T
Taffo
Vieras
Eli siis,mulla yksi lapsi,reilu vuoden ikäinen.Synnytys oli melko vaikea,päätyi sektioon.Lapsella koliikki,pahimpina päivinä kannoin häntä 18 h,mies ei ole osallistunut lapsen hoitoon oikeastaan ollenkaan.On ns.vanhoillinen ja sitä mieltä että se on akkojen hommaa.Vyöhyketerapialla koliikki hieman helpottui ja viimein "loppui" n 4kk ikäisenä.Lapsi on mielestäni kovin vaativainen,ilmaisee itseään voimakkaasti.Olen kovin herkkä hänen itkulleen ja ilmeisesti hän sen on jo oppinut..Edelleen saattaa öisin heräillä jopa 10 krt yössä,yleensä kuitenkin n2-5 krt.Unikoulua tein neuvolan ohjeen mukaan mutta lopetin kolmantena iltana kun en todellakaan saanut häntä nukkumaan. ( Yleensä siis "nukutan" hänet pitämällä kättä masun päällä ja hän nukahtaa n 5-10 min ) Nukkuu vielä kahdet päiväunet kestotaan yleensä 30 min-1,5 h.Syö todella hyvin yms.Imetin 8 kk asti,sitten luopui itse tissistä,syö tuttia.Hän on lähtenyt aikaisin liikkeelle,ryömimään 4 kk,konttaamaan ja istumaan 5,5 kk ja tukea vasten kävelemään 7 kk ja kävelemään 10 kk.Ulkoilemme lähes joka pv,säästä riippuen.Autolla liikkumista on inhonnut pienestä asti,oksentaa melkein joka kerta kun lähden jonnekin,matkapahoinvointia siis.Olen tosi arka lähtemään hänen kanssaan minnekään,koska matkat koen "hankaliksi" juuri tuon oksentamisen takia ja kun se lähteminen autolla pitää ajoittaa niin ettei ole juuri syönyt ja hän vierastaa uusia paikkoja ja ihmisiä.Saattaa sitten itkeä hysteerisenä,ja rauhoittelu on vaikeaa.Pyrin käymään edes kerran viikossa esim siskoni luona jotta tuota "vierailua" tulee kuitenkin.Nukkuu ja syö kyllä hienosti muuallakin kuin kotona.Olimmekin mummolassa nyt 4 päivää taas pitkästä aikaa ja sinne matkaa tulee reilu pari tuntia.Hän on ollut muutaman kerran hoidossa siskollani kun olen ollut kaupoilla tms.Vierailujen jälkeen ( jos on "pelästynyt" ja itkenyt kovin siellä ) muutama yö saattaa olla tosi vaikeaa,heräilee ja itkeskelee paljon.Olen suunnitellut meneväni takasin töihin ensi vuoden alussa,jolloin poika menisi hoitoon...Olen ajatellut hankkia hoitopaikan jo muutama kk ennen töihinpaluuta jotta hän voisi olla siellä esim 2-3 pv vko:ssa muutaman tunnin jotta tottuu,mutta...
Joten varsinaiseen asiaan:Mitä teen väärin?Tottuuko hän koskaan vieraisiin paikkoihin?Aiheutanko hänelle jotain traumoja olemalla pää-asiassa kotona?
Stressaan kovasti hänen kanssaan lähtemistä,pelkään aina sitä huutamista/oksentamista.Koen sen lähtemisen tosi hankalaksi.Rakastan poikaa yli kaiken ja haluaisin että hän on onnellinen ja "normaali",onnistunko siinä???Olenko vaan liian varovainen?Anteeksi sekava teksti..
Kiitos jos jaksoitte lukea ja kommentoida!
Joten varsinaiseen asiaan:Mitä teen väärin?Tottuuko hän koskaan vieraisiin paikkoihin?Aiheutanko hänelle jotain traumoja olemalla pää-asiassa kotona?
Stressaan kovasti hänen kanssaan lähtemistä,pelkään aina sitä huutamista/oksentamista.Koen sen lähtemisen tosi hankalaksi.Rakastan poikaa yli kaiken ja haluaisin että hän on onnellinen ja "normaali",onnistunko siinä???Olenko vaan liian varovainen?Anteeksi sekava teksti..
Kiitos jos jaksoitte lukea ja kommentoida!