Huono iho 27-vuotiaalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hirvitys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hirvitys

Vieras
Hei! Olen 27-vuotias nainen ja mulla on ollu ny muutaman viikon ajan aivan jäätävä akne. Otsa on täynnä pieniä näppyjä ja poskissa muutama isompi. Näppyjä on myös ohimoilla ja kaulalla.

Pesen ihon aamuin illoin Herbinan sekaiholle tarkoitetulla pesuaineella ja kasvovedellä, käytän Garnierin kevyttä päivävoidetta ja yövoidetta, jonka pitäisi hidastaa ensimmäisiä ikääntymisen merkkejä. Yövoiteen käyttö on kyllä vähentynyt ja käytän päivävoidetta öisinkin, sillä yövoide tuntuu liian paksulta. Kaikki pesuaineet ja rasvat on kyllä tarkoitettu normaalille ja sekaiholle.

Onko teillä vinkkejä, mitä tuotteita kannattaisi kokeilla ihonhoidossa että akne helpottuisi? Muuten pidän ihon kunnosta hyvää huolta, eli juon paljon vettä ja syön joka päivä hedelmiä ja vihanneksia. Pyrin myös ulkoilemaan mutta se on aika vähäistä huonojen kelien takia. Syön Beroccaa, D-vitamiinia ja kalkkitabletteja. En tupakoi.

Ihoni on yleensä "siisti", eli näppyjä on toisinaan, mutta ei ikinä näin valtavasti ja pitkän aikaa.

Uskon ravinnolla ja elämäntavoilla olevan suurin merkitys ihon hoidossa, mutta nyt olen epätoivoinen ja kaipaan vinkkejä ulkoisesti käytettävistä apukeinoista. Kiitos!

Jättäisin sinuna Herbinat ja Garnierit väliin ja marssisin apteekkiin. Mulla auttoi pitkäaikaisiin iho-ongelmiin se, että vaihdoin tuollaiset perus päivävoiteet yms. lääkärin suosituksesta hajustettomiin orionin perusrasvoihin (esim aqualan, humektan) ja pesuaineet ja kasvovedet sebamediin.

Luulen, että Basiron on tarkoitettu "pahemman" aknen hoitoon, varma tosin en ole. Onko kokemuksia? Jos ajatellaan asteikolla 1-5 eli 1 on sileä ja puhdas iho ja 5 sellainen oikein paha, möykkyinen, märkivä akne, niin omani on ehkä kuitenkin 2,5-3.

Ihoa on hyvä "rasvoittaa" nimenomaan öisin kun se lepää ja uusiutuu, mulla ainakin ihon kunto parani huomattavasti kun aloin käyttää ravitsevia yövoiteita. Laitan usein reilumman kerroksen, annan imeytyä ja pyyhin liiat pois. Ja minulla myös sekaiho. Usein iho puskee finnejä jos se on liian kuiva (mikä ei aina näy päällepäin). Mutta on tässä iälläkin ja hormoneilla joku merkitys, sillä nyt olen kolmekymppinen.

..mulla se basiron aiheutti tosi pahaa kuivumista ja sitten ihon hilseilyä, finnit lähti kyllä hetkeksi, mutta palasivat sitten taas kun sen lopetin. Voi tietty olla ettei vaan sopinut yhtään mun ihotyypille. Kannattaa varmaan kysyä apteekista siitä basironista, että miten sitä suositellaan käytettäväksi ja millaisiin vaivoihin.

Juu, ihotautilääkärillä käynti on käynyt mielessä. Luulen kyllä että hormoneilla on osansa asiassa, sillä ilmeisesti nyt olen "kasvanut ulos" käyttämästäni pillerimerkistä Meliane. Tarkoitan siis sitä, ettei se ilmeisesti ole enää riittävän vahva. Sain lääkäriltä reseptin Femodeniin, auttaisiko se myös akneen?

Apteekissa myydään samalla vaikuttavalla aineella basironia kevyempää voidetta ja se on tosi hyvä akneen. Jos akne on ilmaantunut yllättäen kannattaa käydä lääkärissä. Itellä se johtu korkeesta testosteronista joka voi johtaa lapsettomuuteen.

Oletko ollut esim. stressaantunut lähiaikoina? Voisiko kyseessä olla ruusufinni? Suosittelen että käyt näyttämässä kasvoja kosmetologilla tai ihotautilääkärillä, jos nimittäin kyseessä on ruusufinni, iho todennäköisesti ärsyyntyy entisestään aknetuotteita käyttämällä. Apteekista löytyy esim. exuviance-tuotesarja ruusufinni-iholle.

kyllä, hyvin stressaantunut. Ruusufinneistä en tiedä. Varaan ajan ihotautilääkärille. Kiitos vinkeistä kaikille! Lisääkin neuvoja saa antaa, luen jokaisen hartaudella.

[/quote]

Onko susta jotenkin hauskaa etten saa lapsia ikinä?[/quote]

Ei missään tapauksessa.

"Apua" oli oma, kauhistunut reaktioni siihen että iho-oire voisi ennakoida tuollaista kun alkuun ajattelin että tää on nyt tällänen näppykausi joka hoituu jollain voiteella. Kevennykseksi lopussa hymiö, koska olisi liioiteltua olla oikeasti hädissään ilman mitään lääketieteellistä faktaa tilanteesta.

Missään nimessä en näkisi tarkoituksenmukaisena alkaa naureskella palstalaisten ongelmille, mutta jokainenhan tietysti lukee ja ymmärtää tekstin subjektiivisesti ja usein juuri niinkuin haluaa.

Ihonhoitosarja vaihtoon!
Suosittelen apteekista saatavaa Vichyn Normaderm-sarjaa.
Puhdistusgeeli, kasvovesi, yövoide,päivävoide, kuorintageeli ja paikallishoitovoide näppylöille. On ainakin mulla toiminut!

Onko susta jotenkin hauskaa etten saa lapsia ikinä?[/quote]

Ei missään tapauksessa.

"Apua" oli oma, kauhistunut reaktioni siihen että iho-oire voisi ennakoida tuollaista kun alkuun ajattelin että tää on nyt tällänen näppykausi joka hoituu jollain voiteella. Kevennykseksi lopussa hymiö, koska olisi liioiteltua olla oikeasti hädissään ilman mitään lääketieteellistä faktaa tilanteesta.

Missään nimessä en näkisi tarkoituksenmukaisena alkaa naureskella palstalaisten ongelmille, mutta jokainenhan tietysti lukee ja ymmärtää tekstin subjektiivisesti ja usein juuri niinkuin haluaa.

Joo no aika ajatusten lukija olisin jos tommoset oisin ymmärtäny sun tekstistä. Kannattaa ehkä muistaa että se ihminen siä koneen ääressä ei tunnu sua ei nää sua eikä kuule sua ja aika helposti tulkittee väärin mitä tarkotat.
[/quote]

Yhteistyössä