I
Innokas mutta epävarma
Vieras
Anopinkieleni oli täyttänyt ruukkunsa - tai niin luulin - ja siirsin sen innolla isompaan tänään kun viimein olin saanut ruukun hommattua.
Juuret olivat kuitenkin hauraat ja suurin osa jäi pätkinä vanhaan multaan (koetin olla varovainen). Siirsin suuren kasvin säilyneine juurineen kuitenkin isompaan ruukkuun ja laitoin osan vanhasta mullasta mukaan, osan korvasin uudella. Selviääköhän se?
Nyt sitten mietin, pitäisikö vapautuneeseen vanhaan ruukkuun laittaa joku vielä pienemmän ruukun asukas. Ainakin nukkumatti on on aika pienessä ruukussa (ja tiiviissä mullassa), mutta voi kyllä nähdäkseni hyvin. Uutta lehteä ja versoakin pukkaa. Reunustraakkipuita on kaksi, ja niistä kumpikaan ei kauheasti kasva - ainakaan korkeutta. Ne roikottavat herkästi lehtiään ja vaativat paljon vettä, osa puisevista juurista näkyy mullan pinnalla saakka.
Onko kukkakonkurssi lopullinen, jos alan nyt näin kasvukauden lopulla ruukuttamaan niitä uusiksi?
Kiitos.
Juuret olivat kuitenkin hauraat ja suurin osa jäi pätkinä vanhaan multaan (koetin olla varovainen). Siirsin suuren kasvin säilyneine juurineen kuitenkin isompaan ruukkuun ja laitoin osan vanhasta mullasta mukaan, osan korvasin uudella. Selviääköhän se?
Nyt sitten mietin, pitäisikö vapautuneeseen vanhaan ruukkuun laittaa joku vielä pienemmän ruukun asukas. Ainakin nukkumatti on on aika pienessä ruukussa (ja tiiviissä mullassa), mutta voi kyllä nähdäkseni hyvin. Uutta lehteä ja versoakin pukkaa. Reunustraakkipuita on kaksi, ja niistä kumpikaan ei kauheasti kasva - ainakaan korkeutta. Ne roikottavat herkästi lehtiään ja vaativat paljon vettä, osa puisevista juurista näkyy mullan pinnalla saakka.
Onko kukkakonkurssi lopullinen, jos alan nyt näin kasvukauden lopulla ruukuttamaan niitä uusiksi?
Kiitos.