä, paitsi imetysaikana (huoh). Ihan pienenä piti olla leikit pöydässä että suostui edes jotain syömään. Nykyään touhuaa välillä ruokapöydässä, esim. silppuaa ruokaa tai voitelee leipiä (näitähän ei suositella!) ja minä autan syömisessä. Hoitotätin luona syö paremmin kuin kotona, mutta ei sielläkään, jos ei jutella mukavia koko ajan...

Ja kipeenähän ruoka ei maistu lainkaan...

Muuten en voi lohduttaa, muuta kun ihmiset on erilaisia (myös syömistavoissaan). Oma mieheni on ollut lapsena tosi huono syömään ja nykyään ei kyllä uskois ;).

mutta sitä vieraiden päivittelyä ei jaksa kuunnella, kun laps syö niin vähän, mummot pahimpia... tulee vaan niin huono äiti-fiilis, kun ei saa lasta edes syömään...

Yhteistyössä