huono äiti/ lasten ulkoilusta/ leikeistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono mama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono mama

Vieras
Minulla on lapsi 9 kk, olemme suurimaksi osaksi päivät sisällä, koska en tiedä mihin ulos tuon ikäisen kanssa voi mennä ja mitä tehdä ulkona. Tyttö ei kävele vielä.
Olemme siis sisällä ja lapsi leikkii aika paljon itsekseen lattialla ja konttailee, minä teen kotitöitä jne. Miten minun pitäisi leikkiä lapsen kanssa ja kuinka paljon?

Me ollaan kyl käyty puistossa konttausiästä saakka. Liukumäkeenkin pääsee vaikkei osaa kävellä ja keinumassa on kivaa. Luonnossa on mukava samoilla esim. pururadoille pääsee vaunujenkin kanssa ja poluilla voi kantaa lasta selkärepussa tai kantoliinassa. Se piristää mieltä sekä äidiltä että lapselta ja antaa niin paljon virikkeitä! Tutkikaa yhdessä luontoa, ihmetelkää ötököitä ja veden liplatusta...

et ole huono äiti, mutta siinä kotityön lomassa itse ainaki samanikäsen kanssa meen sinne lattiatasolle ja ihmetellään yhdessä leluja ja ollaan vähä niikuin piilosta, siitä taaperoiset pitää:D sitte kontataan kilpaa tiskikoneelle laittaa astiat ja kaikkea tällästa pientä

kannattaa vaunuilla käydä kävelyllä ja leikkipuistoissa voi kiinnipitäen keinutella ja muuta kivaa.kannattaa tutustua paikkakunnan päiväkerhoihin , yleensä seurakunnilla on tällaisia kerhoja missä äiti-lapsi ryhmiä on ja saa ystäviäkin

Siis jos lapsi viihtyy noin hyvin omissa leikeissään niin anna ihmeessä lapsen leikkiä! Meillä on 4-vuotias, joka ei ole ikinä leikkinyt itsekseen ja nyt se alkaa olla jo todella rasittavaa, kun noin iso ei vieläkään viihdy yhtään omissa oloissaan.

Yhteistyössä