Huonosti kasvatetut puolison lapset???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mami

Aktiivinen jäsen
28.05.2004
1 062
0
36
Mulla on tullut jotenki sellainen kuva, että aika moni on sitä mieltä, että nykyisen puolison lapset edellisestä liitosta olisivat jotenki huonosti kasvatettuja.. Hui, onkohan näin? Vai tekeekö se niistä huonosti kasvatettuja, että ne ei ole omia, eikä aina toimi samoilla säännöillä kuin tässä perheessä on totuttu?

Mä olen ite sekä äiti (kaksi lasta exän kanssa ja yksi yhteinen pieni nyxän kanssa) että äitipuoli (miehelläni yksi lapsi edellisestä liitosta). Mun mielestä mieheni lapsi, 5-v, on ainakin ihan hyvin kasvatettu, tottelevainen ja kiltti tyttö. Samaa en aina voi sanoa omistani, tosin ovathan nuo jo aika paljon isompia, murrosiän kynnyksellä, huh huh :)
Mutta ajatteleekohan minunkin (näiden isompien) lasteni äitipuoli, että h******n huonosti käyttäytyviä kakaroita, ei ole osattu kyllä ollenkaan kasvattaa.

Mut parhaani mä olen tehny, enempään en taida kyetä! Onhan niitten kanssa omat ongelmansa, mutta ei se musta niistä NIIN huonosti kasvatettuja tee....

Meillä tilanne vähän hullunkurinen... Nyksäni lapset ( 8 ja 11 ) ovat hyvin kasvatettuja ja minun lapseni (3,5) on kuulemma huonosti kasvatettu. Olen kasvattanut lapseni melkein koko ajan yksin, lapseni ei tapaa isäänsä ollenkaan. Joten ole syyllinen siihen että lapseni on huonosti kasvatettu ? :snotty:

mä oon kans miettinyt samaa, meidän pojat kun on ihan kauhukakaroita välillä, tyttöä ei taas voisi sanoa huonosti kasvatetuksi millään. mun mielestä kaikki muut lapset vaikuttaa huonosti ja "väärin" kasvatetuilta.. :laugh:
siis oikeesti mä kyllä tajuan että on niin monta tapaa kasvattaa oikein ja moni lapsi ei kuitenkaan käyttäydy kokoajan kovin mallikkasti (tai useimmiten) kasvatustyöhän on vielä pahasti kesken.
Mä luulen että useimmiten nuo "huonosti kasvatetut" on tosiaan joko vähän eri tavoilla kasvatettuja tai jostain ongelmasta kärsiviä. (käytös- tai keskittymis häiriöitä tai vaan kovin itsepäisiä ja vilkkaita, tulevia menestyjiä ehkä...)

Yhteistyössä